NOWY KLUBOWICZ

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich Esperowiczów!

Właśnie się przymierzam do kupna Espero i liczę na cenne wskazówki, na co należy zwrócić szczególną uwagę przy oględzinach samochodu.
Może podpowiecie mi,czy warto zainteresować się autkiem rocznik 97 i przebieg 120 000 km.
Mam właśnie dzisiaj takiego oglądać: 1,8 CD, klima, ABS, inst. gazowa(0,5 roczna),bordo met,poza tym seria.
Auto serwisowane, no i ma zarysowany błotnik,podobno lekko, ale jeszcze nie widziałem.
Nie będzie to moje 1 auto - poprzednio jeździłem Fiatem Tipo 1,6 LPG, ale zaczął się sypać(w końcu miał już 12 latek i 220 tys., ale silnik był super) i bardziej opłacało się go sprzedać niż robić, tym bardziej, że znalazł się napalony na niego kupiec, który dawał za niego nawet niezłe pieniądze(auto z zewn. wyglądało b. dobrze-alusy, elektryka, itp.).
Tak więc od tygodnia jestem bezautny i bardzo mi z tym źle
A ponieważ Espero interesowałem się już od dłuższego czasu,wydaje mi się,że będzie to najlepszy wózek dla mnie .
A może ktoś słyszał o Esperku z podobnym wypos. w okolicy Krakowa, lub Katowic.
Pozdrawiam. Tommi.j Bochnia
  
 
a w jakiej cenie to Espero?

Pytan podobnych do Twojego bylo juz wiele na forum, poczytaj...zobaczysz, ale wszystko zalezy od Ciebie.
  
 
Auto było w cenie 15 400 i do negocjacji, ale po oględzinach to nawet 10 000 bym za niego nie dał.
Samochód był bardzo zaniedbany. Małe zarysowanie w rzeczywistości okazalo się całkowitym zdarciem lakieru w okolicy koła, a zderzak w tym miejscu przykręcono do nadwozia pokaźnym wktętem. Poza tym miał popękane i poklejone byle jak lusterka, a lakier zrysowany był w wielu miejscach.
Po jakim przebiegu możliwe jest przetarcie tapicerki fotela kierowcy?
Bo tam nie dość, że miał już naszytą na boczek oparcia łatę ze skaju,to nawet ona była przetarta!
Według mnie autem jeździł taksiarz,czemu właściciel oczywiście stanowczo zaprzeczał.
No cóż, trzeba szukać dalej, może oda się znajść coś niezłego, tylko ile to potrwa?
  
 
W moim po 80 tys km. (jeśli nie był licznik kręcony) tapicerka jest elegancka, boczki na drzwiach tylko trochę zabrudzone, ale to normalne. Boki siedziska kierowcy są delikatnie zgniecione, ale naprawdę delikatnie, kierownica nie jest specjalnie mocno wytarta (na to też popatrz). Espero w idealnym stanie ciężko jest znaleźć. Nie pozostaje Ci nic innego jak szukać, szukać i jeszcze raz szukać.
  
 
Sądząc po opisie stanu krzeseł w tym aucie podejrzewam, że 300 tysi to minimalny punkt wyjścia naszych rozważań...
Czyli jednym słowem fotele lekko wypierdziane
  
 
Cytat:
Sądząc po opisie stanu krzeseł w tym aucie podejrzewam, że 300 tysi to minimalny punkt wyjścia naszych rozważań...
Czyli jednym słowem fotele lekko wypierdziane



Jestem tego samego zdania.
  
 
to bardzo dobry temat na podstrone...

dla kupujacego: na co pa3ec, co sie psuje itd... itd...
  
 
I dla sprzedającego pt. UWAŻAJ NA CO PATRZY KUPUJĄCY!
  
 
Witam
Mam takie pytanie:
Czy są jakieś różnice w wyposażeniu seryjnym wersji 1,5 GLX,a 1,8;2,0 CD? Jeżeli tak to jakie?
Szukałem w wyszukiwarce,lecz nie udało mi się nic znaleźć na ten temat.
A pytam dlatego,że tracę już cierpliwość w szukaniu Espero 1,8 lub 2,0. Raz, że pojawiają się rzadko egzemplarze w dobrym stanie i z niedużym przebiegiem, a dwa,że jak już się znajdzie jakiś to momentalnie zmienia właściciela.
Właśnie wczoraj miałem taki przypadek .Facet dał ogłoszenie do "Gratki" w niedzielę wieczorem,a jak wczoraj zadzwoniłem do niego o 16, to powiedział, że auto sprzedał godzinę temu .
Nie chciałbym być jeszcze z 0,5 roku być bez auta, więc zaczynam zastanawiać się nad kupnem 1,5 , bo jest nich trochę więcej do sprzedaży.
A jak wygląda sprawa osiągów wersji 1,5 z LPG? Da się jeszcze na trasie wyprzedzić coś więcej niż tylko "kaszlaki" i "cieniasy".
Dodam że nie oczekuję od auta sportowych osiągów,lecz sprawnej jazdy.
Ale się rozpisałem . Pozdrawiam
  
 
link - tutaj masz opisane wyposazenie espero. Na dole jest tabelka, co jest w jakiej wersji opcjonalne, a co seryjne.

A co sie tak uparles na 1,8 lub 2,0 ?
  
 
Krótko mówiąc mogą się różnić tylko regulacją kierownicy... a jak ma się sprawa weluru?
  
 
Cytat:
2003-07-29 10:55:01, piotrek_nowakowski pisze:
Krótko mówiąc mogą się różnić tylko regulacją kierownicy... a jak ma się sprawa weluru?



1.5 nie ma takiego weluru, jak 2.0

Nie wiem, jak na trasie 1.5. Ale jak ma ponad 10 koni mniej po zagazowaniu niż 2.0 i sporo mniejszy moment. To super nie będzie Jazda do 120-130 będzie żwawa
  
 
Uparlem się przy silnikach 1,8 lub 2,0 z kilku powodów:
1. Przede wszystkim nie ma to jak duża poj. skokowa silnika.Dzięki niej silnik ma większy moment obr. co pozwala jeździć na niższych obrotach i jest bardziej elastyczny.
2.Z opini, które czytałem na forum wynika, że dziękji odprężeniu silniki te są b.trwałe.
3.W moim poprzednim aucie miałem silnik 1,6 8V i 86 km.+LPG,a jak jeździłem Bravą 1,4 12V o mocy 80 km. to auto wydawało mi się b. słabe mimo podobnej mocy i masy,oraz identycznego podwozia. A co będzie jak będę jechal na gazie i z włączoną klimą
Chociaż muszę przyznać że Lanos 1,5 16V całkiem nieźle śmiga, ale on ma 10 km.więcej od Espero 1,5.
  
 
I Lanos jest 100 kg lżejszy

Z tą jazdą na niskich biegach się zgadzam. Tylko to ogromne męczarnie dla silnika

Ale na 5 poniżej 50 nie "przerywa" W 4 osoby razem z bagażami i psem.

Ogólnie moim zdaniem można jeździć na niskich obrotach, ale od 2 tys. Poniżej to zabójstwo dla silnika

Jakie auto miałeś przed Bravą ?
  
 
Moje poprzednie auto to Fiat Tipo,auto też tanie i trochę "mało przytulne" w środku, ale zewieszenie i silnik były the best. Przejechał 220 tys. i silnik nadal był w tak dobrym stanie, że nawet nie trzeba było cofać licznika do sprzedaży. A co ciekawe LPG założyłem przy 185 tys.(z poważnymi obawami o jego trwałość) i zupełnie ni było oznak jakiegokolwiek zużycia silnika.Jednym zdaniemrzy gazie dobry olej to podstawa-auto od nowości jeździło na syntetyku "ELF Synthese" 5W40 i wszystkim polecam ten olej mimo, że jest drogi(ok.150 zeta za5 L).
A posiadaczem Bravy niestety nie jestem.
  
 
Cytat:
Nie wiem, jak na trasie 1.5. Ale jak ma ponad 10 koni mniej po zagazowaniu niż 2.0 i sporo mniejszy moment. To super nie będzie Jazda do 120-130 będzie żwawa


Ja sie raczej nie zgodze...Do gdanska nie mam duzo wiec mozemy maly tescik zrobic tylko wytaszcze 30 kg gloscnik z bagaznika:
d
Cytat:
1.5 nie ma takiego weluru, jak 2.0



A zdazaja sie 1.5 ze skora w standardzie... juz 2 takie widzialem
  
 
Cytat:
A zdazaja sie 1.5 ze skora w standardzie... juz 2 takie widzialem


właśnie przeglądam "Giełdę samochodową" i widzę ogłoszenie sprzedaży Espero 2,0;1996;140 tyskm.;pełna opcja + SKÓRA.Cena 2000 EUR.Auto na białych tablicach.
  
 
www.mobile.de

Do wyboru do koloru
  
 
A zarejestrują toto w PL?
  
 
Cytat:
2003-07-29 14:16:17, piotrek_nowakowski pisze:
A zarejestrują toto w PL?



A czemu nie. Spełnia Euro2. Tylko koszty sprowadzenia będą duże

Ale za rok już jak za darmo Używki tak potanieją, że jeszcze będziemy w szoku