Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
kpawel HF MEMBER Accent Warszawa | 2008-04-16 15:11:09 Te gumki uszczelniające tłoczek kryją się pod nazwą „Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego” koszt 25zł sztuka.
Tłoczki trzeba przeszlifować drobnym papierem ściernym, tak aby nie powstały rysy. Jeżeli wżery są zbyt duże to trzeba kupić inny zacisk. |
marwin26 HF MEMBER hyundai lantra lubanice | 2008-04-16 16:36:22 Reperaturki zakupione(18zł. sztuka), a z tłoczkiem może być problem, brak nawet na zamuwienie! przeszlifuje tłoczek papierem ale napewno nie będzie to papire 160 czy nawet 400 bo muwiąc o drobnym papierze myślę o 2000 itp. |
![]() eptita HF MEMBER Hyundai Sonata Guzów | 2008-04-16 20:14:23 Witam kolegów powiem jak sprawa wyglądała w mojej sonacie a więc, problem był z popiskiwaniem okładzin klocków po kilkuminutowej jeździe działo się tak w obydwu przednich kołach zaraz po zakupie przeze mnie tego samochodu po wzrokowych oględzinach klocki pohulały by jeszcze z 2tysiączki do wymiany ale nie musiałem wymienić je natychmiast bo niestety tłoczek podczas swojej pracy na zużytych klockach wysuwał się maksymalnie z cylinderka podczas hamowania i problem występował cały czas zaraz po pierwszym hamowaniu potem kiedy samochód stał parę minut pod hipermarketem lub parę godzin pod firmą na parkingu tłoczek wracał sam do swojego standardowego położenia zmieniłem klocki na nowe tarcze przetoczyłem ranty miały oj miał ranty spore i problem klocków minął i piszczenie ustąpiło bo tłoczki pracują w swoich „normalnych zakresach „ a nie podczas hamowania muszą nie dość że błyskawicznie się wysunąć to jeszcze skasować luz po brakujących okładzinach klocków hamulcowych i dopiero zacisnąć tarcze taki tłoczek bez mała musi pokonać ze 30 mm do momentu zaciśnięcia się na tarczy i momentalnie wrócić więc jeśli brakuje koledze parunastu mm okładzin problem z powrotem tłoczka na swoje miejsce może być podobny do mojego nie twierdze że mam do końca racie ale u mnie taka też była przyczyna i po wymianie problem zniknął. ![]() |
zuzia2004 HF MEMBER Lantra kombi Łuków | 2008-04-16 20:38:39
Koledzy. Dyskusja o tłoczkach bardzo merytoryczna ale, uszczelnia gumka nie tłoczek. Tłoczek nie ma prawa trzeć o cylinderek i na cylinderek należy zwrócić uwagę. One przeważnie nie korodują, tylko po wyjęciu gumki trzeba dokładnie oczyścić rowek w którym ona siedzi. czasami tam trochę jest zanieczyszczeń i wypycha gumkę na zewnątrz. Stara gumka sie stwarza naprężenia cofającego tłoczek.Tłoczek cofa się bardzo mało , leciutkie tarcie klocków o tarcze to norma, ale leciutkie nie powodujące hamowania. A co do drożności przewodów. Stare przewody pęcznieją od środka, po naciśnięciu hamulca płyn wycieka ale nie cofa się. Drożność można sprawdzić przedmuchując. |
![]() BartBartez HF MEMBER Coupe/Accent Gryfino | 2008-04-16 21:47:05
Tarcze masz zapewne wentylowane. Raczej nie polecam przetaczania takich tarcz. Maja bardzo małą grubość minimalną. Często ok 1mm od nowej tarczy. PS. Wiesz co to jest przecinek i kropka? |
![]() eptita HF MEMBER Hyundai Sonata Guzów | 2008-04-16 21:59:49 Mówiąc o przetaczaniu tarczy miałem na myśli wyrównanie tylko rantu, który i tak jest pozostałością po dawnej świetności tarczy zrównać go tylko do poziomu pozostałej grubości a żeby nowe klocuszki pracowały na całej powierzchni tarczy a nie układały się do jej nierówności taki rant powstaje także tuż przy piaście tarczy.
Dobremu fachowcowi zlecisz to nie musisz mu na ręce patrzeć i instruować, co ma i ile z grubości zebrać zrobi dobrze ja nie miałem takiego zrobiłem sobie toczenie sam. ![]() Hmm przecinek i kropka nie nie wiem to jakiś odpowiednik młotka i przecinaka?. Żartuje, ale to był przerost treści na formą. Poloniści He. [ wiadomość edytowana przez: Jarek_2 dnia 2008-04-16 23:24:32 ] [ powód edycji: scalenie 2 postów ] |
marwin26 HF MEMBER hyundai lantra lubanice | 2008-04-16 23:35:34
dmuchałem a jakże, nie dobry ten płyn-wolał bym piwo, ale na poważnie, jakichś większych oporów nie było. A co do opornych tłoczków to chyba załatwione wyszczotkowałem cały zacisk prócz środka oczywiście i jakoś chodzi jutro założę nowe uszczelki i zobaczymy co dalej, bo w mojej latarni na brzuszku nie wiele zostało do wymiany. Od stycznia to trzy miechy stał na kołkach ![]() |
marwin26 HF MEMBER hyundai lantra lubanice | 2008-04-23 10:17:34 A teraz następne pytanko, dlaczego po zmianie płynu, odpowietrzeniu układu itp. mam miękki pedał? Czy lantra ma hamulce hydrauliczne( chodzi mi pedał tak jak w sprzęgle) bo jeśli tak to pewnie on jest zapowietrzony??? |
Jarek_2 HF MEMBER UE | 2008-04-23 10:55:49
To po co lałeś płyn? ![]()
Raczej tak ![]() |
marwin26 HF MEMBER hyundai lantra lubanice | 2008-04-23 11:26:42 Co do tej hydrauliki to nie chodziło mi same w sobie hamulce, bo to akurat wiem a miałem na myśli samą dźwignię ( połączenie pedału z pompą). Sprzęgło jest hydrauliczne więc może i połączenie pedału z pompą hamulcową też jest na tej zasadzie. |
Jarek_2 HF MEMBER UE | 2008-04-23 12:56:31 Pedał hamulca połączony jest z trzpieniem, trzpień naciska na tłok pompy. |
marwin26 HF MEMBER hyundai lantra lubanice | 2008-04-23 13:05:40 czyli wychodzi na to że jest zapowietrzony układ, dziś poprawka ![]() |