Światła - ciekawy problem

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam! Mam dosyć wydaje mi sie ciekawy problem z moją e39! podjerzdżam przed chwilą pod dom ładnie parkuje jak zawsze, wykonuje wszystkie czynności które powinno się zrobić przed opuszczeniem pojazdu, wychodze zamykam drzwi no i właśnie... świeci się prawe światło drogowe !!!! po włączeniu postojówek widać jakby były jakieś zmiany napięcia bo te lekko mrugają. odłączyłem żarówe z prawego drogowego i postojówki wróciły do normy! ma ktoś jakiś pomysł? pozostałe światła okay! pozdrawiam serdecznie
  
 
wiem że jest tak że jak się zostawi włączony kierunkowskaz to świecą sie postojówki odpowiednio dla lewej lu prawej strony. co ciekawe nie we wszystkich samochodach tak jest. ale żeby drogowe sie świeciło??
  
 
Nie mam pojęcia co jest przyczyną, trzeba by wziąć schemat miernik i poszukać skąd to napięcie.
Ale ciekawi mnie co innego:
Cytat:
parkuje jak zawsze, wykonuje wszystkie czynności które powinno się zrobić przed opuszczeniem pojazdu


masz na myśli zaciągniecie hamulca i zamknięcie drzwi
  
 
Cytat:
2008-05-03 21:23:14, Milas pisze:
Ale ciekawi mnie co innego: masz na myśli zaciągniecie hamulca i zamknięcie drzwi


tak to też, pozatym wyłączam silnik, gasze światła, odpinam pasy bezpieczenstwa, wyłączam radio, odłączam panel LCD, jak jest nawigacja to też ją zabieram do domu, wyciągam kluczyk ze stacyjki, włączam drugi alarm, wrzucam bieg, zabieram dokumenty i chowam do kieszeni, biore telefon komórkowy, sprzątam opakowania po miśkach od mojej laski, wychodze z samochodu, przejde sie wokół niego zamykam i ide do domu
  
 
mam pytanko, są gdzies przekaźniki oprócz w bagażniku nad akumulatorem i pod maską pod obudową filtra pyłkowego?! sprawdziłem je wszystkie i są okay, bezpieczniki też ok, jak mam szukać ewentualnego zwarcia?!
  
 
Nie rozumie dlaczego chcacie szukać zwarcia i ciekawi mnie też na którym obwodzie. Ja na początku bym się zabrał za LCM bo najprawdopodobniej ma jakąś mała awarię.
  
 
Cytat:
2008-05-13 08:18:32, TIGER81 pisze:
Nie rozumie dlaczego chcacie szukać zwarcia i ciekawi mnie też na którym obwodzie. Ja na początku bym się zabrał za LCM bo najprawdopodobniej ma jakąś mała awarię.


Taki moduł sie naprawia czy wymienia?!
  
 
Generalnie to go wymieniają. Ja znów uwazam że wszystko się da naprawić tym bardziej jeśli chodzi o elektronikę - naturalnie jeśli nie jest padnięty sam procesor - duze koszta.
Możliwe ze Twój LCM tylko jakiś błąd załapał i tak szaleje. Dobrze będzie podłączyć kompa i to sprawdzić. Jak będzie padnięty to za ok 200zł kupisz używkę z tym ze czeka Cię jeszcze programowanie go za co tezCie moga skroić 200zł jeśli nie masz znajomości w takiej dziedzinie dlatego tez warto pomyśleć w takim momencie o LCM-ie po lifcie jeśli myślałeś nad wymianą reflektorów z przodu i z tyłu z tym ze tego znów cięzko dostac w używce.
  
 
Może masz rację Tiger, w takim razie bez diagnostyki na komputerze się chyba nie obejdzie.
Cytat:
Nie rozumie dlaczego chcacie szukać zwarcia i ciekawi mnie też na którym obwodzie. Ja na początku bym się zabrał za LCM bo najprawdopodobniej ma jakąś mała awarię.



No właśnie do tego by się przydał schemat. Można wtedy zdiagnozować czy napięcie wychodzi z LCM, czy pojawia się za nim, czyli w efekcie zwarcia, lub uszkodzenia przekaźnika.......
  
 
Cytat:
2008-05-19 20:48:40, Milas pisze:
Może masz rację Tiger, w takim razie bez diagnostyki na komputerze się chyba nie obejdzie. No właśnie do tego by się przydał schemat. Można wtedy zdiagnozować czy napięcie wychodzi z LCM, czy pojawia się za nim, czyli w efekcie zwarcia, lub uszkodzenia przekaźnika.......



To jest bez znaczenia. LCM jest sterownikiem więc jest on odpowiedzialny za prawidłowe wysterowanie i wystarczy ze będzie podawał w odpowiednim momencie sygnał sterujący na przekaźnik, a uszkodzenie samego przekaźnika jest raczej niemożliwe w tym przypadku.
  
 
Jak to bez znaczenia, przecież trzeba wiedzieć na którym wyprowadzeniu jakie jest napięcie, żeby je sprawdzić. A diagnostyka na PC testuje LCM.
  
 
Po co robić sobie dodatkową robotę z przemierzaniem wyjśc, albo jak to ująłeś napięć które zawsze wynosi +12v. Po diagnozie LCM wszystko będzie jasne.