Powiekszanie błotników

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Chcialbym powiekszyc sobie blotniki przod i tyl, cos na wzor EVO (czyli zrobic je wypukle, nie identyczne).
Czy robil moze ktos taki zabieg w Omesi? Da sie to spokojnie zrobic w "standardowej" Omesi? Czy jest to na tyle trudne, ze tylko kilka osob w PL zrobi to dobrze? Tak czy siak tyl musze zrobic bo rdza juz zzarla, a przod to juz przy okazji sie walnie


[ wiadomość edytowana przez: fatboy82 dnia 2008-04-27 18:42:08 ]
  
 
w małych typu golf i spółka popularne jest podginanie nadkoli - techniki różne, od lekkiego podginania blachy "ustrojstwem" a la cyrkiel po nacinanie, odginanie, spawanie wg nowego profilu i szpachlowanie.
można podciąć błotniki i dać laminat/ dorobi na wymiar każda mała manufakturka tjuningowa.
można podciąć i wstawić całe gotowe "nadmuchane" reperaturki od czegoś innego/ trzeba szukać co spełnia Twoje oczekiwania, jest dostępne i podpasuje bez większej sztuki.
Tak czy siak, masz metalic i musisz mieć dobrego lakiernika bo inaczej cały efekt będzie spaprany.

chyba tyle.
(...)



jak widzisz, same "duże" błotniki wyjdą nieco "dziwnie" - wg mnie przy takim ruchu musisz zaplanować całość z progami, zderzakami i większą felgą...

... co by nie gadać, klasyczna A w ciemnym kolorze, na zwykłym błotniku i z chromami jest po prostu ładna
także albo klasycznie i subtelnie albo od razu max agresywnie

[ wiadomość edytowana przez: 7gsi dnia 2008-04-27 20:41:20 ]
  
 
W sumie to najchetniej bym tylko wycial wiekszy sam otwor i troche je wypchnal. Doslownie kwestia 2-3cm w zwyz i 1cm na zewnatrz z przodu a z tylu tez z 0.5-1cm na zewnatrz by kolo mialo wiecej luzu, bo teraz jest tak na styk. Reszte najchetniej bym zostawil, bo mi sie podoba
Z drugiej strony jak patrzylem u Kuby, ktory tez ma 225 i podobnie z felga, to u niego jest z tylu sporo luzu jeszcze i tak sie zastanawiam, co moze to powodowac...
  
 
Cytat:
2008-04-27 20:11:55, 7gsi pisze:
... co by nie gadać, klasyczna A w ciemnym kolorze, na zwykłym błotniku i z chromami jest po prostu ładna



W rzeczy samej
Ale gleba i felga to podstawa Piotrek

Fatboy, a po co chcesz poszerzać przód??, o to tarcie Ci chodzi??

Tył trzeba dopasować od czegoś innego.Szkoda że nie mają w sklepach reparaturek od senka.
Opcja tyłu jak najbardziej słuszna.
Z przodu sprawdz czy poduszki McPhersona nie sa wybite, zmiana na nowe może rozwiązać sprawe kosztem lekkiego podniesienia w granicach 0,5 - 1,0 cm.
W niemcowni mają takie fajne maszynki do podginania i profilowania nadkoli.
Cytat:
fatboy82 pisze:
... i tak sie zastanawiam, co moze to powodowac...


ET felgi


[ wiadomość edytowana przez: SEBA-OMEGA dnia 2008-04-27 21:45:53 ]
  
 
Cytat:
2008-04-27 21:42:48, SEBA-OMEGA pisze:
Fatboy, a po co chcesz poszerzać przód??, o to tarcie Ci chodzi?? Tył trzeba dopasować od czegoś innego.Szkoda że nie mają w sklepach reparaturek od senka. Opcja tyłu jak najbardziej słuszna. Z przodu sprawdz czy poduszki McPhersona nie sa wybite, zmiana na nowe może rozwiązać sprawe kosztem lekkiego podniesienia w granicach 0,5 - 1,0 cm. W niemcowni mają takie fajne maszynki do podginania i profilowania nadkoli.


Dokladnie chodzi o to obcieranie, poza tym chce miec zapas przy naszych kochanych dolkach, a lepiej by opona nie przytarla i np. nie rozwalila sie/blotnika przy 150km/h bo moze byc ladne bum. W ogole po weekendzie majowym chce Rene dac moje kola do 2.0 (ciekawe jak sobie bedzie dawac rade z takimi oponami ), a do moje wsadzic jej (205/60R15), pojechac na geometrie, a teraz jeszcze poprosze by sprawdzili ta poduche i w ogole stan zawieszenia (choc niedawno bylem na sciezce i wsio bylo ok ). Do niemcowni to raczej nie bede zasuwal, ale moze ktos w PL ma cos takiego?
  
 
Jak dla mnie to tylko tak jak na przykladzie nizej i samochod bedzie nie do poznania. Tylko do tego nadkola jak Seba napisal: gleba, dystans i odpowiednie ET.





  
 
Ta srebrna jest piękna
Błotnik z tyłu pierwsza klasa

Fatboy, z doświadczenia wiem że na ścieżce,szarpakach itp itd wszystko nie wychodzi.
A druga sprawa to taka, że co inna stacja to inny pomiar, nawet na takim samym sprzęcie.


[ wiadomość edytowana przez: SEBA-OMEGA dnia 2008-04-27 22:04:20 ]
  
 
Bartek, jest takie urzadzenie firmy Haweka - to wiem na pewno
mozliwe ze jeszcze ktos to robi...

Przykreca sie je na piaste ustawia odpowiednio,
a potem taki plastikowy walec jezdzi po nadkolu i powoli
je wypycha - efekt ok 2-3cm przy tym naturalnie
zagiety rant nadkola

po drodze podgrzewa sie lakier i obchodzi sie bez malowania

trzeba by poszukac kto to ma

maszyna haweki bedzie pewnie droga, tutaj masz inne sposoby

maszynka samorobka
click

link na forum cult-style
click

maszyna bardziej profi - choc samorobka
click

[ wiadomość edytowana przez: Pabelo dnia 2008-04-27 22:22:03 ]
  
 
Znalazlem jeszcze w swoich zbiorach cos bardziej a'la evo, ale nie wyglada to za bardzo..



Tak jeszcze mi sie nasunelo apropos nadkoli. Moim zdaniem najpiekniejsze kombi A

  
 
admeen cos takiego jak w tej srebnej by mnie urzadzalo, o cos takiego mi wlasnie chodzilo, choc pierwotnie myslalem o pozostawieniu listwy bocznej, ale srebna bez niej tez ladnie wyglada

Pabelo dzieki za info, popytam sie blacharzy okolicznych jakby to wygladalo, moze ktos ma takie urzadzonko
  
 
Cytat:
2008-04-27 22:45:41, fatboy82 pisze:
popytam sie blacharzy okolicznych jakby to wygladalo, moze ktos ma takie urzadzonko


to urządzonko to właśnie ten, jak go nazwałem, "cyrkiel"
blacharze nie będą tego mieli - wal od razu do firm zajmujących się dłubaniem i tuningiem. Oszczędzisz czas i kasę, zanim wytłumaczysz zwykłemu blacharzowi o co biega, blacharz-tuner skończy robotę i nie będzie wydziwiał z ceną
  
 
hmmmm to teraz pytanie do ludzi z mazowsza, a jak nic nie bedzie tu to z calej PL:
kto zna dobrego goscia?
  
 
W Swidniku pod lublinem gosc zrobil sobie takie urzadzenie i juz kilka aut poszerzyl. Jest podono w tym dobry, ale sam tego nie mialem okazji ocenic
  
 
Czy tył też można tą maszynką? Wątpię. Tylny błotnik jest połączony z metalowym nadkolem, czyli są dwie warstwy blachy.
  
 
jestem umowiony z blacharzem na ogledziny i ustalenie co mozna zrobic. Niestety dopiero po zlocie Zobaczymy co z tego bedzie.
  
 
Cytat:
2008-04-28 23:32:19, omegolotC30NE pisze:
Czy tył też można tą maszynką? Wątpię. Tylny błotnik jest połączony z metalowym nadkolem, czyli są dwie warstwy blachy.


założenia przewidują wymianę tyłu "bo rdza", więc pewnie wrzuci od razu "okrągłą" reperaturkę. Jak dobrze rozegra temat, nie będzie potrzeby rzeźby bo wstawi gotowca już z odpowiednim poszerzeniem
  
 
Cytat:
2008-04-29 00:47:30, 7gsi pisze:
założenia przewidują wymianę tyłu "bo rdza", więc pewnie wrzuci od razu "okrągłą" reperaturkę. Jak dobrze rozegra temat, nie będzie potrzeby rzeźby bo wstawi gotowca już z odpowiednim poszerzeniem


z jednej strony i owszem, ale druga juz byla wczesniej robiona, choc nie jest to mistrzostwo swiata... Wazne by gosc to zrobil z glowa i dobrze
  
 
Czekam na efekty Zwłaszcza tyłu.
  
 
Fatboy byłbym wdzięczny za fotorelacje. Po maturach czeka mnie to samo

Z góry dzięki

Pozdrawiam Nelson