Sonda Lambda 1.4 CVH 91"

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!

Na początku zaznaczę,że google jednak mnie pogryzło a przeczytane dosyć wiele wiadomości i informacji na ten temat nie przyniosło w końcu oczekiwanego rezultatu...wiec aby miec to już za sobą proszę pomóżcie w tym konkretnym przypadku

essi 91' mkV 1.4 CVH 71KM

sonda uniwersalna i jak podłączyć kabelki który do którego,zeby było ok, z góry dzieki, sam chciałbym znaleźć odpowiedź na to pytanie i już wiecej nie pytac o to, pozdrawiam


[ wiadomość edytowana przez: trance dnia 2008-05-29 16:15:50 ]
  
 
Co prawda nie mam pojęcia jak to się podłączało, ale jeśli jeszcze jej nie kupiłes to mogę ci tanio opchnąc orginał.
  
 
nie wierze ze nic nie znalazles, 20 sekund szukania na forum, a goole to az piszczy od sond...

auto -> sonda uniwersalna
1. niebiesko-biały >> czarny (sygnał)
2. brązowo-czarny >> szary (minus sondy)
3. brązowy >> biały (- zasilania grzałki)
4. czarno-czerwony >> biały (+ zasilania grzałki)

uprzedzajac pytania - bieguny przy grzalce nie maja roznicy (i tak obydwa kable sa biale)...

-----------------
-----------------
"eskorty na tym forum wyginą kiedyś jak dinozaury,
ale fanów tego samochodziku nigdy nie braknie... "
(on-driver)

spot małopolski:
"(...) szkoda tylko, że nie było żadnego Escorta."
-----------------
  
 
1. W czasie wymiany sondy przestrzegać ogólnych zasad bezpieczeństwa związanych z naprawami pojazdów.
2. Element pomiarowy sondy lambda jest wykonany z ceramiki i aby uniknąć uszkodzenia nie należy sondy uderzać.
3. Zdjąć kapturek ochronny z sondy przed montażem. (gwint sondy posmarowany jest specjalnym smarem ochronnym zapobiegającym zapiekaniu)
4. Ostrożnie odłączyć wtyczkę starej sondy od instalacji. Wtyczka i wiązka z niej wychodząca będą użyte ponownie.
5. Zwrócić uwagę na długość wiązki starej sondy i długość kabli wychodzących z nowej sondy uniwersalnej. Obciąć wiązkę przy starej sondzie tak, aby po połączeniu z sondą uniwersalną całkowita długość wiązki pozostała niezmieniona. Wykręcić starą sondę lambda.
6. Odizolować kable starej wiązki na długości około 6 mm.
7. Zidentyfikować przeznaczenie poszczególnych kabli w starej wiązce. Uwaga: Producenci samochodów mogą używać różnych kodów kolorystycznych do oznakowania kabli w wiązce. W celu ułatwienia identyfikacji w tabelkach 1 i_2 przedstawiono przykładowe kody kolorystyczne wybranych producentów. W przypadku wątpliwości należy skorzystać z dokumentacji technicznej producenta pojazdu. Złe podłączenie kabli grozi uszkodzeniem ECU!
8. Upewnić się, że na kablach sondy uniwersalnej znajdują się koszulki termokurczliwe. Wsunąć odizolowane końcówki kabli w odpowiednie metalowe tulejki znajdujące się na końcach kabli sondy uniwersalnej. Zacisnąć je pewnie w tulejkach przy pomocy odpowiednich cęgów elektrotechnicznych.
9. Nasunąć koszulki termokurczliwe na połączenia i obkurczyć je przy pomocy ciepłego powietrza, aby uszczelnić izaizolować połączenia.
10. Zamontować sondę lambda w pojeździe. Moment dokręcania 47Nm (4,84 Kgm).
11. Podłączyć wtyczkę do instalacji samochodu
  
 
Cytat:
2008-05-19 16:44:57, zenq pisze:
nie wierze ze nic nie znalazles, 20 sekund szukania na forum, a goole to az piszczy od sond... auto -> sonda uniwersalna 1. niebiesko-biały >> czarny (sygnał) 2. brązowo-czarny >> szary (minus sondy) 3. brązowy >> biały (- zasilania grzałki) 4. czarno-czerwony >> biały (+ zasilania grzałki) uprzedzajac pytania - bieguny przy grzalce nie maja roznicy (i tak obydwa kable sa biale)...



zenq masz racje i chyba wszystkie te tematy przeczytałemczy jesteś pewien ze to podłaczenie jest akuratne do mojej wersji silnikowej?

Siekier dzieki ale już mam, poza tym pewnie masz uzywke a takich rzeczy uzywanych się nie kupuje...

[ wiadomość edytowana przez: trance dnia 2008-05-19 17:32:55 ]
  
 
Cytat:
2008-05-19 17:32:00, trance pisze:
...takich rzeczy uzywanych się nie kupuje...



Skoro działający to dlaczego nie? Ja nie widze przeszkód.
  
 
Cytat:
2008-05-19 17:34:53, siekier82 pisze:
Skoro działający to dlaczego nie? Ja nie widze przeszkód.



działający a zaraz może nie działać...ja wiem,ze tak może być z wszystkim ale akurat takich rzeczy to nie...to tak jakbyś katalizator kupował używkę...
  
 
ja tez wymienialem kupilem nowa 4 przewodowa za ok 150 wszytsko jest opisane w instrukcji, zreszta na forum tez tego pelno, nontaz banalny, ok 15 min roboty, tylko pamietaj zeby nic nie lutowac, bo lut zmienia przepusowosc, wszytsko sie skreca, wszytsko jest w zestawie i piekanie dziala, gdzies mam zdjecia , przypomnij sie na privie to jak znajde to ci wysle
  
 
za ok 190zl masz oryginal w pudelku forda
  
 
Cytat:
2008-05-20 12:22:57, Nagara pisze:
tylko pamietaj zeby nic nie lutowac, bo lut zmienia przepusowosc, wszytsko sie skreca,



cyna sie topi przy 300 coś stopni, więc nic się nieskręci, poprostu cyna się rozstopi i wypłynie dlatego niemożna tam lutować
  
 
Nie lutuje się przewodów od sondy bo i tak nie da rady ich zlutować....
  
 
Cytat:
2008-05-20 17:26:30, djtados pisze:
Nie lutuje się przewodów od sondy bo i tak nie da rady ich zlutować....



oj da jedno takie audi dostalo polutowane i jezdzi juz dluzszy czas

-----------------
-----------------
"eskorty na tym forum wyginą kiedyś jak dinozaury,
ale fanów tego samochodziku nigdy nie braknie... "
(on-driver)

spot małopolski:
"(...) szkoda tylko, że nie było żadnego Escorta."
-----------------
  
 
Cytat:
cyna sie topi przy 300 coś stopni, więc nic się nieskręci, poprostu cyna się rozstopi i wypłynie dlatego niemożna tam lutować



skreca sie takimi plastikami, a z tego co pamietam to one sa pokryte teflonem, ale wszytsko sie da zlutowac, polak potrafi, wazne ze wiadomo o co chodzi
  
 
Jeżeli to robiliście zwykłą lutownicą + cyna to gratulacje.
Czasem da rade ale i tak nie będzie się to trzymało kupy...
Te przewody są z materiału raczej nie do lutowania...
Nie bez przyczyny każdy(z tego co mi wiadomo) producent sond Lambda daje na końcu złączki aby te przewody zagnieść/zacisnąć....
Należy jednak pamiętać że sonda nie lubi "cieńkiego"połączenia a lutowane nie należą do najlepszych (w tym przypadku)
  
 
lutowanie tu nie pomoże moi drodzy bo tego nie da się lutować...oczywiście ze sporadyczne przypadki zdarzały się ale to nie jest materiał do lutowania...

druga sprawa Moi Drodzy dałem ten wątek nie po to,zeby dyskutowac tu o tym czy da sie coś polutować itd. tylko o to jak podłaczyć, kolory!

Silnik - sonda

taki kolor - taki kolor

i wszystko na ten temat, zbedne dyskusje to offtop w tym wątku

  
 
ponawiam jeszcze raz prośbę o podłączenie sondy... w poniedziałek wychodzi przegląd i muszę to mieć zrobione :/
  
 
kurcze czytałem tyle postów, tyle ludzi się udzielało, i naraz nikt nic nie wie?
  
 
up