Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() seb_j Sympatyk FEFK escort Bytom | 2008-05-05 20:35:55 Witam wszystkich kilka dni temu jak siedziałem w aucie przy wyłączonym silniku poruszałem energicznie kierownica i usłyszałem jakieś stuki, pomyślałem o końcówkach drążków kierowniczych. Ale dzisiaj podniosłem autko i poruszałem kołami i niestety ani z jednej ani z drugiej strony nie wyczułem luzów na drążkach . Stukanie najprawdopodobniej dochodzi z samej maglownicy, jednak czy minimalnym poruszani kierownica tego odgłosu nie ma, jak również przy załączonym silniki stuku nie ma nawet przy energicznym ruszaniu kierownicą. Czy to oznaka zepsutej maglowniczy?? Mam za miesiąc przegląd i jak gościu zacznie ruszać to na pewno się przyczepi. Nowa maglownica jest droga bawić się z używaną, czy oddać do regeneracji.
Gdzie ewentualnie w okolicach Bytomia mogę to zrobić i w jakiej cenie (mam escorta 1.6 16V z 1996 roku) A jeszcze jedno przy mocnym hamowaniu tak ze 100 km/h mocno wibruje kierownica ale myślę że to od tarczy hamulcowych , czy jednak drążki? [ wiadomość edytowana przez: seb_j dnia 2008-05-05 22:07:57 ] |
![]() seb_j Sympatyk FEFK escort Bytom | 2008-05-05 22:11:22 up ![]() |
![]() seb_j Sympatyk FEFK escort Bytom | 2008-05-05 22:22:27
Jak pisałem podniosłem autko i ruszałem kołem i nie wyczułem żadnego luzu ani na końcówce ani na drążku |
![]() R_O_Y Sympatyk FEFK Mk VII kombi Inowrocław | 2008-05-06 00:28:07 Siema!
Fotorelację z regeneracji magla podeślę ci jutro, a dziś polecam wizytę na szarpakach - ręką to nie wyczujesz. Niech ci diagnosta powie gdzie jest luz. Jeśli nie na końcówkach to będzie na maglu. Opis naprawy w fotorelacji. Pozdrawiam. |
wesul Escort Evo VII 4x4 & ... Bytom | 2008-05-06 00:56:13
Miałem mały wyciek, wiec regeneracja przekładni została zrobiona przy okazji. Jak chcesz namiary to odezwij się na prv. |
![]() seb_j Sympatyk FEFK escort Bytom | 2008-05-06 19:46:37 Byłem dzisiaj u mechanika posprawdzali i wyszło na maglownice. Ale kolo powiedział, że jak nie mam wycieków ( a nie mam) to żebym tego nie ruszał bo dużo kasy to kosztuje, a przy załączonym silniku i włączonej pompie luz jest nie wielki. Powiedział jednak, że mam do wymiany sworzeń wahacza, gumy na stabilizatorze i może jak to naprawie to może trochę mniej stukać, koszt jakiej 300 zł z materiałem. I teraz nie wiem czy gość podał normalną cenę? Czy szuka jelenia żebym tylko coś u niego zrobił. |
![]() kamil76 Sympatyk FEFK Citroen C4 Grand Pic ... Ostróda | 2008-05-06 19:56:46
nie dawaj mu auta ,cena o jakieś 150 zł za wysoka ! |
![]() R_O_Y Sympatyk FEFK Mk VII kombi Inowrocław | 2008-05-06 20:02:36
Za sworzeń wahacza płaciłem koło 70PLN, firmy nie pamiętam ale polecali to na forum, że dobre i mieli racje (chyba Mooga). Co do gum stabilizatora to nie kupuj żadnych podróbek - tylko oryginały - bo szybciej do nich wrócisz niż ci się wydaje. Po prostu bardzo się różnią budową i zasadą funkcjonowania w samochodzie. Reszta kosztów to pewnie robocizna i chyba dość uczciwie bo wahacze trzeba wywalić do wymiany sworzni, a żeby wymienić gumy trzeba opuścić ramę pomocniczą i jest z tym trochę zachodu. Ja oczywiście preferuję zasadę: Jak chcesz żeby coś było dobrze zrobione to zrób to sam! Jak nie lubisz rzeźbić to musisz płacić. Powodzenia. P.S. Co do magla to jeśli nie masz wycieków to samo zniwelowanie luzów nie jest wielkim problemem i nawet nie trzeba rozbierać magla. Trzeba tylko wyjąć ramę pomocniczą bo do niej jest przykręcona maglownica (od góry), ale to się świetnie komponuje z pozostałymi robotami jakie masz do zrobienia - sworznie i gumy na stabilizatorze. Po prostu zrobisz to za jednym zamachem. No przynajmniej ja bym tak zrobił, a ty jak chcesz. [ wiadomość edytowana przez: R_O_Y dnia 2008-05-06 20:06:17 ] |
![]() kamil76 Sympatyk FEFK Citroen C4 Grand Pic ... Ostróda | 2008-05-06 20:06:45
nic nie trzeba opuszczać ,gumy wymienisz "na parkingu" tylko trzeba koło zdjąć.. |
![]() seb_j Sympatyk FEFK escort Bytom | 2008-05-06 20:39:00
A na tym maglu jest jakaś śruba do regulacji luzów?? |
![]() R_O_Y Sympatyk FEFK Mk VII kombi Inowrocław | 2008-05-06 22:27:00
Można by się spierać tylko po co? Ja przedstawiłem swoje zdanie i jak ja to robiłem, na parkingu pewnie też by sę dało ale trzeba mieć trochę więcej narzędzi niż normalnie się ma w samochodzie (np. podpory warsztatowe, bo można na lewarkach ale to już nie dla mnie). Słyszałem też, że jest jeden koleś w małopolskim co wymienia pierścienie na tłokach przez tłumik ale tylko tak słyszałem sam tego nie widziałem więc nie potwierdzam tego. Bez złośliwości a raczej z uśmiechem.
Tak jest, ale nie taka zwykła, potrzebny jest specjalny klucz - dość łatwy do dorobienia. Można też "domowymi" sposobami ale można popsuć prowadzenie i uniemożliwić kolejne regulacje. Napisz mi e-mail na priva to podeślę ci fotorelację. Pozdro. [ wiadomość edytowana przez: R_O_Y dnia 2008-05-06 22:29:48 ] |