MotoNews.pl
  

Zacierające się łożysko oporowe (sprzęgło)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jaka jest przyczyna zacierającego się łożyska oporowego? Jakieś 5-6 tys. km temu wymieniałem kompletne sprzęgło. Objawy zaczęły się od tego, że pedał sprzęgła zaczął ciężko chodzić, ąz tu nagle pedał został w podłodze. Wiem, że pękł półksiężyć i dlatego pedał sobie leży.
Więc jaka może być przyczyna zacierającego się łożyska oporowego?


[ wiadomość edytowana przez: Clipper_skce dnia 2008-05-17 08:59:29 ]
  
 
przyczyna moze byc banalna-po prostu trafiło sie pewnie łozysko trefne,no chyba ze doliegliwość sie powtaraza ,to wtedy co innego,ale raczej obstawiam marna jakośc samego łozyska.mi szumiało długo i sie zatarło.a jakiej firmy sprzęgło?
  
 
Wymieniałem cały komplet na LUK'a. Powodem wymiany był ciężko chodzący pedał sprzęgła i zerwana linka. Czy to nie jest to kwestia regulacji. W MK7 nie ma samoregulatora tylko ręcznie się to robi.
  
 
Cytat:
2008-05-16 15:07:00, Clipper_skce pisze:
Wymieniałem cały komplet na LUK'a. Powodem wymiany był ciężko chodzący pedał sprzęgła i zerwana linka. Czy to nie jest to kwestia regulacji. W MK7 nie ma samoregulatora tylko ręcznie się to robi.


mk7 nie przerabaiłem ale sko linka nowa ,sprzegło luka.hmmm raczej na trefne łozysko bym wskazywał
  
 
...up...
  
 
lozysko marne-mnie sie trafiło ostatnio uzywane oryginalne fordowskie do rsa/xra - wieksze,solidniejsze i bez najmniejszych luzów,wczesniej miałem valeo to po 10000 szumiało i terkotało

moze byc tez tulejka prowadzaca,na której pracuje to łozysko wytarta
  
 
Dzwoniłem do serwisu Ford'a spytać się jaka może być przyczyna zacierającego się?głośno chodzącego łożyska. Powiedzieli mi, że to jest zła regulacja. W MK7 samemu się reguluje, na pedale sprzęgła jest taka śrubeczka. W poprzednich modelach był samoregulator. Po wymianie łożyska jadę do serwisu na ową regulację. Dają gwarancję na wykonaną usługę i jak się zepsuje to naprawa na ich koszt. Tak mi gościu powiedział przez telefon.
  
 
Cytat:
jak się zepsuje to naprawa na ich koszt.




co ma się zepsuć ...regulacja.Nie naprawią Ci łożyska oporowego którego sami nie wstawiali.Może masz za mocno podciągniętą linkę i łożysko jest cały czas przyciśnięte do docisku .Weż imbus i sam popuść pedał ,po co będziesz wydawał kasę za 5 sekund roboty ...nic nie zepsujesz
  
 
Chodzi mi o to, że jak źle wyregulują i łożysko się zepsuje to je wymienią. Przecież wtedy usterka nastąpiła z powodu ich złej regulacji.