Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() Robert_S Espero 1.8, Omega Sz - Gw | 2003-07-18 21:21:00 Wg mnie TPS ma wpływ na dynamikę, ale przede wszystkim wtedy gdy silnik jest zimny i działa w tzw. zamknietej pętli - wówczas o wielkości wtrysku komp decyduje głównie na podstawie odczytów TPS. Po rozgrzaniu silnik przechodzi w otwartą pętlę i głównym czujnikiem staje sie sonda lambda.
Jednak ja szukałbym gdzie indziej przyczyny. Najlepiej spróbuj miernikiem uniwersalnym odczytać napięcie na TPS przy zgaszonym silniku i włączonym zapłonie. Napięcie przy max i min. otwarciu przepustnicy porównaj z danymi z katalogu albo książki obsługi. |
Krzysztof_L Warszawa | 2003-07-19 10:31:48 ,,Idąc tą drogą'' możesz sprawdź też czujnik ciśnienia atmosferycznego i te wszystkie rurki plastikowe do czujników. Może tam coś jest przypchanego. |
-JACO- Klubowy Weteran Megane RS250 Cup Warszawa | 2003-07-24 12:34:56 Pteris a czy próbowałeś (a właściwie Twój gassownik) już odłączyć (elektronicznie) instalkę gassową?????? |
![]() Adminek Klubowy Weteran To była bryka.:) budziła RESPEKT.! | 2003-07-24 12:43:26 TPS moze sie uwalic ale zaraz wywalił by ci bład kompa.!
Wartości rezystancji są ściśle określone i jakiekolwiek wychylenie sie poza te normy powoduje bład komputera.! Czyli niewiem czy cdobrze kumam ale mowisz tak silnik pracuje rowno nie sptrzela zapłon mu niewypada a nieche jechac i sytuacja jest taka sama na PB i Gazie tak.?????? Przy niewłasciwym kocie wyprzedzienia zapłonu tak bedzie się działo aaa taka sytuacja występuje np jak jest zwalony czujnik obrotów silnika i blednie informuje komp o obecnych obrotach co powoduje nieprawidłowe wyprzedzenie zapłonu.!!!! niewiem czy to dobry trop ale w danej chwili i przy tych info jakie podałeś objawy mogą na to wskazywać.! |
![]() Adminek Klubowy Weteran To była bryka.:) budziła RESPEKT.! | 2003-07-24 15:18:23 niekoniecznie musi wyjsc... jezeli czujnik niepadl a nato wyglada ze nie a tylko zafalszowuje pomiary to komp go niewyczai.....
niepamietam ale chyba zato jest odpowiedzialna mala cewka w kopulce .. moze zle pamietam.??? |
-JACO- Klubowy Weteran Megane RS250 Cup Warszawa | 2003-07-24 15:49:19 ale komp diagnostyczny pokazałby niewłasciwą wartość wyprzedzenia zapłonu...... |
KeyJey Volvo C70 Cabrio Warszawa | 2003-07-24 22:03:53 TPS w Espero to zwykly OPORNIK ![]() Wciskajac pedal ciagniemy za linke i tym samym przepustnica sie otwiera... z drugiej strony osi obrotu przepustnicy jest wlasnie ten potencjometr... Wypnij sobie z niego wtyczke i sprawdz czy masz takie same efekty... Jak to zrobisz powiedz co i jak sie zmienilo ( o ile w ogole beda jakies zmiany) |
![]() pteris Espero 1.5 DOHC + LPG Kraków | 2003-07-25 18:20:39 Cześć panowie
Wielkie dzięki za wszystkie sugestie..... Wczoraj odstawiłem autko do "Bosch service" w Myślenicach (oczywiście tych k.Krakowa) (to właśnie z tamtąd napisał sprytny Zygfryd, oferując mi 8 tyś.zł za autko......!!!) Ale, wracając do tematu, przedstawiłem panu prowadzącemu ten serwis cała historię zmulania.......i zostawiłem samochód na całodniowy przegląd. Na drugi dzień (to jest dzisiaj) zjawiłem się po odbiór i teraz mogę Wam powiedzieć co tam stwierdzono: po pierwsze: uszkodzenie czujnika podciśnienia MAP (skaner go nie wychwycił...........badanie przeprowadzano oscyloskopem) dalej: brak uszczelki pod silniczkiem krokowym (nawet nie wiedziałem że jest tam taka uszczelka !!! ) - uszczelka została założona następnie: na którejś ze złączek, do której nie dotarłem, brak tej uszczeleczki (harmonijki) ............(możliwośc zawilgocenia) ponadto przeczyszczono przepustnice i sprawdzono całą elektronikę (muszę wierzyć na słowo) koszty tego wszystkiego razem z używanym czujnikiem MAP wyniosły mnie równe 150 zł także jestem b.mile zaskoczony. na razie jest dobrze, ale pożyjemy zobaczymy.... ![]() Mam jeszcze pytanie do ADMINKA: gdzie znajduje się czujnik obrotów, czy chodzi może o ten na wale korbowym ????? Bo jeżeli się nie mylę (oczywiście jeśli mówimy o tym samym sensorze) to jak on padnie (halotron) to auto poprostu nie odpala. tyle...............jeszcze raz wielkie dzięki |