Coupe 2.0 contra Calibra 2.0 150KM

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam pytanko moze kto wie-
który sprzęt jest lepszy?

Jechałem ostatnio calibrą i autko ładnie zbiera się do 200
Powiem wam że doś dorze wyciszone (jest dość ciche przy tych 180).
No i dość komfortowe.

A jak coupe?
Nim nie wiem nie jeździłem.


Pozdrawiam
  
 
Ja powiem tak osobiście wolał bym coupe ponieważ:

- Calibra jest jush obyta i dużo tego jeździ niewiem jak w waszych stronach ale u mnie to z tego samochodu jush ludzie szydere ciągną.

- Z tego co słyszałe to jest w miarę cicha nie można powiezieć ogółem niemieckie samochody są dobrze wyciszone by njuamniej te którymi operowała rodzina i koledzy a troche ich się przewineło.

- Jak jest w coupe niewiem ale ogółem, za autkiem przemawia wygląd - silniczekz tego co słyszałem też jesst niczego sobie calibre spokojnie pykniesz jeżeli o to chodzi.

- Za hyundaikiem oglądnie się napewno więcej ludzi niż za calibrą bo nawet ludzie którzy są wielkimi sceptykami co do naszej marki zachwycają się tym samochodem i jak pytam się kumpli o coupe to tak coupe mogliby napewno kupić

- A i niewiem czy to ważne dla ciebie ale blaszki szybko na niego lecą - słysząłem to od ludzi mających styczność z takimi paniami

Moje prywatne zdanie - buziaki
  
 
Cytat:
2008-04-09 17:11:24, accent1 pisze:
Mam pytanko moze kto wie- który sprzęt jest lepszy?


Calibra w wersji 150KM jest na pewno szybsza, pod tym względem nawet nie ma co porównywać.
  
 
Myślę, że w ogóle nie ma co porównywać tych aut. Calibra schodziła z rynku mniej więcej w tym czasie w którym Coupe I wchodziło.
Poza tym te samochody mają inne charaktery, a jeśli już koniecznie je ze sobą zestawiać to Coupe 2.0 raczej trzebaby stawiać obok Calibry 2.0 z silnikiem typu Ecotec o mocy 136 KM o ile się nie mylę.
Hyundai Coupe nie aspirował do miana auta typowo sportowego, dowodem czego jest silnik 1.6, w Calibrze nigdy nie było silników mniejszych niż 2.0 (choć najsłabszy 8-zaworowy miał tylko 115KM), spora też była gama dostępnych wersji mocowych, aż do ponad 200 KM w wersji turbo i 170 KM w 2,5 V6. Hyundai był chyba konstruowany z myślą o zupełnie innej grupie odbiorców...
  
 
Ten hyundai jest dal koneserów

Ale ja i tak wybrałbym hultaja i bym pościgał się z taka calibrą można posprawdzać wtedy fure i swoje umiejętnośći

  
 
Własnie ze wydaje mi się ze Hyundai coupe powinno być sportowe. W końcu trafiło w segment - 4 osobowych autek, jest coupe, 2l, sportowy wygląd, niski. No farmer z 3 dzieci i wózkiem chyba tego nie kupuje raczej ktoś kto lubi szybkie bryczki.
Czy ktoś szydzi calibrami
Zależy kto tym jeździ i w jakim stanie jest.
No powiem wam że całkiem fajna bryczka ta calibra.
Miło się jechało - głównie przez to że jest cicha i ma dużo mocy.
Zastanawiałbym się nad wyższością H.coupe - ale gdyby było wyciszone, jak jest tak jak w reszcie hultajów to dziękuje... nie ma co porównywać. Nie chce być głuchy. Do swojego już dawno założyłem wygłuszenie maski - ciut lepiej ale brakuje i tak na podłodze drzwiach dachu....
No i calibre zżerrrra rdza...jako ze to opel...:d

Coupe I 2,0 16V 139KM
0-50 => 3,0s
0-100 => 9,2s
0-130 => 15,0s
60-100 => 4 bieg => 10,0s
60-100 => 5 bieg => 14,9s
V max => 203

Calibra
1993r.
150/6000 Moc KM /obrotów
196/4600 moment
8,5 (do setki) werja 136KM (9,5)
v-max 223 215

Stary opel niekoniecznie już ma tyle mocy co miał jak był nowy



[ wiadomość edytowana przez: accent1 dnia 2008-04-09 23:00:31 ]
  
 
Te dane opla sa bardzo optymistyczne.W rzeczywistości opel 150km nie jeździ tak dobrze,ma ponad 9 sekund do setki. Wydaję mi się że jednak opel jest za bardzo pospolity i pewna subkultura upodobala sobie jego jako model to tak zwanego "tuningu". Jedyna calibra która jest fajna to wersja turbo 4x4 ale jest to bardzo rzadki okaz na naszych drogach. Nie ma co porównywać opla i coupetki bo każdy lubi co innego.
  
 
Cytat:
2008-04-09 22:43:36, accent1 pisze:
Własnie ze wydaje mi się ze Hyundai coupe powinno być sportowe. W końcu trafiło w segment - 4 osobowych autek, jest coupe, 2l, sportowy wygląd, niski. No farmer z 3 dzieci i wózkiem chyba tego nie kupuje raczej ktoś kto lubi szybkie bryczki.


A tam, myślisz bardzo schematycznie... Zależy co rozumiesz przez pojęcie auta sportowego.
Wg mnie Coupe to nie jest ścigant, tylko auto które ma być ciekawe, stylowe, a przy okazji nie ma się turlać tylko jechać.
To tak jakbyś się spytał czy lepszy CRX 1,6 czy Coupe 1,6. Zupełnie inne auta, a niby oba sportowe, a nawet najsłabszy CRX 1,6 (bodajże 121 KM) będzie szybszy niż Coupe 2,0... Nie ma co tego w ogóle porównywać
Farmer z trójką dzieci zapewne tego nie kupi, ale kupi to raczej ktoś kto nie stawia osiągów na pierwszym miejscu...
Cytat:
Czy ktoś szydzi calibrami Zależy kto tym jeździ i w jakim stanie jest. No powiem wam że całkiem fajna bryczka ta calibra. Miło się jechało - głównie przez to że jest cicha i ma dużo mocy. Zastanawiałbym się nad wyższością H.coupe - ale gdyby było wyciszone, jak jest tak jak w reszcie hultajów to dziękuje... nie ma co porównywać. Nie chce być głuchy. Do swojego już dawno założyłem wygłuszenie maski - ciut lepiej ale brakuje i tak na podłodze drzwiach dachu....


Tu za bardzo uogólniasz bo pewnie niewieloma Hyundaiami jeździłeś, to że w Acc może jest głośno nie znaczy że w innych też tak jest
Cytat:
No i calibre zżerrrra rdza...jako ze to opel...:d Coupe I 2,0 16V 139KM 0-50 => 3,0s 0-100 => 9,2s 0-130 => 15,0s 60-100 => 4 bieg => 10,0s 60-100 => 5 bieg => 14,9s V max => 203 Calibra 1993r. 150/6000 Moc KM /obrotów 196/4600 moment 8,5 (do setki) werja 136KM (9,5) v-max 223 215 Stary opel niekoniecznie już ma tyle mocy co miał jak był nowy


Suche dane katalogowe, które nic nie wnoszą Nie porównuj samochodów na papierze bo to bez sensu.
  
 
Calibra z zewnątrz (bez wieśtjuningu) jest b. ładna - zdaje się że Japończyk projektował to auto.
  
 
No właśnie o to mi chodzi że nie jeździłem coupe - to chciałem się zapytać Wiem także że nie ma co porównywać papierowych danych bo liczy się np elastyczność od 100-200, ale zawsze są pomocne. A tego już nie ma.


Cytat:
Wg mnie Coupe to nie jest ścigant, tylko auto które ma być ciekawe, stylowe, a przy okazji nie ma się turlać tylko jechać.



Dla mnie coupe jest sportowy. Bez dwóch ale. Ale każdy ma inny odbiór, nawet schematyczny.

http://www.hyundai.pl/coupe.php

Ci z hultaja w samych opisach podreślają - sportowa dynamika, sportowe wnętrzne. Oczywiście o nowym modelu. Ale myśle bez dwóch zdań można powiedzieć że coupe jest usportowiony, tak samo jak calibra tak samo jak crx.
  
 
"calibra team yeeeee" - taka piosenka mi sie przypomniala

calibra, crx i hyundai coupe to zupelnie rozne 3 samochody. Generalnie mozna powiedziec ze coupe mialo wygladac, nie jezdzic. Co do lepszych osiagow Calibry to wcale nie bylbym taki pewny. W tych wersjach silniikowych coupe nie jest lzejszy ? Pomijajac suche dane mocy i momentu. Mamy ...
- dopasowanie przelozen skrzyni biegow do charakterystyki silnika
- straty mocy, co innego moc silnika co innego moc na kolach
- w jakims stopniu opory powietrza

No i jescze raz ta charakterystyyka silnika, mianowicie co sie dzieje po dokrecniu biegu do konca i wrzuceniu nastepnego ? Zalozmy 2 samochody maja dysponuja maksymalna moca 150km. Po wrzuceniu na dwojke jeden zalozmy startuje od 90km drugi od 110km co w rezultacie daje duza przewage. Taka sytuacja jest domena Hondy wysokie dokrecie biegu zalozmu 8200rpm gwarantuje wysoka predkoscia obrotowa nastepnego biegu i wysoka moc. Co pozwala na wyprzedzenie potencjalnie szybszego samochodu.
  
 
Ja kupiełem Calibrę i jestem zadowolny (nawet bardzo)
Co do wieś tuningu, to jak najbardziej zdarzają się egzemplarze "przesadzone", ale czy to dotyczy tylko Calibry?
Poza tym, każdy robi to co mu się podoba
  
 
D3s0l4t0r napisz cosik więcej

Jak to idzie jaką masz wersję, czy się psuje, itp.

Cytat:
Generalnie mozna powiedziec ze coupe mialo wygladac, nie jezdzic.



No nie wiem czy tak miało być -- ale tak jest
Choć dla mnie to usportowiony jednak.

Cytat:
Zalozmy 2 samochody maja dysponuja maksymalna moca 150km. Po wrzuceniu na dwojke jeden zalozmy startuje od 90km drugi od 110km co w rezultacie daje duza przewage. Taka sytuacja jest domena Hondy wysokie dokrecie biegu zalozmu 8200rpm gwarantuje wysoka predkoscia obrotowa nastepnego biegu i wysoka moc. Co pozwala na wyprzedzenie potencjalnie szybszego samochodu.



Prawda, przez to accentem da sie objechać mocniejszą bryczkę
Calibra ma dość mocny dół, coupe raczej górę.

A może by zrobić porównanie kilku sportowych?
Już vex zrobiłeś civica i accenta.
  
 
Niewem dlaczego ale ja jkośc do niemeckich samochodów jestem sceptcnzie nastawiony (pomimo ze mam 2 passaty na podwórku - naprawde wybaczcie mnie ale wolałbym naprawde kupić fure ze dalekiego wschodu a niezeli jakieś tam uspoprtowione zachodno europejskie samochody.

A co do calibry vs coupe ręki sobie nie dam uciąć ale 150 konna kalibra napewno miała by problem z 136 konnym coupe.

Jak bede mial wiecej czasu napsize dlaczego tak mnie sie wydaje moze mnie poprzecei a moze zniszczycie
  
 
Cytat:
2008-04-11 14:07:45, Legro_Sz pisze:
A co do calibry vs coupe ręki sobie nie dam uciąć ale 150 konna kalibra napewno miała by problem z 136 konnym coupe.



Calibry w mojej okolicy są na pęczki i jak tylko zarejstruję swoje Coupe to się okaże
  
 
Jesli chodzi o silniki C20XE (150km) to w lekkiej astrze, czy nexii smigaja okrutnie, spokojnie radza sobie z mocniejszymi furkami. Calibra jest ciezsza, ale mysle ze i w niej ten silnik daje sobie swietnie rade. Druga sprawa jest taka ze te silniki maja juz sporo lat (i km na karku), wiekszosc hamowanych c20xe legitymuje sie juz znacznie mniejsza moca, ok 130-140km, a wiec daje to szanse dla mlodszego coupe.
  
 
Cytat:
2008-04-11 09:19:56, accent1 pisze:
D3s0l4t0r napisz cosik więcej Jak to idzie jaką masz wersję, czy się psuje, itp.



Ja posiadam wersję z silnikiem v6 (C25XE) i muszę przyznać, że jazda takim samochodem potrafi sprawić przyjemność teraz zamiast radia słucham silnika
Jak na razie zrobiłem nią 4 tyś km, wiec nie powiem czy się psuje czy nie. Do tej pory wymieniłem tylko uszczelki pod pokrywami zaworów bo troche kapało, ale po naprawie już nic nigdzie nie cieknie.
Z resztą jest to znane w tym modelu.
Oleju nie łyka... Prawie ideał
  
 
A pani rdza pojawia się? czy to raczej bardziej przesadzone opinie o gnijących oplach? no i jak ceny części orientowałeś się ?

Hm zdaje się Clarkson coś wspominał w TOp Gear że V6 trzeba się przejechać
  
 
rdze znalazłem w jednym miejscu, koło klapy bagażnika na obtartym miejsu wiec wystarczy lekko przetrzeć papierem i nie bedzie juz rdzy...
ale żeby cos gniło, to na pewno nie...

o częściach narazie nic nie wiem, jak się coś zepsuje to wtedy będę się tym interesował
ale jeżeli chodzi o orgyginał GM z ASO, to na pewno tanie nie jest...
  
 
Cytat:
Prawda, przez to accentem da sie objechać mocniejszą bryczkę



To akurat jest odwrotny przyklad. Accent nie kreci sie wysoko tak jak wspomnialem przykladowe 8200 rpm.