Błagam o pomoc, problem z komputerem !!!!!!!!!!!!!!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam, Jestem posiadaczką forda escorta 1.4 93r, i mam problem z rozkodowaniem komputera,czy mogl by ktos mi opisac gdzie nalezy rozkodowac komputer i jak to na nalezy zrobic. Dodam ze jestem po wymienie czujnika przepustnicy i dalej mam problemy, Z tego co sie dowiadywalam potrzebne jest rozkodowanie komputera i niestety nie wiem jak to zrobic,Prosze o pomoc ,pozdrawiam
  
 
koleżanka ma na myśli pewnie reset komputera wystarczy odłączyć klemę z akumulatora na 15 minut ,po upływie tego czasu podłączyć i przejechać się 10 kilometrów
  
 
Witam Cinus , dzieki za odp no wiesz tak to juz bylo probowane i dupa po 50 km bledy wchodza na nowo, wiec potrzebne jest cos bardziej hmmmm.... jak by to nazwac drastycznego i bardziej skutecznego.
  
 
Ale co sie dzieje dokładnie. Jakiego rodzaju sa te problemy?
  
 
Z tego co wiem to reset kompa(w tym przypadku) kasuje wszystkie błędy. Jeżeli kody błędów się pojawiają ponownie, to moim zdaniem przyczyna nie została usunięta
  
 
no właśnie - wydaje się, że wymiana czyjnika przepustnicy nie pomogła, skoro nadal wyskakują błędy. A jak się zachowuje samochód?
  
 
I jakie to są błędy
  
 
no wiecie , samochod na wolnych obrotach gasnie i to nie od razu przy dojechaniu na luzie tylko troche postoi zaluzmy w korku i sie wylacza.Odpalam i jade dalej,wydaje mi sie ze wylacza sie w momencie kiedy sie chlodnica wlacza. Mechanik stwierdzil ze to czujnik przepustnicy(mechanik z salonu Forda) w tej chwili mam w samochodzie wlozony 3 czujnik i dalej sa te same objawy. Po wyjeciu akku bylo ok ale niestety do jakis 50 km. Po 50 km wszystko wrocilo tak jak bylo.Mam ksiazke o fordzie i orionie i tam jest napisane ze trzeba zresetowac komputer jest narysowane gdzie to jest, ale u mnie w silniku czegos takiego nie ma, i tu jest problem W ksiązce pisze ze takie cos pomaga
  
 
To, że gaśnie nie musi być z winy potencjometru. Ciekawi mnie na jakiej podstawie były one wymieniane? - albo masz pecha do "nich", albo mechanik do kitu
PS: U mnie, gdy padł potencjometr dodatkowo falowały obroty

[ wiadomość edytowana przez: Anzak dnia 2008-04-18 21:44:25 ]
  
 
a co np to moze byc ? wiesz ja sie na tym nie znam wiec komu mam wierzyc jak nie mechanikowi ??
  
 
a co np to moze byc ? wiesz ja sie na tym nie znam wiec komu mam wierzyc jak nie mechanikowi ??
  
 
u mnie obroty sa dobre i stale tzn no jak jest zimny wieksze potem spadaja i sa ciagle takie same
  
 
u mnie obroty sa dobre i stale tzn no jak jest zimny wieksze potem spadaja i sa ciagle takie same
  
 
Może sonda czy ten mechanik sprawdzał chociaż coś?

[ wiadomość edytowana przez: Anzak dnia 2008-04-18 21:54:58 ]
  
 
no mowil cos o sondzie lambdzie, no sprzwdzal przeowdy itd bo myslal ze moze to to, ale wszystko jest ok, chce sprobowac z zresetowaniem komputera moze wywali bledy i bedzie ok, bo 3 czujniki byly by walniete??
  
 
Sprawdzanie przewodów nic nie da, powinien albo podłączyć do komputera - albo sprawdzić miernikiem(walnięte 3 czujniki pod rząd moim zdaniem nie możliwe)
  
 
no ja sie juz troche doksztalcilam na ten temat i mam taka kobieca intuicje ze reset kompa trzeba zrobic, bo te 3 czujniki fakt bylu uzywane ale samochody na nich jezdzily !
  
 
a w salonie forda niepodepna ci go??ja mialem takie cos w swojej fiescie i oprocz wymiany czujnika przepustnicy padla sonda ktora tez zostala wymieniona i bylo juz oki
  
 
a reset nie pomogl ?czy nie robiles?
  
 
Reset kompa nie zaszkodzi- ale z tego co wiem objawy powinny zniknąć po wymianie wadliwej części i po przejechani kilku kilometrów lub gdy silnik popracuje na wolnych obrotach. Reset spowoduje że kody błędów znikną z pamięci-po wymianie wadliwej części (bez resetu)silnik pracuje prawidłowo, a kody zostają tylko w pamięci kompa

[ wiadomość edytowana przez: Anzak dnia 2008-04-18 22:29:16 ]

[ wiadomość edytowana przez: Anzak dnia 2008-04-18 22:30:49 ]