Zimna chłodnica

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam. Mam taki problem a mianowicie, po odpaleniu auta temperatura długo jest na 95 st, jak stane na światłach bardzo szybko rośnie, jak zaczne gazować wtedy temperatura spada do około 100 st. Otwarcie maski i szybka analiza pozwoliła mi stwierdzić że przewody są bardzo twarde, wiatrak chodzi jak oszalały, chłodnica zimna a ja słyszę jak płyn bulgocze.
odczekałem chwile otworzyłem korek na zbiorniczku ciśnienie zeszło i przewody znów miękkie, zaczołem pompować górny przewód i wtedy chłodnica zaczeła robić się lekko ciepła, odpaliłem silnik i kiedy po około 10 minutach wentylator się włączył chłodnica znów zrobiła się zimna jak gdyby auto stało całą noc. Myślałem że to może termostat się nie otwiera więc go wymontowałem a obudowe zamontowałem spowrotem lecz niestety zadnych zmian.
ogrzewanie chodzi super i żadnych ubytków płynu nie ma, co to może być?
  
 
Uszczelka pod glowica pierwsza sprawa. Druga zapchana chłodnica.
  
 
No to długi weekend w domu
  
 
Zastanawia mnie czy ktos przypadkiem (poprzedni własciciel
) nie nasypał do układu tego proszku uszczelniajacego.
  
 
Cytat:
2008-05-04 10:00:04, homer171 pisze:
Zastanawia mnie czy ktos przypadkiem (poprzedni własciciel ) nie nasypał do układu tego proszku uszczelniajacego.


Podmienic chlodnice od kogos z 16V i sprawdzisz i nie czekaj z robora bo olej moze pojsc ukladu albo odwrotnie co gorsza
  
 
Na razie auto stoi długi weekend w miescie, rozmawiałem z mechanikiem uwaza że na 100% uszczelka dop głowicą, oddaje bestje we wtorek do lekarza, dam znac co to było.
  
 
kolego wyjmij chlodnice sprobuj jak przepłukac jak auto stoi. Zeby ja wyjac jak masz 2 litry to zaden problem dostep z kazdej strony jest. Zrobi ci uszczelke a bedzie to samo ?? A waz doprowadzajacy wode do chlodnicy tez jest zimny ?? moze głowica jest zapchana ??
  
 
Jeśli chłodnica jest zimna tylko w promieniu działania wentylatora i jest ciepła przed załączeniem wentylatora to na 99% jest zapchana.
Dodając gazu wzmaga cyrkulację, dlatego temperatura spada, gdyby były korki poeietrzne, to po dodaniu gazu układ by się zagotował.

Co nie wyklucza uszkodzenia u.p.g.

ps. przerabiałem temat, płukanie nie daje efektu. tylko czyszczenie mechaniczne (nie wiem czy we wszystkich chłodnicach da się zdjąć boczek)


[ wiadomość edytowana przez: omegolotC30NE dnia 2008-05-04 17:31:03 ]
  
 
Hmm może macie racje? , Musze to sprawdzić.
Dzieki Panowie.
  
 
No i zrobiona omega, a jednak uszczelka pod głowicą.
Kieszań boli ale cóż, mozna śmigać. Pozdrawiam i dzięki za pomoc.