Klopot z silnikiem. Help!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,

Oprocz tego ze mam klopot z wentylatorami to dodatkowo dzis na stale zapalila mi sie pomaranczowe w ekonomizerze. Dodatkowo silnik pracuje na tak wolnych obrotach ze zaraz po zdjeciu nogi z gazu czesto po prostu gasnie. No mocy nic nie ubylo jest tak samo. Sprawdzalem komputer to mi pokazuje ze cos jest zle z ukladem chlodzenia.

P.S.

Czy wlot powietrza do silnika powinien miec przedluzona czesc az do samego blotnika? U mnie jest tylko kawalek tego platiku i tak jakby ciagnal powietrze z komory silnika. No i dodatkowo paliwa zre tyle co Kamaz.

Co moge sam sprawdzic? Albo gdzie najlepiej pojechac z tym?
  
 
Witam!

Prawdopodobnie masz uszkodzony czujnik temperatury silnika i dla kompa jest ciagle zimny dlatego tyle pali i gasnie na wolnych.
Spytaj Perzana o czujnik podcisnienia do ekonomizera on juz to przerabiał to cos ci wiecej powie.

Co do wlotu powietrza to ja mam poczatek zaraz za lewą lampą przednią. ZObacz w EPC tam jest dokładnie namalowane z jakich części sie to składa( a składa się z 3 łacznie z obudową na filtr)

Pozroofka
  
 
Ten ekonomizer to uszkodzony albo zciagniety przewod od czujnika podcisnienia.Juz to przerabialem ze po sciagnieciu przewodu silnik nie chce prawidlowo pracowac a nawet zapalic.Malo prawdopodobne zeby czujnik byl padniety.W razie potrzeby mam zapasowy.Sprawdz gumowe wezyki prowadzace od kolektora ssacego albo wtyk przy czujniku.
  
 
Nie wiem czy chodzi o ten sam czujnik ale ja też jeżdziłem z małym otworem w skrzynce filtra powietrza i sie okazało że jakis czujnik mi niżej sobie dynda i pasuje w ten otwór...no to co sie bede długo zastanawiał to go tam wsadziłem...
  
 
Czujnik podcisnienia przykrecony jest na podszybiu a w puszce filtra jest tylko czujnik temperatury.
  
 
Poniewaz jestesmy wzglednie blisko siebie to mozna zajrzec po maske Twojej Carinki ... kwestia tylko kiedy ...moze w srode ?? Ale tak jak koledzy podpowiadaja moze to byc wlasnie ktoras z rurek podcisnieniowych ... Sprawdz to ...
  
 
Sylwek: odpowiedź na swój problem znajdziesz pewnie w TYM wątku
Tylko przeczytaj cały, bo czujnik popieprzył mi się z zaworem spalin
Sprawa prosta i do samodzielnego obadania Żre jak Kamaz, bo pewnie dostaje lewe powietrze i nadrabia paliwem

Wlot powietrza wchodzi pod lewy błotnik i zasysa powietrze gdzieś pod spodem.

Powodzenia.
  
 
Wlasnie sprawdzalem ten czujnik na podszybiu. Jest tam od spodu przewod zalozony wiec moze czujnik szlag trafil? wtyczka tez siedzi w swoim miejscu.

Dzwonilem po ASO i wszedzie terminy maja na sprawdzenie kompa dopiero w przyszlym tygodniu.

Chyba miernik nabede i posprawdzam.
  
 
Cytat:
2003-07-22 09:49:31, SylwekMad pisze:
Wlasnie sprawdzalem ten czujnik na podszybiu. Jest tam od spodu przewod zalozony wiec moze czujnik szlag trafil? wtyczka tez siedzi w swoim miejscu.



A pojechałeś po tym przewodzie od spodu aż do kolektora ?
Jak mi spadał to właśnie z kolektora. Jest tam też po drodze taka badziewna rurka plastikowa. Może się stopiła ?
Nie ukrywam, że najlepiej to sprawdzać na zimnym silniku ;P
Pozdro.