Miska Omega B

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam serdecznie !
Zdarzyła mi sie poważna awaria silnika i jestem zmuszony silnik wymienić gdyż remont sie nie kalkuluje. Znalazlem piekny silniczek , mam wszystko juz przygotowane, cały osprzęt, uszczelki , rozrząd i tylko czekam na wolne miejsce w warsztacie znajomego mechanika kytory mi to cudo przełoży. Jest tylko jeden mały problem. Silnik który dostałem pochodzi z Omegi po liftingu czyli z Omegi C i ma inną miskę olejową , w której to nie ma czujnika tak jak w mojej misce. Przelozyc mieski sie raczej nie da gdyż jest to miska dolna i górna więc rozbierać tego wszystkiego za bardzo bym nie chciał - niech będzie oryginalnie zlożony jak jest. Czujnik znajdujący się w misce z Omesi B rozumiem informuje mnie " Oelmangel " oraz "Oelstand" - jesli dobrze główkuję. Moje pytanie brzmi czy jesli zrobie tak jak niektórzy czynią z czujnikami klocków hamulcowych aby nie było informacji na komputerze o braku oleju to czy może miec to negatywny wpływ na prace silnika? czy ktoś z szanownych klubowiczów miał do czynienia z podobnym problemem? Czy za dwie informacje odpowiada jeden czujnik? Uprzejmie prosze o podpowiedz i rade. Dodam ze silnik to 2,0 16V C20XEV oczywiscie. Z góry dziekuję i pozdrawiam
  
 
A wiec drogi kolego silnik, który nabyłeś nie pochodzi od Omegi"C", czy tez od Omegi B FL (face lifting) Omegi te wyposażane były w silniki 2,2.
Silnik, który kupiłeś montowany był od bodaj 1997 i różnił się od poprzednika m.in. kształtem miski. Mam właśnie taki w swojej babci, zmieniony w ub roku.Potem na jego bazie zrobiono rozwiert, zmieniono nieco elektronikę i takie tam dyrdymały.
Czujnik poziomu oleju bo jak rozumiem o nim mowa ma kolosalny wpływ na jazdę, bo jeżeli nie masz zwyczaju kontrolowania poziomu opleju, ostrzeże cię prze zatarciem silnika. Innych jego możliwości jak osiągi, ilość kucy itede nie jestem w stanie sobie wyobrazić.
Jeżeli nie podłączysz go do instalacji nic się nie będzie działo poza tym, że wyświetli się komunikat, a jeśli go skasujesz, będzie podświetlony komunikat CHECK.
Kable sterujące znajdują się w w złączu dużym, okrągłym z prawej stronu. kostka od wtyku w misce chyba pasuje, a jeśli nie to zawsze można skołować.
Pozdr
  
 
Wielkie dzieki za podpowiedz. Skonczy sie pewnie na tym ze zewre go tak aby błąd zniknął- naleze do tych co zagladaja pod maske dosc czesto wiec do zaniedbania ewentualnego braku oleju nie dojdzie. Myslalem o wlozeniu czujnika ale z tego co kojaze to ta nowa miska jest bez czujnika i nie ma uchwytow mocujących ewentualnie zalozony wewnątrz w pozniejszym czasie takowy element. Nie bede eksperymentował. Owszem wygoda miec wszystkie sprawne czujniki, no ale jak silnik ma faktycznie przejechane niewiele a tak jest bo wymontowany zostal z auta jezdzacego po sprawdzeniu - nie powinno byc z nim zadnego problemu - zdecydowanie nie ze spalaniem niewyobrazalnych ilosci oleju. Pozdrawiam
  
 
Proponuję modom przeniesienie do działu technicznego