MotoNews.pl
  

[126] montaż katalizatora.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,

mam pytanie, co trzeba zrobić by dostać wpis do DR, że auto posiada katalizator? Co musze zamontować do silnika, czy musze mieć na to jakąś fakture i jak to w ogóle wygląda.
Chciałbym mieć koniecznie taki w wpis w DR.
Co jeszcze zrobić by zmniejszyć poziom emisji szkodliwych substancji w spalinach ?

pozdr i czekam na odp.
  
 
Wydechy z EL miały katalizator ale czybył o tym wzmianka w DR niewiem . Pewnie trzeba by było kupic wydech z katalizatorem jechac na przegląd który to potwierdzi a nastepnie do U Komunikacji po odpowiednia note . A le pytam po chu........ ci katalizator ??
  
 
ale normlanie orginalny wydech z el'a każdy miał katalizator?
prosił mnie o załatwienie takiej sprawy kolega z finlandi, który chciałby zabrac malucha do swojego kraju i obawia się, że bez kata nie bedzie dało się zarejestrować...
  
 
To nie jest tak, jedynie elx mialy tlumik z katalizatorem ale nie regulowalnym .

Aby miec papier na katalizator trzeba miec katalizator regulowany.
Chodzi oto ze musi byc sonda lambda i cały system monitorujacy mieszanke itd W przypadku katalizatora elx niema nic takiego, wiec nie dostaniesz papierow na to.


Jedyna szansa jest taka, aby zdobyc od fiata papiery oryginalne stwierdzające spełnianie normy euro 1 przez model elx.

Lub trzeba miec ok 1000 euro na zakup zestawu katalizatora spełniający wszystkie wymagania itd.

[ wiadomość edytowana przez: WOLF_ADI dnia 2008-05-20 14:02:52 ]
  
 
to co radzicie w takiej sytuacji ?
pojechac do fiata i próbować wyciągnac od nich takie papiery?tylko, że sytuacja troche się komplikuje bo to jest BOSMAL, więc fiat chyba nie dokońca jest jego producentem....

gdzie można ten zestaw zakupić? jak to wygląda jak to się nazywa dokładnie?
  
 
np. to
fiat500sport.com
  
 
wsadzić "turbinke kowalskiego"
emisja spalin jest mniejsza niż u nie jednego nowego auta z katem
pomierzyć u diagnosty emisje...wyjdzie że jest lepiej i wtedy sie starać o wbitke w DR

tylko to jest wydumka i niema homologolo
  
 
a czy w elx ten katalizator to nie byla jakas sciema przypadkiem? bo chyba nawet w skupach go nie chca. Mozna jakis kat kupi + sonde + megasquirt i moze jakos da sie to zalegalizowac - ale zestaw podany nizej to, mysle najprostrze(najdrozsze) rozwiazanie

[ wiadomość edytowana przez: jaqo dnia 2008-05-20 15:38:28 ]
  
 
Ja bym do Fiata uderzył ale bym nie mowił że o bosmala chodzi tylko o model elx.

Bo siak czy tak , bedzie trzeba przełożyć cały układ z elxa do bosmala.


  
 
nie kazdy wydech wygladajacy jak z katalizatorem jest z tym ustrojstwem , wydech z katem ma srube ktora pozwala wlozyc sonde lambda na stacji diagnostycznej i ustawic tak gaznik aby byla emisja spalin w normie

sa tez wydechu ktore wygladaja jakz z katem , maja inna budowe wewnatrz lepsza bo katalizator ogranicza "wolny wydech" czyli nie maja sruby do sondy to taki przekret ale nie kazdy to wiem

wydech bez kata

A CO DO TEJ REJESTRACJI TO JEST TAK BYNAJMNIE W pOLSCE ZE JESLI AUTYO GARYCZNIE WYSZLO Z KATEM TO MUS BYC JESLI WYSZLO ZE ZWYKLYM WYDECHEM TO ZOSTAJE ZWYKLY takze to zalezy jaki rocznik i model auta
  
 
Zapytajcie w pimocie czy bosmalu o homologacje auta na norme euro kazde auto spelniajace musi sie dac z homologowac
przygotowac auto od strony technicznej i dac im na przebadanie
potem napewno bedzie nota ze auto pelnia norme taka a taka
  
 
pimocie znaczy gdzie? Myśle, że bosmal musi spełniać euro, ponieważ głównym celem obr sm bosmal, był export auta na zachdnią europę, zresztą wiekszość polskich fiatów cabrio, jeździ za granicą, na ebayu osiągają straszne ceny, więc jeżdą tam i są zarejestrowane.

Problem polega na tym, że jest to Finlandia. Wydaje mi się, że opcja wpisania w DR "że spełnia norme Euro X" będzie najlepsza, oczywiscie spróbuje dostać ten kat od elx, spróbuje dołożyć odparownik paliwa. Auto jest w idealnym stanie tech, nie ma kompletnie nic do zmiany, wiec mam nadzieje, ze nie bedzie problemu przy przegladzie nawet rozszerzonym.
  
 
Bosmal na eksport szedl głównie do niemiec , a tam normy spalin do pewnego roku wygladaly inaczej.
Z tego co wiem w D-landzie mozliwosc dostania rejestracji malucha jest max do 89- nieraz -92 roku da sie zarejstrowac ale z wielkimi trudnościami.

A zeby dalo sie zarejstrowac takiego malucha musi byc maluch taki sam zarejestrowany wcześniej w D-landzie gdzie sie bierze kopie dowodu itd i jedzie na TUV i pelny odbior...

Wiec pewnie podobnie w finlandi jest musi byc papier i tyle, wiec wal do fiata i gnęb ich o papier mówiący o zawartości spalin i normach jakie maluch elx spelnia, musi spełniać.
  
 
w takim razie gdzie uderzyć po ten papier, mówiący o spełnieniu norm przez elx ? Fiat Polska ?
  
 
Jedyna sensowna droga to fiat auto poland.
Napisz że wyjeżdżasz za granice na stale i do rejestracji potrzebujesz papier który mowi jakie normy elx spelnia.