WAŁKI z 2.0 do 1,8

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wsyztskich jestem tu nowy (prosze nie bic;P) tak jak w temacie, robił juz ktos taka "prezkladke" ?? co prawda mam Mondeo 1.8 ale marka i silnik te same ;P, mam okazje kupic wałki z 2.0 zetec ai czy po wlozeniu ich do mnie (1.8 16v 115hp) bedzie wsyztsko grac ?? podobno mozna zyskać pare ladnych koni, robił ktos cos takiego ?? i najwaznijesze !! jak rozpoznac czy to faktycznie sa wałki od 2litrowego zeteca ?? maja jakies znaki sczegolne ??, oznaczenia itd ?? Mam juz zrobiony kompeltny dolot, prezputsnice z 2,0, koncowy wydech, i wałki bylby dobrym dopelniem tego. pozdrawiam
  
 
to ja sie dołączę, mam taki sam silnik tylko planuje założyć walki od 1.8 130KM, warto ???? jaki będzie efekt ?????
  
 
Efekt jak najbardziej pozytywny, ale trzeba się liczyć z tym, że silnik o wiele szybciej łapie temperaturkę i bardziej się nagrzewa (brak natrysku oleju na denka tłoków co jest w standardowym 1.8 xr3i).
ps. temat ten był poruszany już wielokrotnie, poszukajcie w dziale tuning a znajdziecie
  
 
Cytat:
2008-04-24 20:45:45, Kamil_K pisze:
to ja sie dołączę, mam taki sam silnik tylko planuje założyć walki od 1.8 130KM, warto ???? jaki będzie efekt ?????


Kamil bedzie ci do 3000 koła dziwnie chodził bez dedykowanego kompa,dopiero po 3 tys łapie cug i jezdzi wiem bo kumpel tak smiga
  
 
Czyli ogolnie wrato zamontować wałki 2,0 w 1,8 ?? Poradze sobie sam w garażu z montażem ?? najgorezj to bedzie rozrzad ustawić albo po prostu zparwoadzic do "pana mechanika" i powiedziecz eby zmienil, ale nienaiwdez tego robic bo zraza durne odzywkia po co a to a tamto ...;/ "po kpy baranie" xD
Efekt jak najbardziej pozytywny, ale trzeba się liczyć z tym, że silnik o wiele szybciej łapie temperaturkę i bardziej się nagrzewa (brak natrysku oleju na denka tłoków co jest w standardowym 1.8 xr3i).
a czy te ...hm mozna je nazwac dolegliwosciami..w jakis sposob skracaja zywotnosc suilnika ??, dodam ze auto"niestey" ma zaloazny gaz sekwnencje Neocam, jak an to zareaguje gaz ??
  
 
w moim 1.8 105KM były juz wałki od 2.0 są obecnie od 1.8 130 i to jest najlepsze rozwiązanie
ponizej linki i opis objawów jakie miałem na walkach mondeo 2.0

tu i
tu cała historia tej modyfikacji


[ wiadomość edytowana przez: bagggio dnia 2008-04-24 22:12:36 ]
  
 
a jak problem z kompem, bo MKVII ma edisa wbudowanego, to czy mozna zalozyc tego kompa:
2FBC
92FB-12A650-BC ?????
  
 
Baggio, wlansie spedzilem 40min na prezczytanie tych postow...i widez jeden kolega mial porblemy z walkami od 2.0...ale hmm silniki w escorcie a w mondoe mzoe troche sie roznia i u mnie nie bedzie tego problemu. mam nadzieje. a wlasnie ma ktos na sprezdaz albo wie gdzie kupic kolketor wydechowy do zeteca 1,8 ?? typu 4-2-1, 4-2 itd
z takim zetsawem , caly dolot, prezputsnica, kolktor wydechowy + kocnowa puszka, walki mysle ze z seryjnych 115 mozna dobic do 140+
a wlasnie, a jak myslicie jak sie zchowa komp po wsadzeniu walkow z 2,0 ?? Ogarnie to ??
  
 
przy walkach z 2.0 jak i z xr'a moga byc problemy na biegu jalowym zreszta jak to przy walkach sportowych i fakt jest taki ze przy kompie od 105 konnego ciagnie dopiero od 3 tysiecy jak szatan do 3tys niestety ale trzeba mu przycisnac(zamul ), mozna sie ratowac smt6 bo dostanie kompa z xr'a wiaze sie z cudem a z mondka trzeba by bylo adoptowac cala przednia wiazke bo 2.0- mialy edisa wbudowanego, wtryski w xr'ce sa takie same jak w zwyklaku, a co do braku natrysku to kapletnie w niczym nie przeszkadza, szybciej sie silnik rozgrzewa nic pozatym(moze czasami czesciej sie wentylator zalaczy ale to tylko w korkach jak chwile wczesniej go katowalem )


[ wiadomość edytowana przez: maly_smok dnia 2008-04-25 08:26:21 ]
kolektor VIGA AUTO TUNING ....tak pozatym to z foki 2.0 4-2-1 (tylko masakryczna kwote wolaja) albo barana z foki 2.0 (tylko mocowanie tlumika trzeba zmienic)

[ wiadomość edytowana przez: maly_smok dnia 2008-04-25 08:29:31 ]

[ wiadomość edytowana przez: maly_smok dnia 2008-04-25 08:31:09 ]
  
 
Podstawiałem również ecu od 130 i objawy były takie same, więc ecu nie pomoze


chodzi oczywisie o obroty na biegu jałowym





[ wiadomość edytowana przez: bagggio dnia 2008-04-25 08:56:59 ]

[ wiadomość edytowana przez: bagggio dnia 2008-04-25 08:57:29 ]
  
 
ale co z tymi obrotami????
faluja???? sa za niskie / za wysokie ????

ale jak walki i przepustnica będą zmienione to nie powinno być problemu z wolnymi ....
  
 
A czy jak wsadze walki 2,0 z foki, z czarnej pokrywy zaworow do mojego mondeo 1,8 z srebrna pokrywa zaworow to w niczym nie bedzie przeszkdzac ??
  
 
kolektor VIGA AUTO TUNING ....tak pozatym to z foki 2.0 4-2-1 (tylko masakryczna kwote wolaja) albo barana z foki 2.0 (tylko mocowanie tlumika trzeba zmienic)

maly smok a czy moglbys dac jakies konkretniesez namiary ?? jakie linki ? z gory dziekuje
  
 
i jakw lansie jak slusznie zauwazyl Kamil_K , wszyscy po wlozeniu walkow mieli takie problemy z obrotami ?? ze faluja spadaj wzrastaja ?? ale czy ejst to mocne falowanie ?? takz e np potrafi zgasnac czy takie neiwlekie skakanie ??
  
 
delikatne zabuzenia niskich obrotow(falowanie). u mnie bylo cos z praca wtryskow(raz ok raz nie ), komp od gazu sekwencyjnego wyrownuje sobie ta dolegliwosc chodzi rowniutko na gazie

"Podstawiałem również ecu od 130 i objawy były takie same, więc ecu nie pomoze chodzi oczywisie o obroty na biegu jałowym"

ecu musi pomoc bo to jest zwiazane z czasami wtryskow, musiales miec inny problem....


Viga Auto Tuning

tak wogole to walki z mondka i foki sa inne niz z xr'a
  
 
a tak z ciekawosci, ktos wsadzal do essa silnik 2.0 z mondeo??
  
 
Cytat:
tak wogole to walki z mondka i foki sa inne niz z xr'a


i dodam ze wałki od focusa nie pasuja do escorta/fiesty. znaczy sie fizycznei da sie je wsadzic ale są inne ze względu na to że Silver Top" ma hydrauliczna regulacje luzów a "bleck Top" mechanike. zreszta ktos sie juzrozpedził i wsadził do silnika mondeo (jak dobrze pamietam) wałki z focusa i duupaaa. Sprawa opisywana na SR.pl
  
 
tak, ktos wsadzil walki z Black-topa do silvera i byla niezla kaszana
  
 
Cytat:
2008-05-02 09:43:54, radekbox pisze:
tak, ktos wsadzil walki z Black-topa do silvera i byla niezla kaszana



Dołączę się do pytania tyle że chodzi mi o wałki z 1.8 115 do 1.6 czy dadzą one coś pozytywnego? Czy lepiej szukać od 130KM?
  
 
Cytat:
2008-05-02 12:50:19, LukasJ pisze:
Dołączę się do pytania tyle że chodzi mi o wałki z 1.8 115 do 1.6 czy dadzą one coś pozytywnego? Czy lepiej szukać od 130KM?



spytaj kolegi Dukat-a on tak ma takiego moda