Smierdzi gazem Golf III

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich.
Pol roku kupilem golfa III kombi 1.8 i zlozylem do niego instalacje gazowa, po okolo miesiacu zaczołem czuc gaz w kabinie na postoju bo jak sie jedzie to nic nie czuć, pojechalem do znajomego na kanal by zobaczyc czy nie ma zycieku okazalo sie ze siatka elastyczna na tlumniku jest popekana i moze dlatego czuc wymienilem ja i przez okolo tydzien nic nie bylo czuc gezem nawet na postoju, ale terazznow czuc i to bardzo nie wiem co jest moze ktos mial taki przypadek Prosze o pomoc
  
 
A smierdzi tylko na wlaczonym silniku , czy na wylaczonym tez ? Prawdopodnie masz gdzies nieszczelnosc, trzebaby sprawdzic szczelnosc wszystkich polaczen.
  
 
Wiesz czasem jak stoi dzien w garazu to po wejscu do garazu czuje gaz nie tak mocny jak w kabinie podczas postoju ale troche czuc
  
 
jeśli śmierdzi ci gazem nawet gdy silnik jest wyłączony to prawdopodobnie masz, tak jak poprzednik napisał, jakąś nieszczelność. Jeśli śmierdzi w czasie jazdy to możesz mieć żle wyregulowaną instalację. Nie napisałeś jaka to instalacja... W moim przypadku na II generacji zła regulacja powodowała identyczne objawy.
  
 
Nieszczelność układu owszem ale bardziej prawdopodobna jes za bogata mieszanka gdzyż niespalony gaz wraz z parą wodną idzie do góry i jest zaciągany do kabiny przez układ wentylacji. Choć możesz mieć tak jak ja miałem, nieszczelny układ wydechowy i dmuchało na kolektorze wydechowym i połączeniu kolektora z rurą co owocowało spalinami w komorze silnika i zaciąganiem zapachów do środka. Przy jeżdzie na benzynie nie wyczuwalne praktycznie, ale gaz jest specjalnie nawaniany i nawet minimalna nieszczelność jest wyczuwalna dla nosa. Sprawdź na zimnym silniku czy nie dmucha ci spod kolektora lub połączenia kolektora wydechowego z dwórurką, wyczujesz ręką lub będzie lekko mokre przez kilka sekund dopuki kolektot nie złapie tempetatury. A swoją drogą sprawdz szczelność instalacji najlepiej czujnikiem, bo w garażu jak jest silnik wyąłczony to gaz masz odcięty przy butli zaworem i niewiele możesz wyczuć, ucieka dopiero jak uruchomisz silnik. A jak jest za bogato to stojąc za samochodem(odpalonym) będziesz czuł smród niespalonego gazu. Przy dobrej mieszance zapach prawie niewyczuwalny a przymajmniej do rozróżnienia.
  
 
Wiesz co RAFALOLK faktycznie cos leci tlumnikiem znaczy jak sie laczy prierwszy tlumnik ze srodkowym to jak go odpale to na łączeniu obu tych tlumnikow sadzi woda i strasznie dmuch tam powietrze.
  
 
Charli no to już masz odpowiedz. Wymień uszczelki i powinno ustąpić. Jeśli jeszcz będzie czuć to jest pewnie jeszcze za bogata mieszanka. Tylko uważaj żebyś szpilek nie poukręcał.
  
 
mam kolejny problem z golfem, nie bede zakladal nowego tematu tylko tu napisze o co chodzi, piszczy mi wspomaganie jak skrecam kolami nie wiem czemu plyn jest wszysko gra ale piszczy a czasem anwet strzela jak sie skreca moze wie ktos dlaczego tak sie dzieje?? i jeszcze jedno jak zdjac beben chamulcowy w golfie bo ja nie wiem.
  
 
Piszczy nie wspomaganie , tylko pasek napedzajacy pompe, tutaj trzeba szukac przyczyny (naciagnac/wymienic). A beben zdejmuje sie jak w kazdym samochodie , jak zdejmiesz kolo i to zobaczysz , to bedziesz wiedzial jak.
  
 
ale to tak piszczy ze strzela?? a jak bym go czyms nasmarowa to przestanie piszczec??
  
 
W większości golfów i passatów z tych lat piszczy pasek wspmagania przy skręconych na maksa kołach. Jest to efekt bardzo dużego oporu na pompie spwodowany ciśnieniem jakie wytwarza przy skręconych kołach. Jest to około 100 atm, gdy na prostych tylko kilka. Naciągnij lepiej pasek klinowy. A strzelać może najprawdopodobniej zawór w przekładni do upuszczania ciśnienia, stąd też może to piszczenie, pompa ciśnie aż pasek piszczy a zawór nie puszcza ciśnienia z powrotem. Starszej generacji wspomagania tak mają. Nie wszystko jest doskonałe.
A bębny to ściągacz i po sprawie. Tylko zalej wcześniej naftą lub wd 40 miejsce styku bębna z piastą. Na pewno jest zapieczone.
  
 
bęben juz zrobile, juz jest dobrze. a co do wspomagania popryskalem pasek WD40 i duza ciszej piszczy, fak jak sie lekko skreca kierownica to slychac taki cichy pisk, a gdy sie skreci na maksa wtedy sprzela i piszczy dużo glosniej
  
 
Jesli ktoś chce mam na sprzedaż FIATA CINQUECENTO 700 czerowny rok 1995 benzyna, garażowany, bezwypadkowy cena 1800 do uzgodnienia moj nr gg 3807143
  
 
Może ktoś mi znow pomoże, mam w golfie III climatronic i gdy chce wlaczyc nawiew na szybe przednia nie otwiera sie i wogole nie wieje, tylko dwa razy mocniej daje z nawiewów na twarz, moze ktos wie jak zrobic ten nawiew?? prosze o pomoc