Kłopoty z avensis

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam ! Od niedawno poruszam się avensisem i już mi kilka zagadek zadał . Mam problem z kontrolkami vsc i silniczkiem który się wyświetla jednocześnie . Byłam w serwisie i jakiś błąd na kolumnie kierownicy zlikwidowali ale kontrolki są uprzejme zapalać się na jakiś czas a potem znów gasną . Może jakaś mondra rada na to się znajdzie z góry dzięki . Pozdrawiam Monia
  
 
Cytat:
2008-04-17 20:03:26, monia21 pisze:
Witam ! Od niedawno poruszam się avensisem i już mi kilka zagadek zadał . Mam problem z kontrolkami vsc i silniczkiem który się wyświetla jednocześnie . Byłam w serwisie i jakiś błąd na kolumnie kierownicy zlikwidowali ale kontrolki są uprzejme zapalać się na jakiś czas a potem znów gasną . Może jakaś mondra rada na to się znajdzie z góry dzięki . Pozdrawiam Monia


Po pierwsze jaki kod bledu byl.To podstawa wszystkiego,serwis ma to w archiwum ,wiec zadzwon do nich.po drugie masz prawo reklamowac zaplacilas za diagnostyke testerem a nie zgaszenie lampki ,masz prawo oczekiwac ze otrzymasz w zamian konkretna informacje albo co trzeba wymienic ,albo co trzeba jeszcze dalej sprawdzic i ile orientacyjnie to bedzie kosztowac aby problem usunac.Serwis to serwis a nie warsztat,placisz wiecej i wymagasz jakiejs koncepcji na rozwiazanie problemu proste.
  
 
Witam ! Faktycznie sprawdzali i skalibrowali kolumnę kierownicy i chwilę był spokój . Pojawia się to za każdym razem jak jest mokro lub po myciu samochodu . Podobno czujnik vsc ale od wilgoci nie powinno się nic dziać bo jest w takim miejscu że wilgoć nie ma na niego
wpływu . Może po prostu źle działa . Jak toś będzie miał jakąś genialną myśl to czekam na odp . Pozdrawiam Monika
  
 
Cytat:
2008-04-20 16:20:33, monia21 pisze:
Witam ! Faktycznie sprawdzali i skalibrowali kolumnę kierownicy i chwilę był spokój . Pojawia się to za każdym razem jak jest mokro lub po myciu samochodu . Podobno czujnik vsc ale od wilgoci nie powinno się nic dziać bo jest w takim miejscu że wilgoć nie ma na niego wpływu . Może po prostu źle działa . Jak toś będzie miał jakąś genialną myśl to czekam na odp . Pozdrawiam Monika


Po pierwsze trzeba sprawdzic jaki teraz jest kod jezeli czujnika polozenia kierownicy to trzeba go wymienic.
Pytanie czy jak jedziesz na wprost to kierownica nie jest przekrzywiona?
Kalibracje trzeba robic z kierownica w polozeniu rzeczywistym takim w jakim jest podczas jazdy na wprost.
Tolerancja bledu jest bardzo mala 3 stopnie, wiec jezeli skalibrowali na obudowe kierownicy ,a podczas jazdy jest troche przekrzywiona to dupa blada.
Jezeli nie bedzie zadnych kodow bledu w pamieci to trzeba sprawdzic masy wiazek modulatora ABS i zasilanie ,czy gdzies nie jest problem przetartej skorodowanej wiazki.
Kody bledu mozesz sobie odczytac i rowniez skalibrowac kierownice przy pomocy kontrolki 1,2w i kawalka drutu wpychajac w diagnozlacze ale lepiej niech ci wepchnie ktos bardziej biegly w elektryce
  
 
bio tak czytam ten post
i jak jade prosto to mam nie mam keirwonicy prosto
ale zadna kontrolka sie nie swieci i wszystko wporzo
w gre wchodzi raczej zbieznosc?
  
 
Witam ! Jadę zrobić dziś zbieżność . A tę regulację w tych złączach pozostawię fachowcom . Zobaczymy może będzie ok . Pozdrawiam Monika
  
 
Cytat:
2008-04-21 00:19:38, gerni pisze:
bio tak czytam ten post i jak jade prosto to mam nie mam keirwonicy prosto ale zadna kontrolka sie nie swieci i wszystko wporzo w gre wchodzi raczej zbieznosc?


Bo masz dobrze skalibrowany czujnik z uwzglednieniem tego ze kierownica jest przekrzywiona.
Zbierznosc nic do tego niema.
Po kazdej regulacji geometri trzeba czujnik polozenia kola kierownicy skalibrowac.
  
 
bio czyli jak nic nie zmieniam z kol,nie wymieniam opon to nie ma znaczenia jak kierownica jest skrecona-jest skrecona delikatnie-nic bys nie zmienial zeby oszcedzic kase?czy moze sie cos zepsuc?
  
 
Zrobili mi dzisiaj zbieżność , wymienili sworzeń . Czy muszę jeszcze skalibrować ten czujnik ? Nie wystarczy zresetować np. odłączyć klemę ? Pozdrawiam Monia
  
 
Cytat:
2008-04-21 20:53:36, monia21 pisze:
Zrobili mi dzisiaj zbieżność , wymienili sworzeń . Czy muszę jeszcze skalibrować ten czujnik ? Nie wystarczy zresetować np. odłączyć klemę ? Pozdrawiam Monia


Jezeli przy jezdzie na wprost kierownica stoi w takim samym polozeniu co przed geometria to nie trzeba kalibrowac,
  
 
Witam ! Kontrolki się już nie powinny świecić przyczyna na pozór prosta uszkodzony przegub . Ale już Ok Pozdrawiam