Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() Asior 306 HDI XS Sport Wronki | 2008-04-16 16:10:30 a jak się bęben/tarcz nagrzeje to nie spłynie ?? |
wesul Escort Evo VII 4x4 & ... Bytom | 2008-04-16 16:26:45
To się nazywa pierścienie centrujące i azywanie ich plastikowymi jest pewnym nadużyciem ![]() Jak najbardziej takie występują u producentów, którzy robią felgi "uniwerslane". |
wesul Escort Evo VII 4x4 & ... Bytom | 2008-04-16 16:33:37
Są różne rodzaje tworzyw sztucznych i raczej na pewno nie jest to to samo co butelki PET czy długopis. |
![]() Wojo Vivaro / był Rally C ... Kraków | 2008-04-16 17:08:04 Spokojnie, to żaden wynalazek, są szeroko rozpowszechnione, przecież nie mają trzymać felgi, jedynie jak napisał Surec centrują, a materiał na pewno jest odpowiedni żeby nie spłynęły ![]() |
wesul Escort Evo VII 4x4 & ... Bytom | 2008-04-16 17:35:47
Właśnie, że mają trzymac felgę. |
![]() Wojo Vivaro / był Rally C ... Kraków | 2008-04-16 17:47:41 Felgą trzymają śruby, to ją unieruchamia w płaszczyźnie pionowej i centruje. Oczywiście, że poniekąd trzyma, ale chyba wiesz o co mi chodzi. ![]() |
wesul Escort Evo VII 4x4 & ... Bytom | 2008-04-16 18:38:04
Śruby odpowiadają za przyleganie felgi do piasty, całe obciążenie przenioszone jest siłą tarcia pomiędzy felgą a piastą, a w osi pionowej - otwór centralny. [ wiadomość edytowana przez: wesul dnia 2008-04-16 18:42:59 ] |
![]() organo MAZDA Nasielsk | 2008-04-16 19:02:58
he he wesul no wez nie rob nam tego ![]() jak by taki plastik trzymal kola na ktorym sa przeciazenia kilku ton hehe to bysmy sobie jechali Ten pierscien sluzy TYLKO do centrowania felgi podczas zakladania kola . i ja np niema w ogole luz ok 2mm w miejscu tego pierscienia i smigam ![]() |
wesul Escort Evo VII 4x4 & ... Bytom | 2008-04-16 21:52:43
Możesz rozwinąć o co chodzi z długością centrowania?
Nie wycentruje się, bo niby jak. Co do reszty o to mi chodziło własnie.
No własnie od tego są pierścienie, żeby nie ścieło śrub. Tak czy inaczej to właśnie pierścienie przenoszą główne obciążenie (przy jeździe na wprost) i pochodne (razy kąt przy skręcaniu).
IMHO na ścinanie |
wesul Escort Evo VII 4x4 & ... Bytom | 2008-04-16 21:55:27
Nigdy w życiu. Ten pierścień służy właśnie do przenoszenia ciężaru samochodu na koło. Co do samego plastiku, to jak pisałem, to nie jest to samo co butelka PET czy zapalniczka. Bez trudnu można tak dobrać parametry tworzywa, żeby było równie wytrzymałe co stal np. No i nie wiem czy to taki powód do dumy jest, jak Cie koło kiedyś wyprzedzi. No i jeszcze jedno, te pierścienie występują w felgach uniwersalnych, jak kupisz oryginalne felgi Forda to ich nie uświadczysz, bo sa robione pod konkretną piastę. [ wiadomość edytowana przez: wesul dnia 2008-04-16 21:57:42 ] |
![]() zenq Sympatyk FEFK Knight Industries Two Thousand | 2008-04-16 22:27:14 ja na tylnych felgach nie mam wogole, bo i tak sruby mi idealnie na srodek sciagaja felge - tzreba bylo jedynie po troszku rownomiernie wszytskei sruby dokrecac - oczywiscie nic nie bije, z przodu mam plastiki, przejezdzily juz swoje i nadal sa cale, nie poplynely i kola nie odpadly.... |
![]() surec Sympatyk FEFK Gdańsk | 2008-04-17 08:28:15
proponuje lekturę Podstaw Konstrukcji Maszyn, Dział połaczenia śrubowe. Śruby na ścinanie pracują tylko gdy są pasowane, lub niedokręcone. Co do długości centrowania: to jest ta długość, na której opiera się wg Ciebie pierścień o piastę. Długość ta jest bardzo mała (8...10mm) i jeszcze jest tam ścięcie stożkowe, by było łatwiej włożyć koło. Wychodzi więc kilka mm długości i na tym ma być wg Ciebie kilka ton? Dodatkowo pierścień ma dość duży luz od felgi (inaczej nie włożysz koła), a żeby przenosił obciążenie, to mosiałby być na wcisk, bo inaczej to flega latałaby w granicach tego luzu. To tak jakby w łożysku był taki luz, to by się szybko rozsypało. |
![]() szybki_krk FORD ESCORT KRAKÓW | 2008-04-17 09:47:56 Ja miałęm kiedyś plastikowe , do tego jeżdze najostrzej na osiedlu i nigdy mi nie spłoneły ![]() |
![]() on-driver Sympatyk FEFK Corrado Wrocław | 2008-04-17 10:01:31 pytanie z cyklu co było pierwsze, kura czy jajko. Prawda że otwór centrujący trzyma koło i prawda że śruby trzymają koło. Konstruktorzy w swej mądrości zrobili to tak by było jak najlepiej. By śruby niebyły tam same z siebie, tylko podpierały się na masywnym pierścieniu i nieważne czy ma 8-10 mm, czy w stalówkach jeszcze mniej. Jednak można sobie pozwolić na takie pierścienie, bo śruby mają wystarczającą moc, by koło nie przemieszczało się względem osi bębna ![]() |
wesul Escort Evo VII 4x4 & ... Bytom | 2008-04-17 11:42:50
Jak już liznąłeś PKMu, to zobacz jeszcze wytrzymałość materiałów i zapoznaj się co to jest ścinanie.
Powiem więcej, w przypadku felg stalowych jest to z 1 może 2mm.
No to chyba miałeś niewłaściwy po prostu. Po to sa te pierścienie, żeby przylegały zarówno do felgi jak i do piasty - bez wyczuwalnych luzów. Właśnie dlatego są produkowane w tak dużej liczbie rozmiarów. |
![]() lukas_s Sympatyk FEFK był MKVI/była Viki/j ... KRAKÓW Nowa Huta / Niepołomice | 2008-04-17 11:52:26 Koledzy: surec i wesul - mam nadzieję że nie dojdzie do większych spięć między Wami?
Odpuście sobie docinki i spieranie się bo troszkę już to straciło smak. |
![]() surec Sympatyk FEFK Gdańsk | 2008-04-17 11:58:00
A Ty zerknij jak się liczy śruby.... A co do PKM, to miałem przez 5 lat na studiach... więc trochę się nalizałem ![]() [quote] No to chyba miałeś niewłaściwy po prostu. Po to sa te pierścienie, żeby przylegały zarówno do felgi jak i do piasty - bez wyczuwalnych luzów. Właśnie dlatego są produkowane w tak dużej liczbie rozmiarów. [quote] Jakby miały przenosić obciążenie, to muszą być pasowane, a luz jest kilka setek, bo inaczej byś koła nie założył. Rozumiem, że wg Ciebie: 1. albo się kasuje luz, czyli koło się przemieszcza ciągle, by nacisk był na pierścieniu na dole, ale wtedy śruby muszą być niedokręcone 2. albo pierścień przenosi obciążenie poprzez powietrze (czyli ten właśnie luz) Włóż szczelinomierz jak auto stoi i zobaczysz, że wszędzie jest szczelina. Mała, bo mała, ale jest... ![]() [ wiadomość edytowana przez: surec dnia 2008-04-17 11:58:28 ] |