| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Esperynek Klubowy Weteran ![]() Skoda Octavia 1,4 TSI Częstochowa | 2008-05-08 20:49:13 Laguny I (przynajmniej sprzed FL)- no cóż...wiekiem stara jak Espero, wiem, że rdzewieją, a silniki są dosyć słabe. |
Esperynek Klubowy Weteran ![]() Skoda Octavia 1,4 TSI Częstochowa | 2008-05-08 21:33:04
Ok. Ale np. kierownica mogłabyć taką twardość jak w Esperaku, a jest za miękka moim zdaniem. Masz wrażenie, że za chwilę zostawisz w niej odciski palców. Ale ogólnie spoko autko, żeby nie było. |
rudi Espero Wloclawek | 2008-05-08 22:49:38
chyba przesadzasz z tym 1.6 to przecież ponad 100 kuni to musi jechać aczkowiek ferrari to to nie jest, no ale 2.0 l też nie jest, a pali więcej - moim zdaniem 1,6 jest optymalny i chyba nowszy i bardziej udany od tego 2 l zresztą ten to chyba był tylko w pierwszych volvo ale jakby nie trzymał parametrów - zdaje się, że miał jakieś 15 KM mniej niż fabryka pokazywała ale może żabojady też coś przy nim majstrowali. Zresztą jeśli zamierza dużo jeździć to raczej zadbany 1,9 dti by mu się przydał a nie droga benzyna. |
Skorupa-S1 Klubowy Weteran Nie pomógł ani razu Wieluń | 2008-05-08 23:12:40
nie za bogato.
Przy spalaniu 8l gazu/100km to taki przebieg kosztuje mnie miesięcznie ok 270 do 300zł, ale zawsze jadę z kimś, więc zrzuta na gaz znacznie redukuje koszty
Wiadomo, że na olej napędowy też byłaby "zbieranka", ale mimo mniejszego spalania ON w przeliczeniu to tak i tak wychodzi sporo drożej niż na gazie, a zdarza się, że śmigam sporo sam, a przy delikatnym obchodzeniu się z pedałem przyspieszenia koszty 100km są prawie konkurencyjne z PKSem
Tak więc LPG niestety, ale po studiach mam nadzieję, że będę mógł mniej zwracać uwagę na spalanie |
Zoltar Fajne Gdańsk | 2008-05-08 23:51:54
+ 3 osoby i bagaż i 1.6 pali jak 2.5 a nie jedzie |
piotr_ek Reno Złomguna Olkósh | 2008-05-09 10:10:03 Po kolei:
Rdza - niestety w 10-cio letnich złomgunach, a takimi są modele sprzed liftingu rdza już najczęściej jest. Na szczęście jej ilość powoduje, że szybciej auto się rozleci mechanicznie i technicznie niż zje je rdza. Po liftingu również już się pojawia. Ja mam w 2 miejscach - na klapie bagażnika o wielkości 1 x 1 cm i drugie na brzegu dachu przy zamykanie klapy musiało obetrzeć również o wielkości 1 x 1 cm. Plastiki - poczytajcie opinie o współczesnych autach. Większość tych pospolitych ma plastiki twarde jak stal nierdzewna. Złomguna ma pięknie mięciutkie. Co do kierownicy się nie wypowiem bowiem mam ją w skórze lub innym ekologicznym syfie. Fotele wcale nie są za miękkie i mają regulację podparcia lędzwiowego (po liftingu). Za to są umieszczone wg mnie za wysoko. No ale ja nie przepadam za ciągnikową pozycją za kierownicą. Silnik - 1.6 (dostępny po liftingu) charakteryzuje się głównie za małą mocą (a z klimą to już wogóle pada) i wysokim zużyciem paliwa ja na tą moc. Dizel - fajny, ale dostepny tylko w prywatnym imporcie. 2.0 oprócz volvo byly również produkcji reno (139 KM volvo i 140 KM reno). Volvovski buja się dopiero powyżej 4 tys obrotów niestety Wykres silnika 2.0 volvo (nie mój) przebiegu nie pamiętam.
[ wiadomość edytowana przez: piotr_ek dnia 2008-05-09 10:12:33 ] |
tommi-j Renault małopolska | 2008-05-09 12:00:15
Za to 2,0 16V 140KM konstrukcji Reno, pięknie ciągnie od samego dołu. Dzięki zmiennym fazom rozrządu i momentowi 188 Nm, silnik jest prawie tak elastyczny jak Dti (200 Nm). I co mnie mocno zaskoczyło, jest bardzo oszczędny. W instrukcji, do tego silnika (F4R) podają średnie spalanie na poziomie 8 l/100km i powiem, szczerze, że jest to zupełnie realna wartość, chociaż najczęściej spalanie kształtuje się na poziomie 9 l/100km. Co do LPG, to musi być dobra sekwencja i problemów nie będzie. Mój Scenic ma od 5 lat zamontowaną instalkę OMVL Dream XXI i zadowala się 9-10 l/100km LPG, czyli mniej niż moje poprzednie Espero 1,5. Poza rutynowymi przeglądami, nie było dotąd żadnych problemów, czy to z silnikiem, czy z instalką. Na dodatek praktycznie nie ma żadnych spadków mocy. Nie patrząc na kontrolkę przełącznika, nie jest się w stanie wyczuć momentu przerzucenia z BP na LPG i odwrotnie. Całe szczęście, że samoczynne przełączenie z LPG na BP jest sygnalizowane brzęczykiem, bo przełącznik z kontrolkami mam zasłonięty przez kierownicę. Żeby nie było, że silnik F4R jest bez wad, to niestety zmieniacz faz rozrządu do najtrwalszych i najtańszych w zakupie nie należy i na dodatek jezgo wymiana wiąże się ze ściąganiem paska rozrządu .
A w silnikach 8V sprzed liftingu, nie ma hydroregulatorów i przy LPG, trzeba co 20-30kkm jechać na regulację luzów zaworowych |
rudi Espero Wloclawek | 2008-05-09 19:30:42
nie no ewidentnie z tym spalaniem LPG to nieco przesadzasz to ile ci to 1,5 paliło - 13 -14l , jeśli tak to ja nie wiem co ty miałeś za silnik i nogę chyba z cegły. Pardon ale kruca fuks u mnie jakoś 10l to się jeszcze nie zdarzyło nawet przy 5 dorosłych osobach na pokładzie i załadowanym bagażniku a ten przeca nie jest mały i dość żwawej jeździe tak do 140 km/h a to już świat na nasze drogi.
a moment jest jeszcze laguna 1,8l i jak komuś te "marne" 100 KM w 1,6 za mało to ten wydaje się złotym środkiem aczkolwiek w zakupie to pewnie dużej rożnicy teraz nie będzie chociaż kiedyś ta wersja była sporo tańsza od 2,0 l
[ wiadomość edytowana przez: rudi dnia 2008-05-09 19:31:50 ] |
piotr_ek Reno Złomguna Olkósh | 2008-05-09 20:02:26
Toteż pisałem, że byle tylko nie 1.6. Moje 2.0 kosztowało w 99 roku 96 tys zł. i charakteryzowało się ponadstandardowym wyposażeniem: autoklima (1.6 ma zwykle ręczną), grzane fotele, grzana szyba przednia, otwierana szyba w klapie (kombi), 4 spania, radio (często ze zmieniarką), 4x el.szyby. A teraz ciekawostka - spalanie: Średnie spalanie Pb złomero 1.5 na dystansie 8959 km = 8,0 l/100 km Średnie spalanie Pb złomguny 2.0 na dystansie 8025 km = 8,7 l/100 km Czemu takie dystansy - w excelu mam taką ewidencję tylko. |
pawel12356 Daewoo Espero 1.5 16v Czerniak | 2008-05-09 20:25:49
musiałes niezle gnac tym espero skoro masz taką srednią
dla mnie to nieosiągalny wynik bo bym chyba zawału dostał--no i uszy by mnie bolały nie jestem w stanie(nie umiem) jechac tak szybko po zwykłej drodze zeby spalic ponad 8 na 100 km na autostradzie to moze.. ale zadko kozystam |
andrzej197710 Klubowy Weteran octavia warszawa-grochów | 2008-05-09 20:35:23
ten znowu swoje z tym spalaniem.....faktycznie gnał jak cholera |
piotr_ek Reno Złomguna Olkósh | 2008-05-09 20:44:23
Żadna autostrada. Jednopasmowa droga na której jedzie się 60-90 km/h i zachodzi konieczność wyprzedzania, dwupasmowa droga na której można jechać 120 km/h, jazda po kilka km w mieście i tyle. Złomero autostrady nigdy nie widziało, a złomguna 2x tylko Może dlatego takie spalanie złomero wyszło, że te wszystkie w/w drogi nie są tylko z górki. |
DeeJay Klubowy Weteran ![]() Omega B 2.0 8V + Cal ... Łódź | 2008-05-09 20:50:18 Kurde, ja pierwszy raz muszę obronić Pawła
Jadąc nad morze, czyli nie-autostradą, w dwie osoby z bagażem i cisnąć ile się dało, każde wyprzedzanie to trója i klepisko - spalanie gazu wychodziło około 8,6 LPG, czyli benzyny spaliłby około 7 litrów Espero 1,5 oczywiście.
Lwem jak tak jadę to faktycznie spali 8,5 litra, ale osiągi i masa nie te |
DeeJay Klubowy Weteran ![]() Omega B 2.0 8V + Cal ... Łódź | 2008-05-09 20:54:11
Espero na autostradzie w 4 osoby plus bagaż + but w podłodze = 11,6 LPG, co daje ok 9,5 litra Pb. Lew na autostradzie = 12,5 litra Pb, tyle że jazda cały czas od 170 w prawo |
piotr_ek Reno Złomguna Olkósh | 2008-05-09 21:09:26
Tylko, że nad polski ściek masz 500 km, a średnie spalanie ja liczyłem na dystansach 8 tys km!. Idąc tym tokiem rozumowania powiem Ci, że potrafię uzyskać na dystansie 10 km spalanie złomguną na poziomie 7,7 l/100 km (wg komputera). Niestety na następnych 10 km mam spalanie 10,2 l/100 km stąd wyniki spalania takie, a nie inne. A np. kolega który od Ciebie kupił leganzę do roboty spala tylko połowę paliwa, bo w jedną stronę ma cały czas z górki ![]() |