MotoNews.pl
  

Przepalający sie bezpiecznik 22 Wentylatora

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam mam pytanko , czy ktoś z was klubowiczów miał problem z przepalającym się bezpiecznikiem nr 22 , nie wiem co to może być gdy temperatura dojdzie do temperatury przełączania czujnika wentylatora wentylator na chwile przekręca się po czym pali bezpiecnzik nr 22 , wentylator jest sprawny ponieważ podłączylem go bezpośrednio do akumulatora i dobrze chodzi

może to wina uszkodzonego przekaźnika w skrzynce ?


spotkaliście się z tym problemem może u siebie ?

Ford Escort ghia 95 rocznik silnik 1,6

z góry dzieki
  
 
Cytat:
2008-04-28 13:43:50, rainforest pisze:
Witam mam pytanko , czy ktoś z was klubowiczów miał problem z przepalającym się bezpiecznikiem nr 22 , nie wiem co to może być gdy temperatura dojdzie do temperatury przełączania czujnika wentylatora wentylator na chwile przekręca się po czym pali bezpiecnzik nr 22 , wentylator jest sprawny ponieważ podłączylem go bezpośrednio do akumulatora i dobrze chodzi może to wina uszkodzonego przekaźnika w skrzynce ? spotkaliście się z tym problemem może u siebie ? Ford Escort ghia 95 rocznik silnik 1,6 z góry dzieki

Moze gdzies masz pordzewiale, posniedziale styki i Ci pali, sprawdz stn instalacji.
  
 
Robiłem kiedyś klientowi seicento które tak zajechał (poszła uszczelka w koncu)
Wentylator raz krecił normalnie a raz sie zacinał i szedł bardzo ciezko i palił bezpiecznik. Wymiana wentylatora była konieczna! Wykręć go i sprawdz w roznyh pozycjach czy zawsze chodzi normalnie czy czasem nie dostaje oporów jakichs dziwnych!
  
 
Cytat:
2008-04-28 14:54:27, FAROW pisze:
Robiłem kiedyś klientowi seicento które tak zajechał (poszła uszczelka w koncu) Wentylator raz krecił normalnie a raz sie zacinał i szedł bardzo ciezko i palił bezpiecznik. Wymiana wentylatora była konieczna! Wykręć go i sprawdz w roznyh pozycjach czy zawsze chodzi normalnie czy czasem nie dostaje oporów jakichs dziwnych!



to raczej odpada bo wentylator gdy podłącze go bezpośrednio do akumulatora pracuje normalnie bez problemów
  
 
A czy na pewno wsadzasz odpowiedni bezpiecznik.. ? Bo być może wsadzasz za mały i dlatego Ci go pali... Sprawdz jaki być powinien i taki wsadź..
  
 
Cytat:
2008-04-28 15:40:15, Luksas pisze:
A czy na pewno wsadzasz odpowiedni bezpiecznik.. ? Bo być może wsadzasz za mały i dlatego Ci go pali... Sprawdz jaki być powinien i taki wsadź..



wsadzam taki jak jest napisany na denku od puszki bezpieczników 30A większego chyba nie ma nawet
  
 
Mój ojciec kilka lat temu włożył u siebie większy bezpiecznik i działa do dziś.
  
 
gorzej jak tam jest faktycznie jakies zwarcie wsadze bezpiecznik i sie zfajczy esik moze z czasem wiatrak przy starcie pobiera z wiekiem wieksza moc i mozesz miec racje


sprawdze jeszcze taka opcje ze odepne wiatrak i zewre czujnik temp jesli sie przepali bezpiecznik to nie ma co probowac bo jest przebicie gdzies


w esim siorki nie ma przekaznika D kolo akumulatora nie ma nawet pociagnietej instalacji tam wiec jesli sie nie myle to bardzo prosty obwod czujnik jako wlacznik i zasilanie chyba ze jest przekaznik w skrzynce bezpiecznikow choc czytalem i przegladalem rozne instalacje elektryczne escortow i nie moglem sie doszukac
  
 
Cytat:
2008-04-28 16:40:16, Snale pisze:
Mój ojciec kilka lat temu włożył u siebie większy bezpiecznik i działa do dziś.



sprawdzilem w ten sposob ze odpiolem bezpiecznik zwarlem czujnik i nic sie nie przepalilo czyli wentylator jest sprawny ale potrzebuje teraz do uruchomienia wiekszej mocy niz kiedys te 30 A juz mu nie starcza z wiekiem poprostu musiało sie w nim cos zatrzec i do jego rozruchu nie wystarczy 30 A a wiecej dlatego pali bezpiecznik czyli twoj pomysł powinien zadziałać z wiekszym bezpiecznikiem

  
 
okazało sie ze wentylator był walnięty przy uruchamianiu miał prawie zwarcie dlatego przepalał bezpiecznik , wymiana wentylatora pomogla wszytko dziala jak należy dzięki za pomoc pozdrawiam