MotoNews.pl
  

[ASTRA F] Czynności przy wymianie oleju

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich.
Nadszedł ten WIELKI dzień , muszę dokonac klasycznej wymiany oleju w Astrze F. Proszę kolegów i koleżanki o krótki opis czynności, które musze wykonać przy tej operacji.Przede wszystkim czy korek jest na "swoim miejscu"?

[ wiadomość edytowana przez: Forest dnia 2008-04-09 05:58:04 ]
[ powód edycji: temat ]
  
 
Cytat:
2008-04-08 20:03:59, Parampus pisze:
Witam wszystkich. Nadszedł ten WIELKI dzień , muszę dokonac klasycznej wymiany oleju w Astrze F. Proszę kolegów i koleżanki o krótki opis czynności, które musze wykonać przy tej operacji.Przede wszystkim czy korek jest na "swoim miejscu"?



1. Korek jest w najniższym punkcie miski olejowej /jak się położysz pod auto to zobaczysz?
2. Z tego co pamiętam to do Astry wchodzi niecałe 4 litry oleju /jeżeli wiesz jaki masz teraz to najlepiej kup taki sam/, polecam bańkę 5l. w razie czego będzie na dolewkę no i taniej wychodzi niż kupowanie w mniejszych opakowaniach.
3. Kup filtr oleju /sprawdź w katalogu numer/, wymiana samego oleju bez wymiany filtra to bezsensowna robota
4. Do odkręcenia filtra powinieneś mieć odpowiedni klucz /polecam łańcuszkowy/, jeżeli nie masz to poprostu śrubokrętem przebijasz stary filtr i wykręcasz.
5. Nowy filtr po posmarowaniu olejem uszczelki wkręcasz rękoma, bez użycia narzędzi.
6. Wlewasz olej, odpalasz silnik i jezeli po rozgrzaniu nie cieknie spod filtra to jest po robocie. Jeżeli cieknie to dokręcasz filtr rękoma ale przez szmatę.
  
 
Cytat:
2008-04-08 20:13:32, Slawekp pisze:
1. Korek jest w najniższym punkcie miski olejowej /jak się położysz pod auto to zobaczysz? 2. Z tego co pamiętam to do Astry wchodzi niecałe 4 litry oleju /jeżeli wiesz jaki masz teraz to najlepiej kup taki sam/, polecam bańkę 5l. w razie czego będzie na dolewkę no i taniej wychodzi niż kupowanie w mniejszych opakowaniach. 3. Kup filtr oleju /sprawdź w katalogu numer/, wymiana samego oleju bez wymiany filtra to bezsensowna robota 4. Do odkręcenia filtra powinieneś mieć odpowiedni klucz /polecam łańcuszkowy/, jeżeli nie masz to poprostu śrubokrętem przebijasz stary filtr i wykręcasz. 5. Nowy filtr po posmarowaniu olejem uszczelki wkręcasz rękoma, bez użycia narzędzi. 6. Wlewasz olej, odpalasz silnik i jezeli po rozgrzaniu nie cieknie spod filtra to jest po robocie. Jeżeli cieknie to dokręcasz filtr rękoma ale przez szmatę.



Dobrze zagrzać wcześniej silnik, nie do temperatury pracy, wystarczy jakieś 40-50 stopni - lepiej wtedy ścieknie olej. Nie zaszkodzi jak przed odkręceniem korka w misce olejowej odkręcisz korek wlewu oleju.

Ad. 1 - prawdopodobnie korek jest pod klucz ampulowy (choć u mnie w Vectrze jest torx), nie pamiętam rozmiaru - może 6

Ad. 3. - filtry olejowe są tanie jak barszcz - myślę, że 15zł to już będzie drogi

Ad. 4 - jeśli filtr był dobrze założony to odkręcanie obejdzie się bez klucza i dziurawienia obudowy - wystarczy wytrzeć z brudu żeby się nie ślizgał i pójdzie rękami (ja herkulesem nie jestem i tylko raz w życiu pomagałem sobie śrubokrętem)

Ad. 5 - i nie dokręcaj ile masz sił w rękach tylko na wyczucie żeby trzymał i uszczelka dobrze złapała. Ważne, tak jak Slawekp pisał, żeby posmarować uszczelkę olejem - chodzi o to żeby nie była sucha, wystarczy umoczyć palec w oleju i pociągnąć po uszczelce. Ja też przed założeniem filtra wlewam do niego olej (1/3 do 1/2 filtra).

Ad. 5 - nie zapomnij wcześniej zakręcić korka w misce olejowej

czas wymiany to około pół godziny (to już z czasem na wypicie piwka)

pozdrawiam
  
 
Hmm przy okazji zapytam...
Pewien stary moto-dinozaur pomagając mi przy wymianie oleju w Omedze kazał mi po spuszczeniu oleju zakręcić silnikiem przez parę sek - fakt zleciało deczko więcej.
I dopiero zalewać nowym - po zakręceniu korka.

Ale to pewnie herezje jak na nasze czasy
  
 
Dzięki za wszystkie dobre rady ,zrobiłęm dokładnie tak jak pisaliście i nawet zakręciłem przez kilka sekund silnikiem z wiadomym skutkiem.Kiedyś jak miałem fiaciora to nawet płukałem silnik , ale wtedy miałem beczkę oleju za przysłowiowe poł litra.W każdym razie operacja przebiegła bez problemu , nawet wymieniłem uszczelke pod korkiem.
Pozdro
  
 
Cytat:
2008-04-09 15:52:50, Solltys pisze:
Pewien stary moto-dinozaur pomagając mi przy wymianie oleju w Omedze kazał mi po spuszczeniu oleju zakręcić silnikiem przez parę sek - fakt zleciało deczko więcej.



szkoda, że nie słyszałem o tym motywie wcześniej, jakieś 3 tygodnie temu zmieniałem olej w Vectrze

pzdr
  
 
sposób dobry, pod warunkiem że silnik Ci nie zaskoczy i się nie zatrze bez oleju
  
 
Od kiedy za wymianę oleju nie placi się zawsze robie to w serwisie.
  
 
Cytat:
2008-04-13 12:14:01, mutra pisze:
sposób dobry, pod warunkiem że silnik Ci nie zaskoczy i się nie zatrze bez oleju



Silnik nie zaskoczy jeżeli:
Przy benzynie czy gazie odłączysz przewód od cewki zapłonowej.
Przy dieslu odłączasz przewód od elektrozaworu przy pompie wtryskowej.
  
 
panowie ja osobiście z punktu widzenia mechanika bym tak nie robił. jeżeli bym chciał wszystko wylać to pozostawił bym samochód na kanale. i spuścił olej po 4 godzinach. wtedy wszystko spłynie z silnika.