MotoNews.pl
9 POZNAŃ gdzie znajde dobrego kowala? (213300/0)
  

POZNAŃ gdzie znajde dobrego kowala?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich !!! Mam problem chce obniżyć swojego maluszka ale nie wiem gdzie na terenie Poznania lub bliskich okolic jest jakis dobry kowal ? ( szukajka znalazła post z namiarem na okolice Rogalinka ale zakładu znaleśc się nie udało )
  
 
jesli pytasz o poznań to z tematu wiadomosci wykasuj slowo "dobrego"
  
 
stasiu a jak na złość jest jeden gość w Rogalinku 80 zł bierze za usługe ale jest serio bardzo dobry. Rogalinek ul. krótka polecam. Zaznaczam że bierze się za klepanie tylko fabrycznych resorów , rzemiosła nie tyka

http://www.zumi.pl/71701,Naprawa_Resorow,Rogalinek,firma.html

[ wiadomość edytowana przez: Karcio86 dnia 2008-05-23 12:55:01 ]
  
 
jakis wyjatek od reguły zawsze sie znajdzie
  
 
Dzieki Karcio86 z nazwą ulicy napewno będzie łatwiej znaleść.
  
 
ten z rogalinka to nic specjalnego , jakiś czas temu jak byłem młody i głupi to oddałem do niego resory 3 piurowe od poloneza aby sklepał ( sam nie wiedziałem czego wymagać ) , powiedziałem aby zrobił tak aby aby auto siadło jakieś 10 cm

skasował 120 zł , rzeczywiście zregenerował jak trzeba do tego się nie moge przyczepić jednak po jego zabiegach jak by resory się stały bardziej miękkie i auto nie siadło tyle ile chciałem

musisz wiedzieć dokładnie jaką strzałkę ugięcia chcesz wtedy napewno ci tak wyklepie ale nie licz na to ,że powiesz - ma być tak i tak nisko i tak zrobi
  
 
Ja klepie na Narewskiej p.Hamelka.
  
 
a powiedz ile bierze za samo klepanie , złożyć resor i wymienić tuleje moge sam
  
 
Dzięki za zainteresowanie, a czy na Narewskiej dołożą mi od razu dodatkowa lage, i czy resor do sklepania musze dać nowy?
  
 
Ja robiłem na krótkiej w rogalinku i resor jest po prostu cudowny z bilem działa wyśmienicie. Nie za wysoko, nie za nisko, nie za twardo i nie za miękko. Także polecam.
  
 
mając kowadło,porządny młot i kogoś do pomocy to resor można samemu klepac W przypadku malucha to godzinka czasu a w przypadku poloneza/fiata to minimum ośmiopak + 3-4godz.
  
 
a opisz może troche procedurę klepania , tak poprostu pizga się w resor czy trzeba jakoś specjalnie go ułożyć i wtedy napierać
  
 
Cytat:
2008-05-24 00:09:25, rafal125p pisze:
a opisz może troche procedurę klepania , tak poprostu pizga się w resor czy trzeba jakoś specjalnie go ułożyć i wtedy napierać



Kowadło z rowkiem najlepiej kawałek szyny tramwajowej i nie walić mocno tylko delikatnie równomiernie .....
Zwykle jak się podwyższa to resor się usztywnia a jak klepie w dół to jakoś taki flakowaty się robi dlatego dokładają jedno pióro albo dorabiają główne grubsze. Do trzymania resoru są specjalne szczypce coś w rodzaju obcęg do wyrywania gwoździ. Najlepsi klepacze to tramwajo-naprawiacze z zajezdni na ul. Zwierzynieckiej w Poznaniu. Jak zrobili resory do przyczepy to przez 20 lat trzymają tę samą wysokość
  
 
A między którą lage wkłada się tą dodatkową? (jaką powinna mieć długość?)
  
 
Cytat:
2008-05-24 09:15:09, tofik06 pisze:
A między którą lage wkłada się tą dodatkową? (jaką powinna mieć długość?)



Nad ostatnią/główna troszke krótszą od tej poprzedniej, możesz od innego resoru wziąć u uciąć uszy, nieraz od żuka się dobiera i takie tam kombinacje. Resor zawsze pozostanie resorem nie ma to jak mc person ze sprężyną
  
 
i tu byś sie zdziwił resor tez ma swoje zalety bo robi jako stabilizator, np w 127 jest z tyłu resor i robi to zarazem jako stabilizator a jak widomo w malcu nie masz stabilizatorów wiec ma to swoje plusy
  
 
rosck dobrze opisał całą procedurę,raz robiąc resor do malucha sklepaliśmy go w 10 min ale używając przy tym młota 10kg no i niestety napierd** na chama dało negatywny skutek bo z resora zrobił się banan i trzeba było go wywalić. Najlepiej klepac na kowadle z młotem 2-3kg w przypadku resorów z kanta/poldka a do malucha użyć do 2kg.
Jedyny minus całej operacji to fakt,że ręka po tym boli i można ogłuchnąć dlatego ja używam przy klepaniu nauszników i dwóch par rękawic
  
 
i byle nie trzymać łapą tego pióra bo dostanie się choroby wibracyjnej
  
 
czy resor klepany na 13cm uważacie za dobry wymiar, aby uzyskać przerwę między oponą a rantem błotnika tak około 2cm, przy standardowych kołach ???
  
 
Cytat:
2008-05-25 20:59:32, tofik06 pisze:
czy resor klepany na 13cm uważacie za dobry wymiar, aby uzyskać przerwę między oponą a rantem błotnika tak około 2cm, przy standardowych kołach ???



trudno powiedzieć to zależy jak jest zahartowany resor i ile siądzie pod obciażeniem