Tuning silnika 4AFE TURBO!!!!!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
oto kilka zdjęć modyfikacji








  
 
Rogacek to jak bo nie rozumiem...
Wrzuciłeś do 1,6 z Cariny turbo?
  
 
chcialbym. ale gdzie taki kolektor z turbiną zakupić???
  
 
No bajera wygląda szczególnie ta polerka ale czy tak jak wygląda działa?????
Wiecie cos na ten temat?
  
 
Cytat:
2003-07-19 19:38:25, rogacek pisze:
chcialbym. ale gdzie taki kolektor z turbiną zakupić???


japonia, anglia np tu
  
 
ciekawe że nie ma tam mojego modelu auta.
  
 
U nas w kraju mozna zapytac Grabowskiego bo on tak glosno reklamowal sie z mozliwoscia zalozenia turbo do samochodu.Tylko zdania na temat mozliwosci tych turbinek byly podzielone.Kiedys na PMS rozmawialem z facetem ktory naklanial mnie do zalozenia turbo.Doradzal jednak kupno calego zespolu lub nawet kompletnego silnika wraz z elektronika bo inaczej sa cyrki z dzialaniem takiej turbinki.Proponowalbym poszukac tago modelu silnika z innej sportowej bryki z gotowym turbo.Moze jakas celica miala cos takiego.Na pewno mozesz dostac 3SGTE bo powinien sie zmiescic do Twojej komory silnika i nawt ja mysle nad zamontowaniem zespolu turbo do swojego.Postaram sie spotkac z kims kto ma taki silniczek z turbinka i popatrze jak to wszystko wyglada i dziala.
  
 
Grabowski nie ma dobrej opini o turbinach ale widziałem kilka fur od niego i są to mordercy
  
 
Niestety trzeba sie liczyc z tym ze nie mamy dostepu do osoby wykfalifikowanej w zakladaniu turbinek do toyoty.Dlatego moze lepiej kupic caly silnik z oryginalnym turbo i kompletna elektronika.Rozebralem wczoraj silnik 3SFE i przykladalem glowice od 3SGE-pasuja idealnie lecz gorzej jest z prowadzeniem paska, zwiazane jest to z dodatkowym kolem napedu walka.Mam teraz okazje do przelozenia glowicy lecz nie wiem jak to sie wszystko zachowa bez zmiany elektroniki.
  
 
testuj testuj. czekam na wyniki tuningu silnika
  
 
Cytat:
2003-07-20 20:36:24, carinus pisze:
Niestety trzeba sie liczyc z tym ze nie mamy dostepu do osoby wykfalifikowanej w zakladaniu turbinek do toyoty.Dlatego moze lepiej kupic caly silnik z oryginalnym turbo i kompletna elektronika.



Mysle, ze zdecydowanie lepiej! Po pierwsze, zeby dodmuchac silnik, trzeba mu troche "zdjac" kompresje. Przy doladowaniu sztucznym inaczej bedzie wygladal optymalny dolot, inne powinny byc fazy rozrzadu i ksztalt kanalow (chociaz to pewnie ujdzie w tloku). Turbine trzeba jakos smarowac (oj, cieplo bedzie olejowi w standardowym obiegu) i chlodzic (olej, woda... fabryczne uklady wytrzymaja?). Trzeba tez dobrze przemapowac zaplon i wtrysk. Indywidualnie, nie skopiowac chipa firmy tuningowej. Albo chociaz taki uklad korbowy moze nie wytrzymac naglego przyrostu momentu.

Chyba, zeby doladowac tak skromnie 0,3 - 0,4 bara nastawiajac sie bardziej na moment niz moc max. Moze tak by bylo lepiej? Ale to sa tylko moje wynurzenia

Cytat:
Rozebralem wczoraj silnik 3SFE i przykladalem glowice od 3SGE-pasuja idealnie lecz gorzej jest z prowadzeniem paska, zwiazane jest to z dodatkowym kolem napedu walka.Mam teraz okazje do przelozenia glowicy lecz nie wiem jak to sie wszystko zachowa bez zmiany elektroniki.



Uwaga, inne tloki. Przypier...cza ci w nie zawory z glowicy GE... Poza tym kompresja chyba wyjdzie za wysoka.
Ale jak mozesz to eksperymentuj! Tez bym tak chcial
  
 
Leszek-dla chcacego nic trudnego,kupowac silniki i przerabiac,chetni sie znajda.Ja sam chetnie kupie bo sam wiesz jak ten moj sie muli.