Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
omegolotC30NE Czerwin | 2008-04-28 22:05:00 Myślimy, że czynnik chłodniczy powinien być gazem niepalnym, więc Twój pomysł jest do niczego. |
![]() Gustaw6666 BMW e36 coupe 328 Poznań | 2008-04-29 09:37:27
Dobre ![]() ![]() ![]() |
![]() thaniel LPG User Fiat Siena/Opel Astra Warszawa - Natolin | 2008-04-29 11:46:10 Niektóre pomysły są po prostu przerażające ... ![]() |
Danek Audi 80 B4 2.0 + LPG Ostrołęka | 2008-04-30 09:13:12
No bez przesady, takie pomysły jak kolegi "wynalazcy" powinny być na wstępie pozbawione elementarnych niebezpieczeństw. Omegolot uzasadnił dlaczego ten pomysł jest do niczego, więc nie rozumiem Twojej ironii. Jak sam autor wątku zauważył, propan był stosowany jako czynnik chłodzący w latach 30-tych ubiegłego wieku i z jakichś względów (można się domyślać, że chodziło o bezpieczeństwo) został wycofany. Szczerze to nie słyszałem o jakichkolwiek urządzeniach chłodniczych pracujących na propanie (co oczywiście nie oznacza, że ich nie ma). Owszem są np. narzędzia hydrauliczne do zamrażania instalacji wodnej podczas naprawy oparte na propanie ale to nie samochód ani lodówka. W przypadku samochodu jest zbyt dużo zmiennych, wpływających na bezpieczeństwo m.in. możliwość rozszczelnienia układu klimatyzacji (zdarza się wcale nierzadko) co może doprowadzić do tragicznych skutków. Po co wyważać otwarte drzwi? Są o wiele bezpieczniejsze środki chłodzące i obecnie wcale nie mniej wydajne. |
blue827 Biłgoraj | 2008-04-30 09:25:09 ok, to już znam Wasze stanowisko ![]() jeśli chodzi o palność propanu, to napełniłem zapalniczkę 'green gas'em (taki do pistoletów asg) , jest to propan z dodatkiem silikonu, ale za nic nie mogłem zapalić zapalniczki, więc jakimś cudem jest niepalny. A w sprayu jest sprężony do fazy ciekłej. Gdzieś w necie też rzuciło mi się w oczy że w meksyku ludzie klimy nabijają właśnie propanem. Napewno jest dużo wydajniejszy i tańszy. Pozostaje kwestia bezpieczeństwa ![]() |
omegolotC30NE Czerwin | 2008-04-30 09:52:08
Wystarczająco dużo, aby podczas kolizji pojazdu doszło do jego pożaru. |
Danek Audi 80 B4 2.0 + LPG Ostrołęka | 2008-04-30 14:34:01
Po pierwsze primo to nie jest tylko kwestia palności, jest jeszcze problem właściwości odurzających. Dłuższe wdychanie par propanu w małych ilościach odurza jak narkotyk, może również powodować uzależnienie. Może słyszałeś o dzieciakach wąchających gaz do zapalniczek zamiast kleju. Jak myślisz co może się stać w razie drobnej nieszczelności klimy? Po drugie primo gaz w klimie jest w dwu postaciach ciekłej i lotnej. Rozprężający się gaz pobiera ciepło, a następnie jest sprężany ponownie. Po trzecie primo do zapalenia mieszanki propan-powietrze ta mieszanka musi mieć odpowiedni stosunek. Inaczej rzeczywiście nie dochodzi do zapalenia ale osobiście nie chciałbym się zastanawiać czy mi klima zrobi bum czy nie. Nie sądzę by green gas był tak dużo tańszy od R12 czy R14. W meksyku niech sobie nabijają choćby i wodorem, w Polsce i Europie wolałbym nie spotkać na drodze takiego wynalazku. |
mario-7507 Daewoo Nubira Bełchatów | 2008-05-01 09:25:44 co za durny pomysł szok ![]() |
wojak32 anachujmitu | 2008-06-02 18:44:00 Sam jesteś durny propan jest tak samo czynnikiem chłodzącym jak freon w chłodnictwie do tej pory stosuje się np. amoniak który jest bardzo toksyczny kwestia tylko szczelnego wykonania instalacji.
A co do kolizji to łatwo można sobie wyobrazić że mamy założoną instalację lpg w której znajduje się nie 1 litr gazu ale 40l i jest ona dopuszczona do użytku. PS. LPG to mieszanina propanu i butanu a co za tym idzie LPG różni się znacząco właściwościami chociaż jako czynnik chłodniczy na pewno mógł by funkcjonować |
blue827 Biłgoraj | 2008-06-02 20:43:29 Żeby schłodzić emocje dodam że niedawno byłem w norauto na nabiciu klimy za 200 plnów. miałem w układzie tylko 200g czynnika a wchodzi 650 więc był już najwyższy czas.
I jeszcze mała aktualizacja odnośnie tego green-gazu, udało mi się go zapalić, ale dopiero od innego płomienia, od iskry nie idzie go zapalić. Green-gas pali się pomarańczowym płomieniem, dużo większym od takiego gazu z zapalniczki. Czyli jednak tak zupełnie bezpieczny nie jest. |
marast666 passat variant 2.0 Zgierz | 2008-06-12 23:56:02 Witam Wszystkich.Mam jeszcze bardziej odjechany pomysł:klima wprost z lpg. Parownik klimy zamiast parownika lpg, bez sprężarki po prostu odparowany lpg pobiera ciepło w parowniku klimy i roz- prężony trafia do silnika.Oczywiście są ograniczenia... ale i plusy brak dodatkowego zużycia paliwa na sprężarkę klimy,brak skraplacza klimy(chłodnica często się rozszczelnia). |
blue827 Biłgoraj | 2008-06-13 00:51:27 Juź dawno o tym myślałem, Gaz najpierw rozprężał by się w parowniku klimy i tym samym odbierałby ciepło, i dopiero później trafiałby do tradycyjnego reduktora.
Tylko pytanie jak by wyglądała kwestia wydajności, sczególnie na wolnych obrotach, wiadomo im mniejszy przepływ gazu tym słabsze by było chłodzenie. |
![]() MaciekW Fiat Doblo Częstochowa | 2008-06-13 08:31:11 Wydaje mi sie ze gdyby to mialo sens to juz bysmy to mieli w samochodach. Wydaje mi sie chodzi o zbyt mala ilosc energii jaka powstaje przy rozprezeniu jednak sprezarka zjada troche mocy i napewno nie bez powodu watpie ze 'gaz' wydolilby.
Osobicie mam lodowke w domu z propano czymstam. Nie polecam bo tylko zaleta jest tylko to ze jest ekologiczny a dostajesz miauczacego kota do kuchni. |
![]() MaciekW Fiat Doblo Częstochowa | 2008-06-13 08:31:52 Wydaje mi sie ze gdyby to mialo sens to juz bysmy to mieli w samochodach. Wydaje mi sie chodzi o zbyt mala ilosc energii jaka powstaje przy rozprezeniu jednak sprezarka zjada troche mocy i napewno nie bez powodu watpie ze 'gaz' wydolilby.
Osobicie mam lodowke w domu z propano czymstam. Nie polecam bo tylko zaleta jest tylko to ze jest ekologiczny a dostajesz miauczacego kota do kuchni. |
marast666 passat variant 2.0 Zgierz | 2008-06-13 13:49:23 Liczyłem kiedyś teoretyczną moc chłodniczą rozprężania lpg i przy obiegu zamkniętym powietrza było całkiem obiecująco.Jak znajdę ten plik to wkleję. |
marast666 passat variant 2.0 Zgierz | 2008-06-13 14:06:55 Mało tego:lpg ma większe ciepło parowania(380KJ/Kg) niż r-134a(215KJ/Kg) |