Tarcze tylne i zaciski Omega B-A

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Mam komplet tarczi zacisków od Omegi B. Cały zestaw "prawie" pasuje. Jedyna różnica tośruba ustalająca. W A jest to gwint M6 w piaście, a w Omedze B M10. I teraz pytanie. Czy zestaw z B poprawi na tyle hamowanie, że opłaca się przerabiać? I drugie pytanie powiększyć gwint w piaście, czy przerabiać śruby z M10 na M6? Ktoś ma doświadczenie w takiej przekładce?
Pozdrawiam
  
 
Jeżeli chcesz poprawić hamowanie to zacznij od przodu - głównie hamuje przód. Zbyt mocne heble z tyłu w stosunku do przodu mogą skutkować utratą przyczepności tylnej osi.
  
 
Cytat:
2008-05-06 10:00:08, Behi pisze:
Jeżeli chcesz poprawić hamowanie to zacznij od przodu - głównie hamuje przód. Zbyt mocne heble z tyłu w stosunku do przodu mogą skutkować utratą przyczepności tylnej osi.



W przodzie już siedzi kompletny zestaw z 3.0 24V
(tarcze, zaciski, pompa hamulcowa, servo)
  
 
Ostatnio robiłem sobie właśnie tylne szczeki (wymiana) na nowe w Omedze A '93 2.0 8V i przy okazji wymiany szczęk zauważyłem ze tylne zaciski nie sa w najlepszym stanie i podpinam sie pod pytanie kolegi: czy przekładka zacisków z Omegi B do A wiąże sie z jakimiś większymi przeróbkami czy pasują bez problemu ? To sama chciałbym sie dowiedzieć odnośnie przednich zacisków.
Drugie moje pytanie odnośnie układu hamulcowego to: czy przełożenie, również z omegi B do A, serwa wraz z pompą hamulcowa wiąże sie z jakimiś wiekszymi przeróbkami i czy jest z tym dużo zabawy, biorąc pod uwage ze w omie A jest ABS.
  
 
zaciski tylne powina pasowac Na ogol pasuje ae zdaza sie ze trafi sie inny rozstaw.
Przednie pasuja bez niczego ale w B sa na tarczach 296 mm w zwiazku z czym po takiej przekladce nie da sie zalozyc orginalnych alufelg z seri BEZ KAPSELKA ZAKRYWAJACEGO. w innych alusach oraz w stalowkach nie ma problemu.
Dalej niewiem ale pewnie pasuje
  
 
Ja mam całą przekładkę za soba i mogę się podzielic spostrzeżeniami.
Tylne zaciski od B mają inne odsadzenie i śą pod minimalnie większe tarcze. Najlepiej kupić cały zestaw Tarcze+ zaciski. Dodatkowo inna jest średnica gwintu w piaście pod śrubę mocującą tarczę. Ja dotoczyłem sobię ze śrubek ob B. Można też powiększyć otwór z piasty.

Pozostałe elementy są kompatybilne. Najlepiej zorganizuj sobie zestaw z A 3.0 24V.
  
 
Zmieniałem w mojej A 3.0 24V tylne hamulce na wentyle od tzw.C. Obyło się bez niespodzianek. Tylne zaciski pasowały idealnie w miejsca mocowań starych, śruby te same. Dodatkowy plus całej operacji - większa średnica tarcz.
  
 
A co z serwem i pompą? Wchodzą bez problemu? i czy nie bedzie to miało wpływu na funkcjonowanie ABS'u?
  
 
A nie lepiej zainteresowac sie kompletem z np. senatora 24V


[ wiadomość edytowana przez: -kudlaty- dnia 2009-03-03 16:12:55 ]
  
 
Wolał bym z Omegi B bo łatwiejszy dostęp do cześci przez allegro jak i po szrotach (np. Marios), do Senka z cześciami lekko nie ma. Poza tym wolał bym modyfikować cześci w aucie na nowsze niż na starsze, głównie mi zależy własnie na serwie i pompie z B. Czy wszystko pasuje bez problemu czy trzeba to modyfikować, no i czy nie bedzie to miało wpływu na funkcjonowanie ABS'u ?
  
 
O patrz
Tak sie sklada ze mam caly sprawny komplet z senatora B na tarczach 298mm