4AFE EFI Modyfikacje cd...

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
proszę o opinię i ewentualnie o dobre tłumaczenie. z tech. u mnie słabo

This mod will allow you to adjust the air/fuel mixture of your 4AFE engine as you drive.
Locate the water temperature sender, it is a green plug located on the water neck at the rear of the engine (end closest to the air box). Disconnect the plug and cut the plastic shroud around the wires. On most 4AFE engines, there will be a brown wire and a white wire, the wire you want to tap into is the white one.

There is not a lot of wire exposed, so it is very important to be very careful when cutting and splicing the wires. It is possible, and also preferable (but not easier) to cut into the wire at the ECU.

Get your 0-5,000 ohm linear (not logarithmic) resistor (aka potentiometer) with a 1.25 watt capacity and wire it in series with the water temperature sensor. The resistor can be purchased at most electronics stores, I got mine from Jaycar for $2.95.

When wiring the resistor, there will be three prongs coming out of the resistor body. Attach one of the wires to the center prong, and the other wire to one of the side prongs (either side is fine).

You can mount the resistor in the engine bay, or in your dash. By mounting it in the dash (preferable) you can adjust the mixture as you drive. Use some nice thick wire if wiring into the dash. You can mark some sort of pointer on the resistor knob to show the optimum setting.

To determine the optimum position, adjust the resistor until RPM increases around 200rpm (may differ between engines), or you can use an air/fuel mixture meter to properly find the optimum point. If the "check engine" light comes on or the engine splutters or smokes, the mixture is too rich, just turn it back a little.





[ wiadomość edytowana przez: rogacek dnia 2003-07-21 08:59:18 ]
  
 
Sprawa całkiem prosta ale może być skuteczna. Podłączasz sie do czujnika temperatury i zmieniająć oporność wstawionego opornika zmieniasz odczyt temperaturu jaki dostarczany jest do silnika, silnik zmienia parametry pracy, zmieniają skład mieszanki.

Można sie w to pobawić, ale nie wiem zabardzo jak to wygląda w czasie jazdy, czy jak ustawisz to na gorącym silniku to czy na zimnym bedzie chciał zapalić. Czy jak zmienisz te ustawienia to czy np. przy jezdzie z wiekszą predkością i pod dużym obciązeniem silnik nie bedzie sie przegrzewał i czy teperatura w komoże nie bedzie zawysoka. I pytanie natury technicznej czy do tego czujnika podpięty jest czujnik teperatury bo jak tak to bedzie pokazywał bzdury.

  
 
zastanawiam się jak to wpłynie na pracę silnika??? w dieselku jak reguluję składem mieszanki to auto kopa dostaje a za mną kłąb czarnego dymu się snuje.
  
 
To jest prosty sposob zeby nieco ozywic silniczek na wtrysku.Takie jajco bylo niedawno oferowane na allegro.Myslalem zeby zrobic to u siebie bo jest w miare proste.Mam zamiar podjechac niedlugo do Wrocka to pogadamy.Jezeli chcesz to zrobic juz teraz to moge dokladnie opisac jak,co i z czym polaczyc i obliczyc.
Do tlumaczenia textow z angielskiego mozna uzywac translatora on-line i jest naprawde szybki,tylko teraz nie mam pod reka adresu.
  
 
Jeśli dobrze rozumiem to zamierzacie zmienić odczyt temperatury podawany do kompa.
Zastanawialiście sie jak to wplynie na silnik ?
  
 
Silnik dostanie chwilowo wieksza dawke paliwa tak jak to robi podczas rozruchu i jazdy na zimnym silniku.Dodam tylko ze to nie jest sposob na jazde a tylko chwilowe zapotrzebowanie na przyspieszenie,przepały gwarantowane.
  
 
Czyli montarz w kabinie, ustalony poziom normalny i chwilowe zwiekszenie mocy.
  
 
ewentualnie przełącznik 1 normal 2 boost. na 400 metrów jak znalazł.
  
 
Dokladnie o takie cos mi chodzi.Mozna jeszcze regulowac stopien wzbogacenia potencjometrem(WERSJA DLA WYMAGAJACYCH)
  
 
dobre dobre
  
 
w tym tygodniu będę miał info od gościa który robi chip tuning. koszt chipa to około 1200 zetów możliwośc testowania przez około 1 tydzień. gość podobno jest niezły i tańszy niż chiptronic.
  
 
Może masters z alei?? Ale chip do wolnossących nie da za dużo
  
 
Da wiecej niz ten potencjometr
Po zamontowaniu trzeba by sprawdzić ile to dało, wiec hamownia czeka kolege
  
 
gość jest z wrocka. a hamownia owszem ale po zakończeniu modyfikacji
  
 
Lepiej przed i po da dokładny wynik
  
 
Z tymi chipami to nasluchalem sie sporo roznych opinii.Wiem ze nie moge sie spodziewac po silniku bez turbinki rewelacji.Dla mnie wystarczy ze facet przesunie max.moment w nizsze obroty i bede zadowolony.Drugi fakt jest taki ze placisz i nie wiesz co bedzie,chyba ze jest mozliwosc rezygnacji w razie niezadowolenia.Porozmawiaj Jacku w tym kolega i w razie powodzenia tez pisze sie na to.Jezeli facet jeszcze sam ustawia parametry pracy silnika a nie korzysta z gotowych kosci to bedzie dla mnie bomba.
  
 
mam zamiar się z nim spotkać i porozmawiać. relację zdam na forum.
  
 
Cytat:
2003-07-21 15:42:49, carinus pisze:
Jezeli facet jeszcze sam ustawia parametry pracy silnika a nie korzysta z gotowych kosci to bedzie dla mnie bomba.



Grzesiek- gorzej bedzie jak ta bomba wybuchnie Naprawde nie wiem czy mozna cos z tych silników wydusic bez obawy o trwalosc. Nadal twierdze ze wine ponosi zle zestopniowana skrzynia biegow ale to tylko moje domysly.

Pozdroofka

  
 
Niestety roznice w obrotach na poszczegolnych biegach sa zbyt male zeby winic za to tylko i wylacznie skrzynie.Po czesci moze to jest przyczyna ale glownym winowajca jest sam silnik i jego slamazarna praca.Za bardzo mnie to meczy i bede tak dlugo dlubac w silniku az bedzie chodzil pozadnie albo padnie na zlomie.
  
 
Nigdy sie będziesz zaspokojony. Na początku Yaris był dla mnie szybki teraz już nie. Mam znajomka który jeździ Oplem Astrą coupe najmocniejszą mu też już brakuje mocy. taki już nasz los zawsze za mało mocy