| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Sp4rkY SYMPATYCZNY GOŚĆ Lada 2'110-2 1,5 MPI Siedliszcze [LUB.] | 2008-04-17 10:52:43 Zastanawiam sie nad remontem silnika, ponieważ na jednym cylindrze mam niższe ciśnienie sprężania (około 8 bara a pozostałe +-12),
do tego dochodzi olej w odmie, nie wiem tylko czy to uszczelniacze czy pierścienie. I teraz pytanie jakie mogą się z tym wiązać koszty, na co zwracać uwagę. Jeżeli koszty będą duże będę zastanawiał się nad swapem ... Poniżej zamieściłem znaleziony cennik takich remontów, ale nie wydaje mi się żeby było to wszystko... Od znajomego dowiedziałem się że taki remont zazwyczaj wiąże sie z takimi rzeczami: - szlif wału, wałka rozrządu - kpl. tłoków 4szt - kpl. pierścieni 12szt - pompa olejowa - panewki: wałka rozrządu, korbowodu, wał główny - uszczelki: pod głowice, na zawory i inne uszczelniacze - zawory + docieranie 8szt - być może planowanie głowicy - olej + filtry Jak to usłyszałem to zastanawiam się czy nie lepiej poszukać silnika ... jakie jest Wasze zdanie, co robić jeżeli się już zdecyduje? cennik: ![]() |
Leszek_Gdynia (S) Przyjaciel LKP była LADA 21072 '88 Gdynia | 2008-04-17 11:26:05 U mnie jak zaczał brac olej i gubic sprężanie to pojechałem do mojego mechanika i ten zrobił generalnie remont głowicy (wymiana uszczelniaczy, wypalonych zaworów, uszczelki pod głowica i wszystkie potrzebne szlify). Oczywiscie sprawdził też stan scianek cylindrów i luzy tłok vs. cylinder oraz pierscienie. Stiwerdził, że dół jest ok i silnik chodzi znakomicie po takim zabiegu już 3 rok. |
Sp4rkY SYMPATYCZNY GOŚĆ Lada 2'110-2 1,5 MPI Siedliszcze [LUB.] | 2008-04-17 12:02:28 Leszek i ile Ci to wtedy kosztowało?
(pytanie do modów: dlaczego własnych postów nei mogę edytować!) dalsza cześć cennika: ![]() |
Rafael_Black SYMPATYCZNY GOŚĆ ŁADA SAMARA Rzeszów | 2008-04-17 16:04:39 Hmm właśnei nie dawno też u mnie była obawa, że uszczelka poszła... Machanior mówił, że jeżeli to będzie uszczelka to koszt wyniesie 250 (materiał + robocizna).
Szczegółów nie znam ale wymiana uszczelki i szlif na 100% miałbyć w tym... Co do reszty co miało by być robione nie wiem. Naszczęście okazało się, że z zaworami coś nie tak, i wystarczyło wyregulować... A to już zabawa za 80 zł, a nie 250zł jak się zapowiadało. Właśnie nie palił mi jeden tłok (nie miałem jak sprawdzić ciśnienia), a do tego spierniczyło mi dość sporo płynu chłodniczego (ale byłem świeżo po wymianie rurek od nagrzewnicy więc widocznie musiało się to dopiero tam jakoś rozlać w zakamarki ;] ). Pozdrawiam, Rafał. |
Leszek_Gdynia (S) Przyjaciel LKP była LADA 21072 '88 Gdynia | 2008-04-17 17:22:25 Sparky - nie bede ściemniał, nie pamietam ile za to placilem. Czesci oczywiscie kupowałem sam w Skorpionie (uszczelniacze w sklepie z czesciami od VW). |
Krzysztof-Fleszer SYMPATYCZNY GOŚĆ Lada 2107 Krakow | 2008-04-17 18:33:29 Ja bym zdjal glowice i poogladal - dotarl zawory - ew wymienil- doszlifowal gniazda-ew wymienil.
Z tym ze roznie bywa- bo jesli doszczelnisz gore- to pojdzie cisnienie w dol
Ale tak czy tak, zaczol bym od glowicy. Jesli natomiast okaze sie ze reszta to ruina(duze luzy tlok/cylinder) to szukal bym innego silnika - z opla przeciez do 110 pasuje. Taniej, pewniej - niemca albo angola bym szukal Z remontem moze byc roznie. Ktos wyzej pisal - ze wymienil pierscienie po tym jak uszczelka pod glowica poszla - stwierdzam ze to bez sensu = przeciez to nie oleju zabraklo zeby mialo sie zatrzec. A rozbierac silnik, panewy, i wymieniac pierscienie... hmm duza ingerencja a skutek moze byc rozny. |
Sp4rkY SYMPATYCZNY GOŚĆ Lada 2'110-2 1,5 MPI Siedliszcze [LUB.] | 2008-04-18 07:14:22
co do pierwszego zdania to się nie zgodzę, ja u siebie nie pozwalam na coś takiego, a że nie poprawiać sprawnego to się zgodzę bo już to przerobiłem
na coś takiego nie za bardzo mogę sobie pozwolić bo potrzebuje prawie na co dzień auta.. zdjąć głowice nie problem, ale raz ze nie robiłem sam czegoś takiego, drugie że nawet gdy coś znajdę to muszę jechać do jakiegoś zakładu bo tego akurat sam się nie podejmę. To akurat wole zostawić specom .
Właśnie mam na myśli koszty w jakie można się wpakować.. Dlatego zastanawiam się nad jakimś opelkiem lub AvtoBa3 jeżeli się trafi. Na oku
podobne słowa słyszałem... co wcale mnie nie cieszy ...
Na oku mam oplowskie: 2.0 8V za okolo 1tys. zł C20xe 2.0 DOHC za ok. 2 tys zł |
Krzysztof-Fleszer SYMPATYCZNY GOŚĆ Lada 2107 Krakow | 2008-04-18 16:09:01 Rownie dobrze po wymianie pierscieni cisnienie moglo byc do bani- neiwazne- nie ma co bic piany.
A wode w oleju latwo rozpoznac. |
arii82 MEGA ŁADZIARZ jest ETA była 21100/ ... Chełm/Kulik | 2008-04-18 20:12:48 |
Adam-Lancelot SYMPATYCZNY GOŚĆ Lada 2103 77' Gdańsk | 2008-05-02 21:17:09 Fakt, dobry, ale to już było n aforum dobrych kilka miesięcy temu... |
djmarkus Kandydat na Kandaydata Lada Samara Rawa Mazowiecka | 2010-04-18 22:58:01 Witam i kieruje pytanie na wstepie bo mam maly dylemat, a mianowicie trafia mi sie uzywany silnik do mojej samarki stan podobno dobry, a w mojej juz sie silnik konczy tak wiec sie zastanawiam czy kupic uzywany silnik i przelozyc czy inwestowac w generalny remont starego, poprosze jakies podpowiedzi. A i jeszcze jesli ktos moglby przyblizyc mi orientacyjnie w jakich granicach cenowych wyniesie mnie remont (jesli bym sie na takowy zdecydowal) bylbym bardzo wdzieczny. |
bartixr SYMPATYCZNY GOŚĆ stary traktor DT110@ ... Moskwa | 2010-04-19 07:25:47 teoretyzując to uzyskasz 2 wyniki, kupisz jakiś motor, ileś tam on pojeździ i jakie z nim kłopoty będą wyjdzie w trakcie eksploatacji.. w pierwszym etapie tanio i szybko, ale co przyniesie życie ? zrobić pod siebie silnik, i być pewnym co się ma zadanie bardziej obciążające finansowoe i czasowo, ale za to można być zadowolonym i eksploatować go długie tysiące. |
Krzysztof-Fleszer SYMPATYCZNY GOŚĆ Lada 2107 Krakow | 2010-04-19 21:16:05 Jaksam zrobisz, to wiesz co masz. Jak kupujesz uzywane - to nigdy nie wiesz- moze trafisz dobrze.
Niestety remont - tez albo wyjdzie, albo wyjdzie bokiem
A co sie dzieje z silnikiem ? Moze zamiast profesjonalnego remontu, pokusisz sie o wymiane pierscieni,panewek, zrobienie glowicy. Choz przy tym, to az sie prosi o szlify - tego sam nei zrobisz- a czy zrobia dobrze- ech - niewiadomo. Pytanie czy skladac bedziesz sam, czy komus powierzysz. Ja przerabialem jedno i drugie. Generalny remont/szlify etc. Niestety lipne(choc super polecane przez mechanikow jak bardzo dobre) tloki sie rozpadly, i musialem wymienic - kumplowi stalo sie to samo ,z tymi samymi tlokami (Bastek-samara) W innym silniku znow panewki sie posypaly - zatykajac wal - oczyscilem, wymienilem na nowe - i bez szlifu ladnie trzyma cisnienie. W jeszcze innym z kumplem(promil 2106) wymienialem u niego pierscienie i panewki bez szlifu - na ten sam wymiar i tez ladnie trzymal cisnienie i tysiace km nabija w dalszym ciagu. Zaczal bym od zdjecia glowicy i kontroli gladzi(prog?) - pierscienie tez sie wycieraja- i nowe na pewno doszczelnia silnik. Pytanie czy dostaniesz porzadne pierscienie, i czy poskladasz jak nalezy - a przede wszystkim czy na czysto. Tak wiec jest to pewnego rodzaju loteria, bez wiekszej wygranej w jednym/drugim wypadku. W jednym moze wygrana wyzsza, ale prawdopodobienstwo porazki i inwestycja wieksza. |
djmarkus Kandydat na Kandaydata Lada Samara Rawa Mazowiecka | 2010-04-19 21:52:41 Ja tak wlasnie myslalem nad wymiana tlokow, moze na jakies sportowe z Moskwy i pierscienie tez o jakiejs sportowej harakterystyce, wymiana panewek, szlif walu, rozrzad caly wymienic na nowy, wymiana pompy oleju i wody na nowa, obrobka glowicy, sama obrobke glowicy moge zrobic u siebie w pracy bo mam dostep do szlifierek i moj znajomy ktory na tych szlifierkach pracuje juz od 20lat potrafi zrobic szlif z dokladnoscia do 0.001mm i jeszcze oddam gaznik do regeneracji. Jeszcze nie obliczalem ile bedzie mnie to kosztowalo ale kosztorys zrobie niedlugo. |
ironman4 SYMPATYCZNY GOŚĆ Lada 2106 Żyrardów | 2010-04-20 19:27:27 A ja właśnie przy że tak powiem remoncie wymieniłem: tłoki, pierścienie, panewki, zawory, uszczelniacze, pompę oleju, wałek rozrządu, łańcuch i bez żadnego szlifowania wału, cylindrów, ani nawet głowicy nie planowałem jak to niektórzy "mechanicy" zalecają. No i daj boże 50 tyś już zrobiłem i furka lata elegancko No ale odkąd mój tata ją zdobył czyli 30 lat temu olej regularnie co 8 tyś wymieniany a nawet i częściej i jazda z głową robią swoje no i oczywiście żaden partacz do niej łap nie dotykał... także ja bym nie stawiał na nikogo jeżeli umiesz to sam zrobić i nie rzucać się od razu na szlifowanie i inne takie![]() |
djmarkus Kandydat na Kandaydata Lada Samara Rawa Mazowiecka | 2010-04-20 20:24:50 Ja tak amatorsko zajmuje sie mechanika samochodowa wiec Lade tez bede sam robil tylko zastanawiam sie nad tlokami i pierscieniami jakie kupic bo boje sie wkladac jakies rzemioslo jak mam dostep do wytrzymalych przystosowanych do sportu, a i panewki moze jakies tez bardziej wytrzymale dokupic, a i nie bede szykowal swojej Ladzi do wyscigow a do normalnej jazdy tylko zeby wytrzymala jeszcze drugie 200tys |
andrzej_krakow (S) MEGA ŁADZIARZ Złom 2105 aktualnie Warszawa | 2010-04-20 22:58:46 Pierscienie to zdecydowanie Prima. Co do tlokow to super byloby znalezc Gorzyce (prawie nieosiagalne). Co do wegierskich Bert to mechanicy je polecaja, z drugiej strony nie nadaja sie do podrasowanych silnikow (spytaj Fleszera , zreszta sami Wegrzy tez ich nie polecaja ale oni tez raczej podkrecaja silniki przy remontach). Sa jeszcze oryginalne ruskie tloki, nieco kontrowersyjne. Cholery lubia puchnac przy docieraniu wiec zapomnij o ciasnym pasowaniu, ponadto wyjatkowo trzeba uwazac przy docieraniu - krotki jazdy, czeste studzenie itp. Natomiast jak juz sie uloza to sa nie do zarzniecia, nawet w mocnych silnikach. |