Błąd 21 4AFE

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
mam błąd 21 opis błędu: oxygen sensor signal/oxygen sensor heater signal

open or short in oxygen sensor or oxygen sensor signal


co robić?? gdzie jest ten sensor i czy mam go wymienić?? za co on odpowiada?? i czy może przez niego mam złe wolne obroty??
  
 
W ksiazce do cariny E pisza:
21 - sygnal sondy lambda
mozliwa przyczyna niesprawnosci:
- wiazka przewodow miedzy rezystorem grzejnym sondy i elektronicznym urzadzeniem sterujacym
- rezystor grzejny sondy lambda
- sonda lambda
- elektroniczne urzadzenie sterujace
  
 
ja mam carinę II i taki opis mam
  
 
Cytat:
2003-07-18 12:14:25, rogacek pisze:
oxygen sensor signal/oxygen sensor heater signal


Hi, hi, to właśnie chłopie jest sonda lambda. Więc albo sonda, albo jej przewody. Cosik znajdziesz tu:
http://alflash.narod.ru/o2lean.htm
  
 
tylko po jakiemu to jest??Несуществующая страница
Страница, которую вы читаете, не существует.

Верные способы попасть в никуда:

написать http://sundukov.narod.ru/ышьздуюреьд; вместо http://sundukov.narod.ru/simple.html
написать inex.html, idnex.html или index.htm вместо index.html
набрать адрес сайта, у которого нет главной страницы или который кто-то закрыл
Если вы считаете, что мы завели вас сюда специально, опубликовав неверную ссылку, сообщите нам об этом.

А если вы действительно хотите что-то найти в интернете, воспользуйтесь настоящим каталогом и поиском Яндекса:

może przetłumaczysz???

  
 
strona nie istnieje
  
 
a gdzie mogę kupić sondę lamda??? oczywiście tanio??
  
 
Cytat:
2003-07-18 14:20:04, Deeno pisze:
strona nie istnieje


Nie wczytała mu się chwilowo. Ja normalnie wchodzę.
Sondę najlepiej w JC. Tanio i to są chyba te co w Toykach wkładają fabrycznie.
  
 
Cytat:
2003-07-18 14:45:40, rogacek pisze:
a gdzie mogę kupić sondę lamda??? oczywiście tanio??



Najpierw sprawdz ossochozzi Przemierz ja na gniazdku diagnozy i sprawdz kabelki. Dobrze, ze nie masz lean-burn (1., bo bys mial odplywajace 1300-1800pln na horyzoncie
Twoja sonda to chyba ta toyotowska z flansza. Niestety jakies 400pln (o ile dobrze sie orientuje). Mozna zastosowac jakas inna, np. Bosha za 100pln, ale trzeba przerobic kolektor.
  
 
oki. kabelki ok. jak sprawdzić czy to sonda?? zmierzyć oporność???
  
 
Cytat:
2003-07-18 14:45:40, rogacek pisze:
a gdzie mogę kupić sondę lamda??? oczywiście tanio??


np.: w bosch'u
  
 
sonda ma 4 kabelki jeden biały, jeden niebieski i 2 czarne
  
 
w serwisie bosch mają odpowiedniki po 445 złotych (cena hurt) a uniwersalna którą można ewentualnie dostosować kosztuje 284 zety
  
 
Ten niebieski u mnie jest przewodem sygnalowym i na nim powinno byc zmienne napiecie.A czy ruszales ostatnio w jakis sposob sonde albo zlacze sondy?Rozlacz zlacze,skasuj kompa i sprawdz jeszcze raz.Na padnietej sondzie moze spasc dynamika jazdy,jezeli sie nic nie dzieje to moze olej te sonde i powoli dorobisz sobie tani zamiennik.
  
 
Zgadza sie niebieski to przewód sygnałowy, czarny masa a białe to podgrzewanie sondy. Sprawdz jak radzi PIN napięcie na sondzie, powinno sie wachać w granicach 0,2-1V jesli nic sie nie dzieje to sonada do wymiany

Pozdroofka
  
 
a na ile odłączyć kompa by się zresetował??
  
 
Cytat:
2003-07-19 16:47:51, rogacek pisze:
a na ile odłączyć kompa by się zresetował??




Dwie minuty starcza w zupelnosci (juz 30s powinno). Ale nie odlaczaj kompa fizycznie. Wystarczy bezpiecznik ECU. A co do sondy, to zacznij od zmierzenia (najlepiej woltomierzem cyfrowym - chodzi o duza wewnetrzna impedancje, czyli nie rob tego zarowka ) tego, co sie dzieje na wyprowadzeniu OX1 w gniazdku Diagnosis. Po rozgrzaniu silnika (wazne!), przy ~2.000rpm, okolo 6-8 razy w ciagu 10s powinien sie zmieniac stan z ~0,2V na ~0,8V. Jesli tam nie widac zmian napiec, trzeba wejsc pod auto i pomierzyc w ten sam sposob niebieski kabelek sondy wzgledem masy.
Daj znac jakie efekty (jakby co, to mozesz dzwonic )
  
 
wielkie dzięki będę walczył
  
 
Walcz i nie poddawaj sie.Ja w razie niepowodzen mam w pudelku druga sprawna sonde ktora jest zakladana tylko na czas przejazdu na przeglady okresowe i zaraz po tym wedruje z powrotem do pudelka razem z katalizatorem.