MotoNews.pl
2 BLOS - jak zmniejszyc spalanie? (210497/0)
  

BLOS - jak zmniejszyc spalanie?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam, otoz mam pewnien powazny problem moja betka E34 M20B20 za duzo pali LPG! Od kiedy zalozylem (gaz pare miechow temu) borykam sie z tym problemem a spalanie to:
- 19-20 tylko miasto - jazda delikatna, mozna powiedziec ze muskanie gazu obroty do 2,5 tys.
- 15-16 trasa mieszana 50/50 miasto/trasa, raczej spokojnie
uwazam ze jak na 2 litrowke to troche za duzo, w sumie wkurza mnie to bo nie potrzebnie gaz wkladalem, dodam ze benzyny palila 12-13l w miescie i 10 na trasie przy tej samej jezdzie.
Nie moge tego nie jak wyregulowac, krecenie srubami w BLOSie i parowniku nie za duzo daje - zmienia tylko osiagi a spalanie to samo, maks co mi sie udalo wycisnac to cos ponad 18l.
Dodam, ze tankuje tylko na stacjach typu ORLEN, STATOIL, JET.

Moja instalacja to Igen BRC - parownik BRC TECNO 100 KW + BLOS.
Stroje to ustrojstwo wg wlasnego uznania na miernik podpiety do sondy lambda - niby mieszanke ustawie dobrze a spalanie [BAD]! Jezdzilem do gazownikow ale oni rozkladaja rece i mowia, ze wszsytko OK i ze tak ma byc. Wg mnie to za duzo.
Moze ktos ze znawcow tematu sie wypowie jak to wszystko zestroic zeby palilo w miare OK (15-16).
Chodzi mi jak ustawic parownik (posiada 2 sruby, jedna wystajaca i jedna na imbus) z BLOSem.
Pozdro!
  
 
po pierwsze jaki masz miernik, jak zwykły cyfrowy to nie pokaże ci w rzeczywistym czasie i dokładnie składu mieszanki. skoro gaz jest nowy to albo masz nieszczelność i gaz ci poprostu ucieka. apropos regulacji parownika to wystająca śruba jest od wolnych obrotów (ilośc gazu) a na imbus odpowiada za napięcie membrany w parowniku. podjedź na analizator i jeżeli masz skład spalin ok to musi ci wyciekać gaz.
  
 
Może masz za luźny układ wydechowy? Wtedy przy spokojnej jeździe część mieszanki może w czasie współotwarcia zaworów zwiewać do wydechu. Sam prawdopodobnie mam coś takiego po założeniu przelotowego tłumika końcowego. Na wolnych obrotach sonda pokazuje ubogą mieszankę, a z rury capi gazem ŻE HEJ ! Gdy część mieszanki zwieje do wydechu to będzie więcej tlenu w spalinach i odczyty z sondy będą fałszywe.
  
 
ja myślę że to nie jednak tłumika wina jest-gdyby tak było to na benzynie też by palił ponad normę. jeśli na benzynce śmiga bez problemów to stawiam na złe wyregulowaną mieszankę lpg. spróbuj zmienić gazownika, może to coś pomoże.
  
 
No w sumie racja. Jeśli wtrysk benzyny jest sekwencyjny to moment wtrysku może być ustawiony w czasie już po zamknięciu zaworu wydechowego. Wtedy do wydechu będzie uciekać samo powietrze, tylko odczyty z sondy też były by zafałszowane i komputer mógłby zwiększać dawkę trysku.
Swoją drogą autor tematu nie pisze jak wygląda teraz spalanie na benzynie.
Warto by sprawdzić instalkę od strony możliwych wycieków gazu. Czy zapłon był przestawiany pod LPG na wcześniejszy?
  
 
jezeli chodzi o mniernik to mam taki wlasnie zwykly uniwersalny z allegro

jezeli chodzi o wydech to nie mam katalizatora - zamiast tego mam wspawane dwie rurki, ale srodkowy i koncowy orginalny

spalania na benzynie nie moge aktualnie sprawdzic bo mam niesprawna przeplywke - po strzale gazu z reszta

zaplon raczej nie byl przestawiany

gondoljerzy
na czym polega ten miernik z allegro i czym sie rozni od tego zwyklego? bo mam zamiar cos takiego zakupic. Sprawdza sie do regulacji?
Pozdrawiam
  
 
witaj adzio
a jak myślisz czym steruje się wtrysk gazu. powiem ci. sygnałami z kompa benzynowego. a jesli masz padniętą przepływkę to czy te sygnały będą prawidłowe? napewno nie . wiec spalanie będziesz miał jakie masz.
  
 
po pierwsze luzy zaworowe sprawdź- S/W 0.3 mm

Po drugie czy zapłon nie jest zablokowany (tryb awaryjny po rozdymaniu przepływki)
  
 
Ale kolega pisze, ze posiada BLOSA -wiec komp benzynowy raczej nie ma tu znaczenia. U mnie M50 z Sirocco pali 16 w miescie, ale mam szerokie kola (225)...
  
 
Przeplywka nie ma tu nic do rzeczy, komp tak samo bo przed jej uszkodzeniem spalanie bylo tak samo za duze, gdy silniczek smigal na benzynce bez zastrzezen, dlatego wine upatruje raczej w instalacji

Kolego omegolotC30NE, w tych luzach zaworowych jestem zielony i stad pytanie jak one moga wplynac na spalanie? Silnik to R6 2.0 12V.
Pozdrawiam
  
 
Zbyt duże luzy zaworowe, to mniejszy czas otwarcia zaworu/gorsze napełnianie cylindra mieszanką.

Podczas zużywania się silnika luzy pomniejszają się, na skutek "wybijania" gniazda i przylgni zaworu; w skrajnym przypadku luz prawie zero mm, na gorącym silniku zawory nie domykają się , komora spalania traci kompresję.

Aby to sprawdzić musisz udać się do mechanika pierwszego kontaktu.
  
 
szerokość kólma wpływ na spalanie . sam się o tym przekonałem . na węższych zimówkach przy 10stopni wychodziło mi 8 na setkę , a przy letnich ale kilka centów szersze 11 litrów. tylko fele są zaj....ste.