Kilka informacji na temat 131S.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!

Konwertuję model Fiata do darmowego symulatora zwanego Racer. Model ten to Fiat 131S 1600, na oko z połowy lat 70. Czy jest w pełni zgodny z oryginałem - nie wiem, ja go tylko ulepszam i wrzucam do gry.

Z racji tego że w internecie mało szczegółowych informacji nt. 131, postanowiłem zapytać się Was, bo kto wie więcej o 131, jak nie jego użytkownicy.

Otóż, potrzebowałbym krzywej momentu obrotowego, do silnika 1600 OHV, lub jeśli nikt nie shamował swojego 131, to z którego silnika FSO/Fiata pasowałby wykres?

Druga sprawa, czy ktoś z forumowiczów byłby w stanie nagrać dźwięk silnika na stałych obrotach, konkretnie 1000, 2000, 3000 i tak dalej? Jeśli nikt, to czy dźwięk z Poloneza 1600 pasowałby?

Trzecia sprawa, czy ma ktoś może paletę kolorów które występowały w 131S?

Czwarta sprawa, jak prowadzi się 131S? Czy zawieszenie jest miękkie, i jazda przypomina statek w trakcie sztormu, czy może jest raczej sztywne?

Piąta sprawa, jakie felgi powinny występować w 131S? Tzw. motylki, czy te zwykłe z chromowanym kapslem na środku?

Szósta sprawa, jakie zegary miał 131S? Aktualnie na teksturach jest jeden zegar w kształcie półokręgu, i do tego dwa małe zegarki (temperatura/paliwo) - nie wiem czy tak powinno być.

Tutaj zdjęcie podglądowe jak to wygląda z zewnątrz:

http://xs226.xs.to/xs226/08162/131szewnacz572.jpg

Mam nadzieję że rozwiejecie choć część moich wątpliwości.

Pozdrawiam!
Damian.

[ wiadomość edytowana przez: Damian__A dnia 2008-04-15 22:39:10 ]
  
 
Cytat:
Otóż, potrzebowałbym krzywej momentu obrotowego, do silnika 1600 OHV, lub jeśli nikt nie shamował swojego 131, to z którego silnika FSO/Fiata pasowałby wykres?



wrzuce wykres, tylko musze go jakos skonwertowac do wersji elektronicznej. ale spoko, zrobi sie.


Cytat:
Druga sprawa, czy ktoś z forumowiczów byłby w stanie nagrać dźwięk silnika na stałych obrotach, konkretnie 1000, 2000, 3000 i tak dalej? Jeśli nikt, to czy dźwięk z Poloneza 1600 pasowałby?



polonez brzmi inaczej, a ja aktualnie nie mam jezdzacej OHVki. Ale moze uda sie namowic np Adriana na nagraniejego silnika.

Cytat:
Trzecia sprawa, czy ma ktoś może paletę kolorów które występowały w 131S? Czwarta sprawa, jak prowadzi się 131S? Czy zawieszenie jest miękkie, i jazda przypomina statek w trakcie sztormu, czy może jest raczej sztywne?



seryjnie special byl raczej miekki, ale jakos strasznie sie nie przechylal. mysle ze mniej niz seryjne 125 czy polonez, do tego 131 lepiej trzymal sie drogi.

Cytat:
Piąta sprawa, jakie felgi powinny występować w 131S? Tzw. motylki, czy te zwykłe z chromowanym kapslem na środku?



ani nie motylki, ani nie z chromowanym deklem. Powinny byc stalowe felgi 4,5 cala z malymi przykrecanimi pod sruby kolpakami stalowymi (podobnymi jak we wczesnych maluchcach ze wzmocnionym ukladem hamulcowym. Postaram sie porobic zdjecia.
Cytat:

Szósta sprawa, jakie zegary miał 131S? Aktualnie na teksturach jest jeden zegar w kształcie półokręgu, i do tego dwa małe zegarki (temperatura/paliwo) - nie wiem czy tak powinno być.


to co opiszujesz to zegary od wersji standard. Special mial zegary podzielone na 3 kwadraty, od lewej predkosciomierz, zegarek i w trzecim kwadracie temperatura i paliwo. Bywaly tez specialowskie zegary z obrotomierzem - wtedy pod zegarkiem bylo paliwo i temperatura, a obrotomierz byl w 3 kwadraciku.




[ wiadomość edytowana przez: kosa131 dnia 2008-04-16 10:21:03 ]
  
 
Dzięki Ci serdeczne za informacje. Tak jak mówiłem, w internecie rzadko co jest szczegółowo podane o 131, a ja nie chciałbym wydać tego modelu z nierealistycznymi detalami.

I jeszcze jedno pytanie - jakie są przełożenia skrzyni biegów do 1600 OHV?

Pozdrawiam!

[ wiadomość edytowana przez: Damian__A dnia 2008-04-16 10:25:18 ]
  
 
skrzynia 4-ro biegowa:
1 - 3,667
2 - 2,1
3 - 1,361
4 - 1
R - 3,526


skrzynia 5-cio biegowa:

1 - 3.612
2 - 2,045
3 - 1,357
4 - 1
5 - 0,870
R - 3,244


na podstawie "FIAT 131 mirafiori - dane techniczne do naprawy i obsługi. OBRSO Żerań"


P.S.

skrzynie były takie same dla 1300 i 1600, inne było zaś przełozenie mostu: dla 1300 - 10:41, 1600 - 10:39

[ wiadomość edytowana przez: kosa131 dnia 2008-04-16 10:53:08 ]
  
 

Z paletą kolorów może być ciężko, ale w instrukcji jest napisane:
Arancio-pomarańczowy
Bianco-biały
Giallo-żółty
Marrone-brązowy
Azzurre- niebieski
Blu -ciemno niebieski
Grigio-szary
Nero-czarny
Rosa-różowy
Verde-zielony
Rosso-czerwony
Viola-fioletowy
Wieczorem może jakieś fotki zapodam.

[ wiadomość edytowana przez: 131S77 dnia 2008-04-16 11:11:35 ]
  
 
W porządku, dziękuję za przełożenia i kolory. W dalszym ciągu czekam na krzywą momentu obrotowego, jeśli jest to możliwe.

Wracając jeszcze do tematu, chciałbym się dowiedzieć, jaki kolor króluje na desce rozdzielczej po zmroku, czyli innymi słowy na jaki kolor podświetlany jest zestaw zegarów. Byłoby to przydatne przy tworzeniu modelu podświetlenia deski rozdzielczej.

Pozdrawiam, i jeszcze raz dziękuję.
  
 
Cytat:
2008-04-16 22:10:58, Damian__A pisze:
W porządku, dziękuję za przełożenia i kolory. W dalszym ciągu czekam na krzywą momentu obrotowego, jeśli jest to możliwe. Wracając jeszcze do tematu, chciałbym się dowiedzieć, jaki kolor króluje na desce rozdzielczej po zmroku, czyli innymi słowy na jaki kolor podświetlany jest zestaw zegarów. Byłoby to przydatne przy tworzeniu modelu podświetlenia deski rozdzielczej. Pozdrawiam, i jeszcze raz dziękuję.


Zegary są podświetlane na zielono, przełączniki i ogrzewanie jest podświetlane na jasny żółty.