Zakup alarmu-pytanko

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
chłopaki chcę zakupić jakiś w miare nie drogi alarm bo fabryczny padł ,znalazłem takie cuś alarm i niby jest z domykaniem szyb


myślicie że jest to warte swojej ceny czy dać se spokój i może coś droższego kupić


[ wiadomość edytowana przez: marimar dnia 2008-04-18 00:09:40 ]

[ wiadomość edytowana przez: marimar dnia 2008-04-18 09:59:46 ]
  
 
upik

nikt się nie zna na allarmach?
  
 
ja zakładałem:

http://www.allegro.pl/item323124595_alarm_magicar_440_zamek_4_drzwi_czujnik_ruchu.html

i działa ok, u siebie też mam i jest OK, kwestia ustawienia położenia i czujności czujników. Jeżeli masz centralny to w zasadzie masz mniejsze koszty
  
 
Zanim go kupisz zapytaj sprzedawcę o funkcję domykania szyb. Nie spotkałem się z alarmem, który by realizował taką funkcję. A dokładnie mówiąc, owszem często dostajemy "funkcję komfort" czyli sygnał masy przez 30 sek. na odpowiednim wyjściu ale w Escorcie na nic Ci się to nie przyda. W założeniu ma to domykać szyby ale w aucie które ma zabezpieczanie przeciążeniowe elektrycznych szyb.
  
 
Cytat:
ja zakładałem:

http://www.allegro.pl/item323124595_alarm_magicar_440_zamek_4_drzwi_czujnik_ruchu.html

i działa ok, u siebie też mam i jest OK, kwestia ustawienia położenia i czujności czujników. Jeżeli masz centralny to w zasadzie masz mniejsze koszty



Asior a ty masz domykanie szyb,bo w opisie aukcji pisze że trzeba dokupić jakiś moduł,musiałeś coś dokupić?

Cytat:
Zanim go kupisz zapytaj sprzedawcę o funkcję domykania szyb. Nie spotkałem się z alarmem, który by realizował taką funkcję. A dokładnie mówiąc, owszem często dostajemy "funkcję komfort" czyli sygnał masy przez 30 sek. na odpowiednim wyjściu ale w Escorcie na nic Ci się to nie przyda. W założeniu ma to domykać szyby ale w aucie które ma zabezpieczanie przeciążeniowe elektrycznych szyb.



jerico zupełnie nie znam się na elektryce,stąd moje pytanko o alarm,mam u mnie centralny i el.szyby to może podszedł by ten alarm ale głównie chodzi mi właśnie o domykanie szyb,może wystarczy dodatkowy moduł czy coś w tym stylu,a ford nie ma zabezpieczenia przeciążeniowego na szyby?
  
 
Cytat:
2008-04-18 23:19:13, marimar pisze:
jerico zupełnie nie znam się na elektryce,stąd moje pytanko o alarm,mam u mnie centralny i el.szyby to może podszedł by ten alarm ale głównie chodzi mi właśnie o domykanie szyb,może wystarczy dodatkowy moduł czy coś w tym stylu,a ford nie ma zabezpieczenia przeciążeniowego na szyby?



Ford to pewnie ma ale nie w Escortach.
Tak potrzebny jest dodatkowy moduł.
Tani naprawdę przyzwoity alarm - MagiCar, moduł też z tej firmy znajdziesz na allegro.


[ wiadomość edytowana przez: jerico dnia 2008-04-19 09:01:54 ]
  
 
Jeśli miałbym coś polecić, to na początku odradzę. Ani ten alarm, do którego ty się przymierzasz, ani tym bardziej magicar! Montowałem te ostatnie kilka razy na wyraźne życzenia klienta i najczęściej były z nimi potem problemy. "Wypadające" piloty, przełączające się funkcje... Wprawdzie montaż jest bajeczny, bo alarmy są wyposażone we wszelkie możliwe wyjścia i posiadają tysiące kanałów dodatkowych, ale w większości są to zbędne dodatki.
Alarm ma być stabilny! {ewny i nie generujący fałszywych alarmowań. Ja polecam SEO lub Proximę. Zdecydowanie droższe, zdecydowanie lepsze i zdecydowanie trudniejsze w montażu. Ale przy tym wszystkim zdecydowanie stabilniejsze i bezproblemowe w użytkowaniu!
Co do domykania szyb. Alarm, jeśli sprzedający reklamuje go jako wyposażonego w ten dodatek, posiada wtedy dodatkowe wyjście, na którym w momencie zamykania pojawia się sygnał masy o czasie trwania około 30 sekund. I sygnał ten służy do STEROWANIA modułem domykania, a nie samym domykaniem! Podłączając ten przewód bezpośrednio do wyłączników szyb najczęściej pali się alarm.
Zajrzyj może tu:
KLIK
lub tu:
KLIK
i wybierz coś dla siebie.
W razie wątpliwości pisz.
PS. Pamiętaj, ze ford ma sterowanie centralnym plusami. Nie wszystkie alarmy posiadają możliwość konfiguracji wyjść. Wtedy też jest potrzebny dodatkowy modulik (lub zrobienie go samodzielnie z dwóch przekaźników lub tranzystorów).
PS2. Nie polecam też czujników wstrząsowych, które to potrafią reagować na przejeżdżające auta, wiatr jeśli się je za delikatnie ustawi (zależy gdzie parkuje auto). Miałem też takie, które szalały pod wpływem temperatury. Jeśli już, to czujniki ultradźwiękowe, cyfrowy czujnik holowania, mikrofala (dla doświadczonych).

[ wiadomość edytowana przez: Blazey dnia 2008-04-20 16:35:01 ]
  
 
Dwie sprawy "do przedmówcy".

1. Osobiście montowałem z 5-6 kpl. alarmów MagiCar i jakoś nikt jeszcze nie narzekał. Jeden mam w aucie od ponad 4 lat i jeszcze żadne funkcję się nie przestawiły, piloty też nie sprawiają problemów. Nie wiem skąd te negatywne spostrzeżenia.

2. Sygnał masy przez 30 sek. w 50% przypadków upali zabezpieczenie na zasilaniu modułu domykania szyb, gdyż większość tego typu urządzeń nie radzi sobie z "tak długim" minusem na wejściu wyzwalającym. Domknie szyby dajmy na to po 5 sek i przez następne 25 sekund będzie próbował domykać już zamknięte szyby. Osobiście miałem styczność tylko z jednym modułem, któremu to nie przeszkadzało.

Tak na marginesie ja też polecam - Silikona, STER-a ale mało kto się decyduje ze względu na cenę.
  
 
Ale przecież do forda i tak trzeba dołożyć moduł domykania szyb, bo bez tego nie uda się zrealizować tej funkcji. A te są z reguły sterowane właśnie masą (często do wyboru jest sterowanie masą lub plusem). I tam wystarczy nawet podać impuls masy. A to, czy będzie on trwał kilka sekund, czy więcej nie ma znaczenia dla modułu, który posiada (przynajmniej powinien) czujnik przeciążeniowy i po domknięciu szyb/szyby wyłączy zasilanie na silniki mechanizmów.

Ja niestety mam niemiłe wspomnienia z tą serią produktów, a szczególnie z modułami domykania szyb. Dlatego też polecam sprawdzone komponenty krajowej produkcji.

A co tanich alarmów z Chin, to należy siię zastanowić, czy potrzeba aż 8 kanałów dodatkowych (miałem w ręku takie cudo)? I czy wszystkie te wodotryski, jakie te alarmy posiadają są na prawdę przydatne... Bo często oprócz tych dodatków oferują one także ogromne dziury w oprogramowaniu.
  
 
Zgadza się potrzebny jest moduł, oraz zgadza się wystarczy impuls masy/plusa zależnie od modułu. Wszystko pięknie aż do chwili jak podłączymy cudowną funkcję komfort czyli masa przez 30 sek. Wtedy moduł nawet jak już mamy zamknięte szyby będzie próbował je domykać przez te 30 sekund. Raz jedną raz drugą (sam tego doświadczyłem). I każda próba domknięcia to chwilowy stan max. obciążenia co skutkuje spaleniem bezpiecznika i nagrzewaniem się przewodów.
  
 
Witam!
Też montowałem kilka instalek w oparciu o MagiCara i póki co, żadnych reklamacji nie było. Alarm ze względu na ilość "wodotrysków" jak to opisali przedmówcy, oraz szeregu mniej lub bardziej potrzebnych funkcji i wyjść, wcale nie jest prosty w montażu a już na pewno jest kłopotliwy w programowaniu. Od słuchania kodów dźwiękowych można puścić pawia. Jedno jest pewne - są to bardzo uniwersalne centrale które można założyć praktycznie w każdym pojeździe z instalacją 12V (na 24V nie montowałem ).
Faktem jest, że domykanie szybek musi być zrealizowane za pośrednictwem modułu zabezpieczającego przed przeciążeniem.

Reasumując:
Za przemawia ciekawy design pilotów (do wyboru w chwili zamawiania), pełna uniwersalność, niski koszt zakupu.
Przeciw... Hmmm awaryjności nie mogę potwierdzić a co do prostoty czy też trudności montażu ma to znaczenie raczej symboliczne, no chyba, że się chce samemu montować.

Pozdrawiam.
  
 
dzięki za tak szeroki odzew,będe musiał to wszystko spokojnie przestudiować,dodam że chcę kupić w miare tani alarm ale nie wiem jak to się przełoży na jakość i działanie owego sprzętu.

chciałbym abyście mi wyjaśnili mi jak to jest w escortach ,otóż jak mam el.szyby i przy zamykaniu szybki przyciskiem idzie np.do góry i po całkowitym zamknięciu silniczek staje,mogę dalej trzymać przycisk i żaden bezpiecznik nie strzela i nic się nie grzeje,to samo jest oczywiście jak otwieram szybke,idzie do samego dołu i staje,podobno są tam jakieś krańcówki czy jakoś tak które wyłączają silniczek,jak to wogóle jest naprawde?
nie można pod to podpiąć alarmu?
  
 
To ja ci radzę zrobić mały eksperyment. Jak się ściemni włącz światła przy zgaszonym silniku, po czym otwieraj i zamykaj szybę. Przytrzymaj też klawisz szyby jak ona sama będzie w krańcowych położeniach. I sam sobie odpowiesz, czy silnik pobiera wtedy prąd, czy nie...
W tak prostych systemach szyb elektrycznych ze sterowaniem bezpośrednim (cały prąd szyby idzie przez wyłącznik) jedynym zabezpieczeniem bywa termik lub bimetal.
  
 
Cytat:
2008-04-21 19:39:59, Blazey pisze:
To ja ci radzę zrobić mały eksperyment. Jak się ściemni włącz światła przy zgaszonym silniku, po czym otwieraj i zamykaj szybę. Przytrzymaj też klawisz szyby jak ona sama będzie w krańcowych położeniach. I sam sobie odpowiesz, czy silnik pobiera wtedy prąd, czy nie... W tak prostych systemach szyb elektrycznych ze sterowaniem bezpośrednim (cały prąd szyby idzie przez wyłącznik) jedynym zabezpieczeniem bywa termik lub bimetal.



sprawdziłem ostatnio twój eksperyment i światła minimalnie przygasają
czyli trzeba będzie kupić dodatkowy moduł,chyba
  
 
Zmień to "chyba" na NA PEWNO
A akurat w fordzie to się moduł domykania szyb bajecznie prosto montuje. Wszystko idzie poprzez wyłączniki.
A jak już zakupisz moduł, to radzę ci powymieniać w nim przewody na grubsze. Bo najczęściej, szczególnie w tych chińskich modułach przewody oryginalne są dużo cieńsze, niż te z oryginalnej samochodowej instalacji. Pamiętaj też o solidnym zasilaniu tego modułu.
Tu masz dość dobry moduł z ustawianym zabezpieczeniem nadprądowym:
KLIK
  
 
Cytat:
2008-04-24 18:21:53, Blazey pisze:
Zmień to "chyba" na NA PEWNO A akurat w fordzie to się moduł domykania szyb bajecznie prosto montuje. Wszystko idzie poprzez wyłączniki. A jak już zakupisz moduł, to radzę ci powymieniać w nim przewody na grubsze. Bo najczęściej, szczególnie w tych chińskich modułach przewody oryginalne są dużo cieńsze, niż te z oryginalnej samochodowej instalacji. Pamiętaj też o solidnym zasilaniu tego modułu. Tu masz dość dobry moduł z ustawianym zabezpieczeniem nadprądowym: KLIK




dzięki za wyczerpujące informacje
Blazey myślałem właśnie nad tym modułem co podesłałeś w linku i uważam że będzie dobry,można go kupić za 60 zł to nie aż tak wiele ,pozostaje tylko kwestia doboru alarmu i będzie git.
  
 
Ja odradzam tanią chińszczyznę. Robią to w jakimś garażu, tak jak kisiel i ciastka, z kota albo innego kreta
Wejdź tu:
KLIK
i zobacz, jak wygląda SEO DOLPHIN lub jakiś alarm z PROXIMY. Zwróć uwagę na wiązkę - wszystkie przewody czarne. Po zerwaniu przywieszek trudne do zidentyfikowania. Obudowy uszczelniane.
I jeszcze ważna rzecz, o której mi się zapomniało. Dobre alarmy mają ATEST! I tylko takie polecam. Te już przynajmniej reprezentują jakiś poziom (choć można się zdziwić czasem, co ten atest posiada). Jest też tzw. "lista PZU", która zawiera spis alarmów, po zamontowaniu których możesz otrzymać dodatkową zniżkę w ubezpieczalni. Zapytaj o to u miejscowego "dilera" PZU.
  
 
Zgadzam się z przedmówcą – z mechaniką u mnie kiepsko, ale elektronika to moja pasja Nie kupuj taniej chińszczyzny. Proxima ma dobrą opinię (Polska firma, przy produkcji biorą pod uwagę nasze realia i klimat), ale nie wiem czy alarmy są dostępne bez montażu.

W essim potrzebny jest dodatkowy moduł zabezpieczenia nadprądowego do sterowania szybami. Syrenkę można zamontować w środku samochodu (kto teraz zwraca uwagę na wyjący alarm), lub dwie – jedna na zewnątrz, druga w środku. Pilot w standardzie KEELOQ (dynamiczny kod – trudności z zeskanowaniem). Bardzo ciekawie wygląda sprawa radipowiadomienia, ale montowana jako osobny moduł. Czujniki – najmniejsze problemy z ultradźwiękowymi.

Dobrze byłoby również zabezpieczyć maskę samochodu przed otwarciem (kiedyś zastanawiałem się, czy nie zamienić linki i zaczepu na siłownik). Do tego jakieś dobre zabezpieczenie mechaniczne (blokada kierownicy lub skrzyni). Na pocieszenie dodam, że ford nie znajduje się na liście najchętniej kradzionych samochodów w Polsce
  
 
Już nie. Escortomaniaka złapali
A zabezpieczenie nadprądowe ma wbudowany każdy szanujący cię moduł domykana szyb. MPW 2 ma na pewno. I to dwuzakresowy (można skonfigurować prąd progowy zadziałania zabezpieczenia).
  
 
no chińszczyzny napewno nie kupie,raczej nastawiłem się na dobry polski alarm z atestem+moduł domykania i będe próbował coś z tego zrobić,oczywiście nie sam bo się na tym kompletnie nie znam.

aktualnie mam zamontowane odcięcie pompy paliwa i mam nadzieje że nie będzie problemu by to pod alarm podłączyć

miałem też kiedyś orginalny alarm fabryczny,ale przestał działać,może wina leży po tak zwanych "bananach" montowanych na zamku,i nawet jest syrena alarmowa też fabryczna,a dodam że alarm się właczał po odtwarciu drzwi,klapy tylnej i bagażnika,no ale padł