MotoNews.pl
  

Czujnik predkosci vss - wymiana

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam.

Mam typowe objawy uszkodzonego czujnika vss, czyli raz na jalowym sa obroty 1500-1600.....raz sa bardzo niskie...

Ale do sedna...jezeli ktos wymienial czujnik prosze o tzw" krok po kroku" i jak byscie jeszcze mieli fotke gdzie on dokladnie jest....bede wdzieczny.

Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2008-04-28 08:59:26, papciak pisze:
witam. Mam typowe objawy uszkodzonego czujnika vss, czyli raz na jalowym sa obroty 1500-1600.....raz sa bardzo niskie... Ale do sedna...jezeli ktos wymienial czujnik prosze o tzw" krok po kroku" i jak byscie jeszcze mieli fotke gdzie on dokladnie jest....bede wdzieczny. Pozdrawiam



skąd ta pewność że to vss?
  
 
Prędzej silnik krokowy, jak VSS


Na VSS odpala się check jak się ciśnie, i jedzie szybko

Po mieście przy spokojnej jeździe jest spokój


Jutro wymieniam mam nadzieję
  
 
Zoltar....to jak juz wymieniasz ten czujnik to strzel kilka fotek krok po kroku bede wdzieczny
dziekowac...>SZEROKOSCI
  
 
Moje awarie krokowca byly dwie i objawialy sie roznie.

1. Jalowe obroty 1500 i wiecej - check sie nie swiecil
2. Jalowe oborty od 600 do 1500 przy silnik na jalowych sie dlawil do 600 i od razu podbijal do 1500 i tak w kolko, przy tym check sie nie swiecil tylko migal w chwilii opadania obrotow.

U mnie awaria vss wygladala tak:
na PB- podczas jazdy przy ok 3200 obr kilka razy szarpnal zapalil sie check i auto jechalo dalej, szarpniecia byly tylko w tym zakresie obrotow

na LPG - przy ok 3200 obr zapalal sie check, powyzej tych obrotow gasla lampka ale nic nie przerywalo itp.

Usterka ta pojawiala sie raz na jakis czas - okazalo sie ze dzielne ASO uszkodzilo czujnik jak wymieniali sprzeglo po czym bez mojej wiedzy jakims klejem go naprawiali, wytrzymalo ok 500km
  
 
U mnie awaria VSS-a wyglądała inaczej:
obroty równo na 1500 i cały czas check.żadnego falowania czy coś w tym stylu.
Są dwa rodzaje czujników.Z oznaczeniem VA i VB. Czy się różnią nie wiem, ale ponoć lepiej dokupić taki, jaki jest zamontowany w samochodzie.
  
 
wszytsko Super i extra... ale napiszcie jak go wymienic...jakie klucze....co gdzie jest...czy da sie samemu..itd itd...najlepiej ze zdjeciami

Dziekowac SZEROKOSCI
  
 
96213551 jest na Hallera za 70 zł

Jadę zaraz kupić, trzeba złoma podpicować
  
 
zoltar, w pruszczu na ul. tysiacleca maja czesci do parchow a jak czegos nie maja to sprowadzaja - ceny maja atrakcyjne, jutro dam jakis tel do nich
  
 
Już kupiłem, cena jest oki, 7 dyszek
  
 
Ktoś opisze gdzie on się dokładnie znajduje, lukałem 30 min temu, ale nie widzę. Jest jakaś wtyczka, ale mam syf na obudowie skrzyni i to chyba nie to
  
 
Już wiem

  
 
Cytat:
2008-05-01 23:17:28, Zoltar pisze:
Już wiem






kolego ja mialem takie same objawy i stawialbym na silniczek krokowy tzn. odkrecilem go przeczyscilem w benzynie i prysnalem wd 40 i problem zniknal tydzien temu koledze robilem to samo w oplu vectra tylko ze u niego obroty spadaly na zero i gasl silnik przeczyscilem i wszystko ok jak zrobisz daj znac
  
 
Wymieniłem, czujnik jest wkręcony, ale siedział mocno, więc poszedł w ruch klucz

Mój stary jest trochę inny.


No nic, zresetowałem kompa i będziemy diagnozować


Po wymianie włączył się check przy 140 na 4...
  
 
Znowu mam błąd tego jeba... czujnika


Stary różnił się wyglądem obudowy

Ma ktoś numer tego drugiego ?



Mój chyba nie był wymienny...
  
 
wykopuje - mam dokladnie te same objawy i check 24, co mam zrobic w kwestii jego wymiany - wykrece go od dolu ze skrzyni?

czy w koncu sa 2 rodzaje tego czujnika, czy jeden ktorego nr kat podal Zolti ?
  
 
Cwikus nie wiem jak w 1.5, ale w 2.0 dostęp jest tylko od góry, musisz mieć klucz nasadowy nr 10 z długą przedłużką - około 40cm odkręcasz tę śrubkę, odpinasz czujnik od instalacji el. i wyciągasz czujnik razem z linką i napędem. Później odkręcasz linkę oraz napęd i zostaje ci czujnik w ręku
  
 
w 1,5 wymienialem, sa 2 rodzaje czujnikow z naklejka VA i VB.

Sa kompatybilne, mialem VA i wlozylem VB bo tego pierwszego nie umialem dostac przez 2 tygodnie i nawet daewoo mi powiedzialo ze nie ma i nie bedzie.

Od gory pomimo tego ze mam gaz - wcisnalem lape w okolice czujnika, palcami odkrecilem linke. Rowniez palcami odkrecilem przejsciowke i w koncu czujnik - nie potrzebowalem klucza, z reszta do tego czujnika ktory ja mialem nasadka nie wejdzie bo jedna ze scianek klucza to wystajace kable - glupota skośnych, trzeba palcami albo kluczami plaskimi odkrecac.

Wymiana czujniczka to ok pol godziny gmerania jesli nie wiemy kompltetnie co zrobic lub ok 15 minut jesli wiemy gdzie on jest, jak go wymienic i nie boimy sie przykucnąć na silniku (dostęp jest u mnie OKROPNY jak juz sie wlozy reke to nie widac co sie robi).
  
 
Cytat:
2008-09-10 08:44:03, Cwikus pisze:
Wymiana czujniczka to ok pol godziny gmerania jesli nie wiemy kompltetnie co zrobic lub ok 15 minut jesli wiemy gdzie on jest, jak go wymienic i nie boimy sie przykucnąć na silniku (dostęp jest u mnie OKROPNY jak juz sie wlozy reke to nie widac co sie robi).




Ja mam walnięty dziś podjąłem próbę wymiany. Przez gaz jest tak trudny dostęp że nic nie widać jak się ręce włoży. Po 1,5 godz grzebania poddałem się a czujnik jak tam był tak jest jak znajdę czas to zrobię drugie podejście tylko muszę wykombinować sposób na jego wykręcenie. Ręką nie da rady , nasadka nie wejdzie przez te przewody a płaskim to nie wiem czy dojdę ale będę kombinował.
  
 
Ja tez wymienialem ten czujnik.Jest ciezko ale daje rade.Mam na to swoj "patent".Potrzebny jest plaski klucz 24 ale krotki tak okolo 10cm.Mozna odciac potrzebna dlugosc ze starego niepotrzebnego klucza.I tak zpreparowanym narzedziem mozna spokojnie ten czujnik odkrecic.