MotoNews.pl
9 SZarpanie na benzynie-Toyota Avensis 2,0(128km)+lpg (213406/0)
  

SZarpanie na benzynie-Toyota Avensis 2,0(128km)+lpg

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich!
Mam dość poważny prpblem z niedawno zakupionym autem.
Otóż moja Toyota idealnie jeździ,przyspiesza i rozpędza się na gazie,jednakże na benzynie (dosłownie!!) nie chce jeździć wogóle. Na wolnych obrotach silnik wibruje,i po wciśnięciu gazu wkręca sie na obroty dużo wolniej niż na lpg.
Przy przyspieszaniu wogóle nie ma mocy,szarpie i dławi się zarówno na niskich jak i na wysokich obrotach( na które wkręca się z wielkim trudem).Wlałem dobrej benzyny(shell v-power racing),dolałem środka czyszczącego wtryskiwacze i nic
Bardzo proszę o pomoc...
  
 
W zasadzie to takie objawy jak by chodził na 3 garach. Moze jakis wtryskiwacz benzynowy padł...
  
 
No właśnie....Ktoś mi już mówił,że tak jakby chodził na 3,(
Widziałem też na odległych stronach forum sugestie,że w przypadku takich objawów winna może być pompa paliwowa,lub też kwalifikujące się do przeczyszczenia wtryskiwacze.
Wie ktoś może ile kosztuje przeczyszczenie wtrysków? A może możecie mi poleciś jakiś warsztat,który by to zrobił solidnie i niedrogo?
  
 
witam,
zakładam że masz instalację sekwencyjną w swoim aucie.
miałem takie same objawy i winą była źle ustawiona instalacja gazowa. chodziło konkretnie o to że po pewnym czasie mapa wtrysków zapisana w ECU samochodu adoptowała sie do warunków zasilania gazem przez co zmieniały sie czasy wtrysków dla benzyny. Zmiany były na tyle istotne że samochód rano nie miał siły jechać i wogóle miał problem z wkręcaniem się na obroty. W oplu pomaga zdjęcie klemy z akumulatora na jakąś 1h i to przywracało ustawienia "fabryczne" mapy. Podobno pomaga także dłuższa podróż na PB ale z klemami opcja jest szybsza i tańsza Po czymś takim na PB było ok ale po przejechaniu kilkudziesięciu km na LPG znów na PB kicha. Jeżeli uda Ci się wrócić do poprawnej mapy to jak podłączysz się u gazownika (chyba że masz interfejs i soft do instalki) dość łatwo to stwierdzić bo masz tam podane czasy wtrysku PB. Jeżeli zapamiętasz sobie średnie czasy przy zasilaniu na PB to po przełączeniu na LPG zwróć uwagę czy te czasy nie zaczynają się zbytnio rozjeżdżać. Jeżeli jest tak jak mówię to moim zdaniem konieczne jest dostrojenie instalki, fakt że nie każdy monter o tym pamięta bo dla niektórych jak jest ok na gazie to odsuwają problem od siebie. Zależnie od tego w którą stronę zmieniają się czasy powinno się zwiększyć/zmniejszyć ciśnienie na reduktorze, ewentualnie zmienić średnice dysz w listwie i pobawić się w samej konfiguracji zmieniając ilość podawanego gazu. Na wyjściu powinieneś mieć sytuację taką że auto dobrze jeździ na LPG ale przełączająć się pomiędzy LPG i PB czasy wtrysków PB powinny być w miarę zbieżne
  
 
Właśnie nie-niestety mam zwykłą instalacje,chociaż wiem że powinna być sekwencja,(
Ale dziękuje za pomoc,słyszałem że raczej nie są to wtryski,(bo i na gazie źle by jeździł),może pompa paliwowa,może coś z komputerem....
Póki co wymienie dziś filtr paliwa,chociaż pewnie to nic nie da...
  
 
Odepnij ta kleme na jakis czas, 15 min powinno starczyc. I sprawdz jak sie zachowuje na PB wczesniej wylacz instalacje zeby sie nie zalaczylo.

Pzdr
  
 
Odłączyłem akumulator. Troszke się poprawiło,bo da się jeździć już na benzynie,jednak dalej to nie jest to,( Samochód na benzynie wibruje,słabiej się wkręca na obroty niż na lpg i ogólnie nie pracuje tak jak powinien,(
  
 
zakładam że zdjąłeś tę klemę na wystarczająco długi czas, tak jak pisałem w oplu potrzeba koło 1h, ale z tego co słyszałem w nowszych sterownikach opla to rozwiązanie się nie zawsze sprawdza. Druga sugestia to zatankowanie trochę benzynki dolanie siuwaksu do czyszczenia instalacji wtryskowych i pojeżdżeniu trochę na pb. U mnie jak padło podejżenie na jeden wtryskiwacz, bo samochód zachowywał sie podobnie jak u Ciebie zrobiłem jakieś 300km na pb i wszystko wróciło do normy. Zawsze to tańsza próba wyaliminowania usterki niż wymiana wtryskiwaczy (ciężko jest określić który szwankuje)