Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() Rino125p F&F Sympatyk Kraków | 2008-05-21 17:52:01 panie........ bedzie zjeba.. ![]() |
![]() fiat_maniac F&F Sympatyk 4x125p+126p Kraków | 2008-05-21 18:58:27 eee... dlaczego zjeba? to nie jest pytanie o lumela czy obrotek z ładziany. tam pewnie siedzi jakaś kosmiczna technologia.
a tak btw. krist7 ty jak nie wiesz ile masz cylindrów w aucie to może lepiej nic w nim nie grzeb, co? ![]() |
![]() Walezy Fiat 131, Subaru Imp ... Czyżowice | 2008-05-21 19:00:28 Mam podobny problem. Kupilem niedawno obrotek stack st400 ktory niestety jest ustawiony na 8 cyl. mam go wyslac do stacka na przekalibrowanie ale moze ktos zna sie na tyle zeby doradzic co trzeba zmienic aby dzialal na 4 lub 2 cylindry(w tym problem ze po zmianie silnika za chiny ludowe nie wiem jak bede go musial ustawic bo nikt mi nie umie powiedziec jakie jest wyjscie z kompa w hondzie s2000).
Moze ktos sie zna na elektronice? |
![]() jaqo F&F MEMBER 126elx + C classe Warszawa | 2008-05-21 19:04:12
nie badz taki hop do przodu bo obrotki czesto z 4 cyl do 4 cyl nie pasuja - wspolczesne samochody maja rozna ilosc impulsow na obrot walu - nawet miedzy roznymi modelami fiata nie jest to zamienne ![]() |
![]() DAWCY 126 1242ccm Żywiec (Bystra) | 2008-05-21 21:15:16 Najlepszy przykład na to że nie wszystkie obrotki z 4garka podejdą do innego 4garka. Przykład: palio 1.2- obrotek sterowany MASĄ a lumelowskie obr sterowane są impulsem z cewki. I mimo że silnik ma 4 garki trzeba obrotek skalować na 2 i podpinać sie pod kabel idący na jedną z cewek od komputera- impuls "przerywający" go nazwijmy o dodatnim potencjale.
Tak więc w przypadku kolegi maniaca obrotomierz który ma na 4 cyl. musi zrobić na 2. Czyli najlepiej jeśli go sprawdzi pod względem sterowania (masa czy sygnał) a jeśli druga opcja to niech rozbierze i sprawdzi czy zaraz za tarczą jest kondensator 220nF/250V. |
krist7 Przemyśl | 2008-05-22 08:11:48
ten "typer" ma sterowanie z cewki. czyli co trzeba go rozebrac i wyjac jakis kondensator? |
![]() pavlus (S) Furious Moderator 126p | 125p Kraków | 2008-05-22 11:04:26 a jakby dac 2 diody i podłączyć go pod obie cewki ?? |
![]() DAWCY 126 1242ccm Żywiec (Bystra) | 2008-05-22 12:37:34
A tego to nie czaję ![]() Krist jeśli go rozbierzesz i znajdziesz tam kondensator o podanych przeze mnie parametrach to jeśli jesteś pewien że wskazuje o połowę na mało to musisz zmniejszyć pojemność tego kondziorka montując w jego miejsce inny o pojemności mniejszej o połowe bądź taki sam równolegle z tym co masz. |
![]() pavlus (S) Furious Moderator 126p | 125p Kraków | 2008-05-22 13:01:37 Są 2 cewki, sterowane 2 sygnałami, jeśli podłączymy obrotek pod jedną to pokazuje połowę. Jeśli połączymy sygnały to będą obie równocześnie dawać iskrę, więc dajemy 2 diody żeby jedna cewka nie zakłócała pracy drugiej. Ale to tylko teoria. |
![]() DAWCY 126 1242ccm Żywiec (Bystra) | 2008-05-22 13:22:54
Aha taki motyw, no ma to sens. Obie przewodząco na kablach cewka-obrotomierz żeby sygnał nie wracał do cewki. Tylko te diody by trza było dać przed miejscem łączenia się obu kabli w jeden przewód i dalej do obr. Ale pomysł dobry- kto to teraz przetestuje ![]() |
krist7 Przemyśl | 2008-05-22 13:56:46 Ja ![]() |
![]() DAWCY 126 1242ccm Żywiec (Bystra) | 2008-05-22 14:44:50
Zepsuć sie nie ma co więc powodzenia. Najwyżej przy jakimś zwarciu nie odpali ci silnik w ogóle. Nam jak obr robił zwarcie to nie palił silnik na dwa cylindry ale odpalał normalnie. Jak nie zadziała to zrób z tymi kondensatorami. |
![]() Walezy Fiat 131, Subaru Imp ... Czyżowice | 2008-05-24 09:23:48 A ktoś wie co trzeba zmienić w tym obrotku?
![]() |
![]() DAWCY 126 1242ccm Żywiec (Bystra) | 2008-05-24 12:14:22 A ten obrotek to diodowy nie jest? |
![]() Krzemowy Fiat 126 Skoczów | 2008-05-24 12:41:00 Nie jest diodowy, ja tam widzę driver krokowca bipolarnego ![]() a) pokombinować tym dziwnym mostkiem u dołu b) zmienić soft w procku c) podłączyć mu jakiś przemiennik częstotliwości |
![]() Adam_Tychy PF125p Tychy | 2008-05-24 12:47:21
Krzysiek przerabiałem ten motyw ostatnio tylko w 900tce bo kupiłem taki sam obrotomierz. Podepnij się normalnie ale zamiast do cewki wepnij się do kompa. W 900 jest to port chyba 23 w sportingu nie wiem, ale w książce znajdziesz. U mnie działa jak złoto. powodzenia A przypomniało mi się, że jeszcze można się podpiąć pod przekaźnik pompy paliwa(czy jak to się tam wabi) . u mnie to nie działało i hulało dopiero pod kompem, ale możesz sprawdzić u siebie. pozdro [ wiadomość edytowana przez: Adam_Tychy dnia 2008-05-24 12:54:40 ] |
![]() DAWCY 126 1242ccm Żywiec (Bystra) | 2008-05-24 16:44:55
Ale to by wychodziło że albo w 900 z kompa idzie impuls dodatni albo ten obrotomierz masą sterowany jest ![]() A pod przekaźnik pompy to jak miałoby to działać bo nie potrafię sobie wyobrazić ![]() Walezy: a jakie jeszcze opcje ma ten obrotek? Shiftlight? Przełącznie na różną ilość cylindrów? Coś jeszcze? |
![]() Walezy Fiat 131, Subaru Imp ... Czyżowice | 2008-05-24 16:58:20 to jest obrotek firmy stack ze skalą 0-4 9500obr wiec jest nieliniowy. Ma dodatkowo 25min pamięci jazdy wiec mozna odtworzyc jak sie jechalo(przynajmniej po obrotach). shift light i pewnie jeszcze pare dupereli ale nawet nie wiem jak to podlaczyc.
Naturalnie sterowanie wskazówki jest silnikiem krokowym. Nie jest to diodowy obrotek. To jest ten obrotek Stack niestety jest to jakaś wczesna wersja bez mozniwosci ustawienia cylindrow przez uzytkownika. Teraz tez juz nie sprzedaja zdaje sie takiej skali jak ja mam. Wie ktos jak zrobic mnożnik częstotliwości? |