Niski stanu p³ynu w zbiorniku wyrównawczym a silnik

  
Sortuj wg daty:
rosn±co malej±co
Co s±dzicie na temat wp³ywu niskiego stanu p³ynu ch³odniczego w zbiorniku wyrównawczym na silnik? Jest silnik przegrzany czy te¿ nie?
  
 
Niski znaczy w normie ?

Przy normalnej je¼dzie nic siê nie stanie, przy szybkiej/mocno obci±¿one auto

Padnie uszczelka
  
 
Cytat:
2008-05-13 21:42:46, Zoltar pisze:
Niski znaczy w normie ? Przy normalnej je¼dzie nic siê nie stanie, przy szybkiej/mocno obci±¿one auto Padnie uszczelka



niski, na samym dnie zbiorniczka (z powodu dziury na pewnym poziomie ch³odnicy)
  
 
Zrobisz sobie koszty

Ch³odzenie jest bardzo wa¿ne
  
 
wiêc muszê zakupiæ ch³odnicê...
  
 
Oprócz poziomu p³ynu wa¿ny jest równie¿ jego ubytek. Czy bardziej op³aca siê kupiæ ch³odnicê czy te¿ zgrzewkê borygo/petrygo która starczy na 2 lata je¿d¿enia.
  
 
Cytat:
2008-05-13 22:09:01, piotr_ek pisze:
Oprócz poziomu p³ynu wa¿ny jest równie¿ jego ubytek. Czy bardziej op³aca siê kupiæ ch³odnicê czy te¿ zgrzewkê borygo/petrygo która starczy na 2 lata je¿d¿enia.



je¶li dolejê, wycieka w 4 dni i wraca do poziomu wyj¶ciowego, czyli poziomu dziury w ch³odnicy
  
 
Cytat:
2008-05-15 20:58:24, kabe00 pisze:
je¶li dolejê, wycieka w 4 dni i wraca do poziomu wyj¶ciowego, czyli poziomu dziury w ch³odnicy



No to nie pozostaje nic innego jak zakup nowej ch³odnicy.
  
 
we¼ te¿ pod uwagê, ¿e przy ewidentnej dziurze uk³±d nie trzyma ci¶nienia i do¶æ mocno obni¿a siê tem wrzenia p³ynu. Jak go sobie zagotujesz w bloku to szykuj kasê przynajmniej na uszczelkê.
  
 
Cytat:
2008-05-16 12:13:21, Navi pisze:
we¼ te¿ pod uwagê, ¿e przy ewidentnej dziurze uk³±d nie trzyma ci¶nienia i do¶æ mocno obni¿a siê tem wrzenia p³ynu. Jak go sobie zagotujesz w bloku to szykuj kasê przynajmniej na uszczelkê.



no jest takie ryzyko, ale z t± dziur± przeje¼dzi³em 1,5 roku codziennie do pracy 30 km tyle, ¿e je¿d¿ê spokojnie
  
 
Cytat:
2008-05-19 20:18:22, kabe00 pisze:
no jest takie ryzyko, ale z t± dziur± przeje¼dzi³em 1,5 roku codziennie do pracy 30 km



To czego chcesz?
  
 
Cytat:
2008-05-19 21:17:46, piotr_ek pisze:
To czego chcesz?



klepi± mi co¶ chuba popychacze, wci±¿ mocniej i mocniej...
  
 
pojezdzij troche szybciej to przestana(bo padnie silnik i problem z g³owy)
  
 
Cytat:
2008-05-19 22:04:12, kabe00 pisze:
klepi± mi co¶ chuba popychacze, wci±¿ mocniej i mocniej...



To nie z powodu p³ynu no chyba, ¿e ci±gle poni¿ej min. je¼dzisz.
  
 
Cytat:
2008-05-20 06:46:39, piotr_ek pisze:
To nie z powodu p³ynu no chyba, ¿e ci±gle poni¿ej min. je¼dzisz.


tak, ci±gle, mam takie podejrzenia, bo klepie mocniej po letniej trasie prawie 2 tys. km z jedn± przerw±
  
 
Jeste¶ lepszy ode mnie




Stwierdzam, ¿e mój z³om ma ze mn± ¶wietnie
  
 
Mam pytanie - czy istnieje inna przyczyna ubytku p³ynu w zbiorniku wyrównawczym ni¿ wyciek z ch³odnicy? Znajomy w Espero 1,5 z 1998 r. przebieg 160 tys km ma dobr± ch³odnicê, a p³ynu z poziomu max do poni¿ej poziomu min ubywa w ci±cgu oko³o 7 dni.
  
 
Cytat:
2008-05-21 08:07:02, koggi pisze:
Mam pytanie - czy istnieje inna przyczyna ubytku p³ynu w zbiorniku wyrównawczym ni¿ wyciek z ch³odnicy? Znajomy w Espero 1,5 z 1998 r. przebieg 160 tys km ma dobr± ch³odnicê, a p³ynu z poziomu max do poni¿ej poziomu min ubywa w ci±cgu oko³o 7 dni.



Standardem w takim przypadku jest uszczelka pod g³owic± lub nieszczelno¶æ na jakim¶ przewodzie.
  
 
Cytat:
2008-05-21 08:07:02, koggi pisze:
Mam pytanie - czy istnieje inna przyczyna ubytku p³ynu w zbiorniku wyrównawczym ni¿ wyciek z ch³odnicy? Znajomy w Espero 1,5 z 1998 r. przebieg 160 tys km ma dobr± ch³odnicê, a p³ynu z poziomu max do poni¿ej poziomu min ubywa w ci±cgu oko³o 7 dni.



Sprawd¼ czy uk³ad trzyma ci¶nienie, czy w±¿ ch³odnicy miêknie po 1-2 godzinach

Je¶li jest twardy jak pa³a przy 19 to macie uszczelkê do roboty
  
 
No i sta³o siê . Mamy uszczelkê do roboty. Jak to dobrze, ¿e ja sobie zafundowa³em kapitalny i teraz (przez jakis czas) mam spokój