MotoNews.pl
  

[126] kąt wyprzedzenia zwrotnicy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
macie jakieś specjalne odczucia co do wpływu tego ustawienia na prowadzenie w 126? teorie znam z tej stronki Tytuł strony ale jak ma sie to do malucha i sportu?
  
 
Nie wiem czy to i w samochodach jest taka zaleznosc, ale pamietam ze na kartingu na szybkie tory (bez wyprofilowanych winkli) ustawialsimy maly kat wyprzedzenia zwrotnicy, a na kręte tory dawalo sie wiekszy kąt wyprzedzenaia.
  
 
Im wiekszy kat WSZ tym wieksza tendencja i latwosc przy prostowaniu kol po zakrecie. Im ten kat jest mniejszy moze dochodzi to efektu kolka wozka sklepowego ktorym tarmosi na prawo i lewo, choc w praktyce sie to raczej nie zdaza (czasami w pedzacym motocyklu). Innego wplywu chyba nie ma. Aha - im wiekszy kat WSZ tym kolo w zakrecie jest bardziej pochylone.
  
 
kąt wyprzedzenia sworznia zwtotnicy w malcu jest chyba ustawiony przez fabrykę i nie zabardzo jest jak go regulowac. chyba
  
 
Cytat:
2008-04-22 23:12:01, fifi pisze:
kąt wyprzedzenia sworznia zwtotnicy w malcu jest chyba ustawiony przez fabrykę i nie zabardzo jest jak go regulowac. chyba


chyba, a raczej napewno się mylisz
  
 
mozna regulowac oczywiscie.
  
 
czyli dla kontr lepiej mieć ten kąt troszkę większy wtedy koła będą same się skręcały w kierunku poslizgu

[ wiadomość edytowana przez: grnb dnia 2008-04-23 14:57:29 ]
  
 
dla kontr to najlepiej miec szybki skret
  
 
ten szybki skręt to pewnie bęe musiał spróbowac ale trochę mnie przed tym powstrzymuje ten efekt nierownolegle ponad normę skręcających kół i wyjeżdżanie przodu ale jak kupie śćiągacz to sprawdzę sam tyle
  
 
Bylem tego samego zdanai do puki nie wytestowalem tego, teraz nie wroce do zwyklego skretu za nic
  
 
Cytat:
2008-04-23 01:05:57, jaqo pisze:
mozna regulowac oczywiscie.

w jaki sposób/ gdzie ??
  
 
przekładając podkładki pod wahaczem. pochylenie koła regulujesz dokładając/odejmując po równo z obu stron wahacza, a kąt wyprzedzenia przekładając z przedniej śruby na tylną lub odwrotnie.


[ wiadomość edytowana przez: pavlus dnia 2008-04-23 23:38:09 ]
  
 
Dokladnie. Dodam, ze jesli podkladasz wiecej pod tylnasrube, zmniejszasz kat, jesli poid przednia - zwiekszasz.
  
 
kąt pochylenia zwrotnicy też jest ważny
  
 
no a jak macie ustawiona cala geometri ? jakie wartosic do jakiego zawiasu? chodzi mi o sport