Wymiana silnika i problemy....

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!

Cytat:
2008-04-07 21:58:42, Lookasch pisze:
Witam! Mam delemat jak w temacie, moze pomozecie? Przyczyna dla jakiej muszę to zrobić to brak ciśnienia na 3 garze i jak juz kiedyś pisałem silnik czeka o tej samej pojemności (1.6 16V) tylko pytanie czy podmienić głowice - koszt uszczelki, rozrząd-jak go ustawić? lub caly silnik i przekładka osprzętu tj. wspomaganie, klima i pozniej jeszcze nabicie klimy. Jezeli ktoś wyciagał silnik to poproszę o jakieś wskazówki od czego zacząć i z której strony się zabrać do niego?



Zdecydowałem wymienić silnik i oczywiście nie mogło pujsć wszystko głodko ... Tak jak pisałem w poprzednim poście miałem drugi silnik 1.6 16V z MK VI (bez wspomagania i klimy z rozbitka - dostał w alternator) a moj to 1.6 16V Zetec MK VII (z wspomaganiem i klimą). Pierwsze co to inna miska olejowa a konkretnie brak gniazd gwintowanych pod sruby idące pod spręzarką.
Druga sprawa inne mocowanie rozrusznika - i tu bardzo pomocna była szlifierka kątowa aby zrobić miejsce na rozrusznik. I to tyle z niespodzianek przy montażu.

Ale po odpaleniu strasznie klepią zawory i kopci na niebiesko przy tym bardzo nie równo pracuje. Pytanie do was.
Czy to popychacze ? Jezeli tak to czy moge przełożyć ze swojego silnika ? U mnie nic nie stukało przed zdechnięciem 3-go cylindra. Czy to moze być rozrząd przestawiony o ząbek ? Jak to sprawdzić moze by ktos mnie nauczył ustawiać rozrząd A moze jeszcze coś innego


[ wiadomość edytowana przez: Lookasch dnia 2008-04-13 09:47:20 ]
  
 
Moze teraz ktoś po edycji posta pomoze
  
 
całkiem możliwe ,że w czasie wypadku coś go przyblokowało i pasek przeskoczył bo nie możliwe ,że gość tak jeżdził .Cięzko tak opisać ustawienie paska w kilku zdaniach ,masz książkę o naprawie escorta ,jak nie to podaj mi maila ...
  
 
poczytałem archiwum i wszystkie objawy wypisane przez innych pasują idealnie do przestawionego rozrządu. Czytalem tez i w ksiażce jak sie ustawia ale mam obawy. np. jezeli juz ustawie na znak który jest na kole ze znakiem na misce a wałki nie będą w pozycji w której moglbym je zablokowac to czy mogę sciagnąc pasek i je ustawic recznie do pozycji kiedy wejdzie w nie płaskownik ?
  
 
Oki, dzieki wszystkim. Za wiele sie nie dowiedziałem ale trzeba sobie dawac rade. Autko zrobione. Pozdrawiam
  
 
Nie ma pod ręką ksiażki i w tym silniku nigdy tego nie robiłem, ale na zdrowy rozsądek: A jak inaczej to zrobić? Najpierw musisz doprowadzić do sytuacji, w której płaskownik zblokuje wałki. Póżniej zająć się dostawieniam wału korbowego. Musisz popuścić nakrętke koła pasowego przy walkach rozrządu (o ile tam jest - tego nie wiem) i obracać wałem korbowym aż do znaku. Tak czy inaczej musisz doprowadzić do sytuacji, kiedy wał korbowy bedzie na znaku, a wałki rozrządu razem w płaskowniku - jak tego dokonasz- musisz walczyć.