Jak przerobić obrotek na 2 cyl ?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
POtrzebuje następującej porady: zanabyłem obrotomierz typu "type r" (+ 15 koni na hamowni ) przełączanego 4-6-8 cylinfdrów, no i zonk, moje cc najwyrazniej ma 2 cylindry bo mi nie dziala jak powinien. Na pewno ktos juz przerabiał takie cos do malca, jak to zmienic zeby fungowało?
  
 
panie........ bedzie zjeba..
  
 
eee... dlaczego zjeba? to nie jest pytanie o lumela czy obrotek z ładziany. tam pewnie siedzi jakaś kosmiczna technologia.

a tak btw. krist7 ty jak nie wiesz ile masz cylindrów w aucie to może lepiej nic w nim nie grzeb, co?
  
 
Mam podobny problem. Kupilem niedawno obrotek stack st400 ktory niestety jest ustawiony na 8 cyl. mam go wyslac do stacka na przekalibrowanie ale moze ktos zna sie na tyle zeby doradzic co trzeba zmienic aby dzialal na 4 lub 2 cylindry(w tym problem ze po zmianie silnika za chiny ludowe nie wiem jak bede go musial ustawic bo nikt mi nie umie powiedziec jakie jest wyjscie z kompa w hondzie s2000).
Moze ktos sie zna na elektronice?
  
 
Cytat:
2008-05-21 18:58:27, fiat_maniac pisze:
a tak btw. krist7 ty jak nie wiesz ile masz cylindrów w aucie to może lepiej nic w nim nie grzeb, co?


nie badz taki hop do przodu bo obrotki czesto z 4 cyl do 4 cyl nie pasuja - wspolczesne samochody maja rozna ilosc impulsow na obrot walu - nawet miedzy roznymi modelami fiata nie jest to zamienne
  
 
Cytat:
2008-05-21 18:58:27, fiat_maniac pisze:
eee... dlaczego zjeba? to nie jest pytanie o lumela czy obrotek z ładziany. tam pewnie siedzi jakaś kosmiczna technologia. a tak btw. krist7 ty jak nie wiesz ile masz cylindrów w aucie to może lepiej nic w nim nie grzeb, co?




cylindry sa 4 bo to 1100, ale nie wiedzialem ze sa 2 cewki i dziala jak 2 cylindrowy. w tym momencie dzieli mi obroty na 2, czyli ma max 4000 obrotow (naprawde jest wtedy 8000)
  
 
Najlepszy przykład na to że nie wszystkie obrotki z 4garka podejdą do innego 4garka. Przykład: palio 1.2- obrotek sterowany MASĄ a lumelowskie obr sterowane są impulsem z cewki. I mimo że silnik ma 4 garki trzeba obrotek skalować na 2 i podpinać sie pod kabel idący na jedną z cewek od komputera- impuls "przerywający" go nazwijmy o dodatnim potencjale.

Tak więc w przypadku kolegi maniaca obrotomierz który ma na 4 cyl. musi zrobić na 2. Czyli najlepiej jeśli go sprawdzi pod względem sterowania (masa czy sygnał) a jeśli druga opcja to niech rozbierze i sprawdzi czy zaraz za tarczą jest kondensator 220nF/250V.
  
 
Cytat:
2008-05-21 21:15:16, DAWCY pisze:
Najlepszy przykład na to że nie wszystkie obrotki z 4garka podejdą do innego 4garka. Przykład: palio 1.2- obrotek sterowany MASĄ a lumelowskie obr sterowane są impulsem z cewki. I mimo że silnik ma 4 garki trzeba obrotek skalować na 2 i podpinać sie pod kabel idący na jedną z cewek od komputera- impuls "przerywający" go nazwijmy o dodatnim potencjale. Tak więc w przypadku kolegi maniaca obrotomierz który ma na 4 cyl. musi zrobić na 2. Czyli najlepiej jeśli go sprawdzi pod względem sterowania (masa czy sygnał) a jeśli druga opcja to niech rozbierze i sprawdzi czy zaraz za tarczą jest kondensator 220nF/250V.



ten "typer" ma sterowanie z cewki. czyli co trzeba go rozebrac i wyjac jakis kondensator?
  
 
a jakby dac 2 diody i podłączyć go pod obie cewki ??
  
 
Cytat:
2008-05-22 11:04:26, pavlus pisze:
a jakby dac 2 diody i podłączyć go pod obie cewki ??


A tego to nie czaję Możesz jakieś szczegóły?

Krist jeśli go rozbierzesz i znajdziesz tam kondensator o podanych przeze mnie parametrach to jeśli jesteś pewien że wskazuje o połowę na mało to musisz zmniejszyć pojemność tego kondziorka montując w jego miejsce inny o pojemności mniejszej o połowe bądź taki sam równolegle z tym co masz.
  
 
Są 2 cewki, sterowane 2 sygnałami, jeśli podłączymy obrotek pod jedną to pokazuje połowę. Jeśli połączymy sygnały to będą obie równocześnie dawać iskrę, więc dajemy 2 diody żeby jedna cewka nie zakłócała pracy drugiej. Ale to tylko teoria.
  
 
Cytat:
2008-05-22 13:01:37, pavlus pisze:
Są 2 cewki, sterowane 2 sygnałami, jeśli podłączymy obrotek pod jedną to pokazuje połowę. Jeśli połączymy sygnały to będą obie równocześnie dawać iskrę, więc dajemy 2 diody żeby jedna cewka nie zakłócała pracy drugiej. Ale to tylko teoria.


Aha taki motyw, no ma to sens. Obie przewodząco na kablach cewka-obrotomierz żeby sygnał nie wracał do cewki. Tylko te diody by trza było dać przed miejscem łączenia się obu kabli w jeden przewód i dalej do obr. Ale pomysł dobry- kto to teraz przetestuje ?
  
 
Ja
  
 
Cytat:
2008-05-22 13:56:46, krist7 pisze:
Ja


Zepsuć sie nie ma co więc powodzenia. Najwyżej przy jakimś zwarciu nie odpali ci silnik w ogóle. Nam jak obr robił zwarcie to nie palił silnik na dwa cylindry ale odpalał normalnie. Jak nie zadziała to zrób z tymi kondensatorami.
  
 
A ktoś wie co trzeba zmienić w tym obrotku?
  
 
A ten obrotek to diodowy nie jest?
  
 
Nie jest diodowy, ja tam widzę driver krokowca bipolarnego I jakiś procek. Zatem są takie możliwości:
a) pokombinować tym dziwnym mostkiem u dołu
b) zmienić soft w procku
c) podłączyć mu jakiś przemiennik częstotliwości
  
 
Cytat:
POtrzebuje następującej porady: zanabyłem obrotomierz typu "type r" (+ 15 koni na hamowni ) przełączanego 4-6-8 cylinfdrów, no i zonk, moje cc najwyrazniej ma 2 cylindry bo mi nie dziala jak powinien. Na pewno ktos juz przerabiał takie cos do malca, jak to zmienic zeby fungowało?



Krzysiek przerabiałem ten motyw ostatnio tylko w 900tce bo kupiłem taki sam obrotomierz. Podepnij się normalnie ale zamiast do cewki wepnij się do kompa. W 900 jest to port chyba 23 w sportingu nie wiem, ale w książce znajdziesz. U mnie działa jak złoto. powodzenia

A przypomniało mi się, że jeszcze można się podpiąć pod przekaźnik pompy paliwa(czy jak to się tam wabi) . u mnie to nie działało i hulało dopiero pod kompem, ale możesz sprawdzić u siebie. pozdro

[ wiadomość edytowana przez: Adam_Tychy dnia 2008-05-24 12:54:40 ]
  
 
Cytat:
2008-05-24 12:47:21, Adam_Tychy pisze:
Krzysiek przerabiałem ten motyw ostatnio tylko w 900tce bo kupiłem taki sam obrotomierz. Podepnij się normalnie ale zamiast do cewki wepnij się do kompa. W 900 jest to port chyba 23 w sportingu nie wiem, ale w książce znajdziesz. U mnie działa jak złoto. powodzenia A przypomniało mi się, że jeszcze można się podpiąć pod przekaźnik pompy paliwa(czy jak to się tam wabi) . u mnie to nie działało i hulało dopiero pod kompem, ale możesz sprawdzić u siebie. pozdro


Ale to by wychodziło że albo w 900 z kompa idzie impuls dodatni albo ten obrotomierz masą sterowany jest .
A pod przekaźnik pompy to jak miałoby to działać bo nie potrafię sobie wyobrazić ?

Walezy: a jakie jeszcze opcje ma ten obrotek? Shiftlight? Przełącznie na różną ilość cylindrów? Coś jeszcze?
  
 
to jest obrotek firmy stack ze skalą 0-4 9500obr wiec jest nieliniowy. Ma dodatkowo 25min pamięci jazdy wiec mozna odtworzyc jak sie jechalo(przynajmniej po obrotach). shift light i pewnie jeszcze pare dupereli ale nawet nie wiem jak to podlaczyc.
Naturalnie sterowanie wskazówki jest silnikiem krokowym. Nie jest to diodowy obrotek.
To jest ten obrotek Stack niestety jest to jakaś wczesna wersja bez mozniwosci ustawienia cylindrow przez uzytkownika. Teraz tez juz nie sprzedaja zdaje sie takiej skali jak ja mam.

Wie ktos jak zrobic mnożnik częstotliwości?