MotoNews.pl
  

Xenon, jak zrobic z zwyklego Xenonu H4 -> Bi Xenon H4

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jak to zrobic, bo w zarniku BiXenon jest wiecej kabli (3) czy jest to wogole mozliwe? mam Przetwornice HID i H4 xenon na swiatla mijania, ale chce kupic zarniki BiXenon pod te Przetwornice..


[ wiadomość edytowana przez: Assmen dnia 2008-05-26 21:41:29 ]
  
 
Cytat:
2008-05-25 22:12:07, Assmen pisze:
Jak to zrobic, bo w zarniku BiXenon jest wiecej kabli (3) czy jest to wogole mozliwe? mam Przetwornice HID i H4 xenon na swiatla mijania, ale chce kupic zarniki BiXenon pod te Przetwornice..



A wiesz co to wogóle jest bixenon?

"...biksenony, w których jedna lampa wyładowcza, świecąca cały czas wytwarza zarówno światła mijania, jak i drogowe, dzięki specjalnemu układowi optycznemu o zmiennych parametrach."
by Wiki



[ wiadomość edytowana przez: wesul dnia 2008-05-26 01:49:50 ]
  
 
Powiedz mi jeszcze że chcesz to upakować do normalnej lampy, interesuje Cię tylko żeby świeciło....
  
 
Cytat:
2008-05-26 02:02:06, Wojo pisze:
Powiedz mi jeszcze że chcesz to upakować do normalnej lampy, interesuje Cię tylko żeby świeciło....


jak się da to się da...
1. Polerka szkieł
2. Przetwornice
3. Soczewki z napędem
4. Układ spryskiwaczy
5. Dokładna regulacja-ustawienie
Wszystko jest możliwe, ale wymaga sporo pracy, bo bixenon to soczewka o zmiennej optyce (zmienianej poprzez napęd elektryczny, co daje światła krótkie-długie). Do tego należy dokładnie zrobić całą lampę, by nie było widać, że to samoróbka, bo można mieć kłopoty z niebieskimi i na przeglądzie...Sama ilość kabli to najmniejszy problem...
  
 
Surec, przecież wiem , ale z postu kolegi nie wynika wcale żeby zmiany miały być większe, jeśli ma tylko problem z 3 kabelkami.... A w takim wypadku nawet jakbym wiedział to ja wolę siedzieć cicho i nie mówić jak to podpiąć
  
 
Assmen!! jak chcesz bixenon do probka to tylko musisz podązac drogą Lisia z forum probe...:]
  
 
Cytat:
A wiesz co to wogóle jest bixenon?



Tak, wiem interesuje mnie jak zasilic te elektrodópe by sie przesunela odkrywajac caly zarnik co sie rowna dlugim swiatlom.

Cytat:
2008-05-26 10:34:35, Wojo pisze:
Surec, przecież wiem , ale z postu kolegi nie wynika wcale żeby zmiany miały być większe, jeśli ma tylko problem z 3 kabelkami.... A w takim wypadku nawet jakbym wiedział to ja wolę siedzieć cicho i nie mówić jak to podpiąć



No to fajnie masz (bez obrazy)

Cytat:
jak się da to się da...
1. Polerka szkieł
2. Przetwornice
3. Soczewki z napędem
4. Układ spryskiwaczy
5. Dokładna regulacja-ustawienie
Wszystko jest możliwe, ale wymaga sporo pracy, bo bixenon to soczewka o zmiennej optyce (zmienianej poprzez napęd elektryczny, co daje światła krótkie-długie). Do tego należy dokładnie zrobić całą lampę, by nie było widać, że to samoróbka, bo można mieć kłopoty z niebieskimi i na przeglądzie...Sama ilość kabli to najmniejszy problem...



'1. To pozniej, narazie chce przygotowac sama instalacje, bo nie wiem czy sprzedawac to co mam i sie nie srac z tym, czy taniej wyjdzie dokupienie samych zarnikow z elektrodópą
'2. Przetwornice... no mam.. yyy jakies.. wchodza 2 kable wychodza tez 2 kable (fotke dam pozniej)
'3. Soczewki? ale te takie soczewkowate ? szczeze mowiac bardziej podoba mi sie jak swieci w zwyklej lampie, NIKT MI NIE MRUGAL ze oslepia czy cos!? swiatlo skupia jak normalna zarowka tyle ze swieci jasniej, ot cała filozofia
'4. mhm
'5. no spoko

Cytat:
2008-05-26 11:01:52, pytlar pisze:
Assmen!! jak chcesz bixenon do probka to tylko musisz podązac drogą Lisia z forum probe...:]



OoooOoo przekozak! ale niestety xenon idzie do esia, bo w probie swiatelka stykaja, pozatym probik z zewnatrz ma byc seria takie "zwykle" zapier...alajło



[ wiadomość edytowana przez: Assmen dnia 2008-05-26 15:14:19 ]
  
 
bixenon to soczewka. Innego nie widziałem, bo i jak zamierzasz zmieniać optykę lampy? W soczewce jest łatwiej to zrobić, bo są mniejsze rozmiary, a i strumień światła jest zupełnie inny...
A ksenon H4 to tylko żarówka...i nie ma nic wspólnego z bixenonem, poza żródłem światła.
Trochę się gubię, jakie właściwie jest pytanie? Chcesz bixenon, czy ksenon w starej lampie, co już kupiłeś, a czego Ci potrzeba?
  
 
no mam normalne xenony tj zarniki i przetwornice na H4 z blaszką czy jakims tam ustrojstwem ktore powoduje ze sa swiatlami drogowymi
  
 
Boze!!!! teraz zauwazylem, wybaczcie w temacie jest zle napisane chodzi mi o zrobienie z XENONU zwyklego na BI bo mam zenony bez dlugich! sorki ! :X
  
 
Jak masz "zwykłe" ksenony, czyli zamienniki żarówek H4 ale JEDNOZAKRESOWE. To:
NIE DA SIĘ!!!
Tu masz zdjęcie palników ksenonowych pasujących w gniazdo H4:
KLIK
A tu:
KLIK
zestaw palników do tych samych gniazd ale z MECHANICZNYM przełączaniem na światła krótki i długie. Jak widać, jest tam dodany taki czarny element. Wewnątrz niego znajduje się cewka, która porusza PALNIKIEM, a nie przesłoną! Ognisko palnika raz jest przysłonięte osłoną tak, jak żarnik w żarówce H4, a po załączeniu cewki przesuwa się w położenie żarnika świateł długich i nie jest przysłonięty żadną przysłoną.
  
 
aaaaaleeeeee.. ja tam widze przetwornice identyczne jak moje tyle samo kabli itd, tylko brak mi tych wiązek co sa na górze zdjecia, i to chyba caly sekret tego!?
  
 
"aaaaaleeeeee"... Przetwornice mogą sobie być takie same. W końcu one zasilają tylko element dający światło, czyli palnik. A ty się przypatrz konstrukcji obudów tych palników na jednym i drugim obrazku. I naucz się czytać ze zrozumieniem! Przecież napisałem, że w tych przełączanych, są elektromagnesy, które przestawiają palnik względem przesłony. Stąd te dodatkowe wiązki, które służą do sterowania tymi elektromagnesami. A ty, jeśli nie masz tych elementów przełączanych, to możesz sobie dokładać wiązek i kabelków do woli i do bólu, a i tak z g... bata nie ukręcisz.
  
 
aleeeeeeeeee!! naucz sie czytac Ty ;p bo napisalem ze chce podlaczyc palnik bixenon pod przetwornice, i nie wiem jak mam zasilic ten elektromagnes ale itak mi duzo pomogles teraz WIEM, ze musze kupic palnik i te wiązkę? czy co to za cudo jest by sterowac tym elektromagnesem DZIEKI! nie wiesz moze jak takie cudo (sterowanie elektromagnesem) zmontowac/gdzie kupic ? a moze poprostu wystarczy dac do niego napiecie +12V z kabelka od dlugich i to bryknie!?. NIE WIEM, dlatemu pytam
  
 
Zwróć uwagę na nazwę tych palników:
KLIK
"MECHANICAL" - czyli z mechanicznie przełączanym palnikiem. I palnik ten jest zależny od od świateł, które są aktualnie włączone w aucie, czyli krótkie/długie. Czyli elektromagnes jest zasilany i przestawia palnik w momencie załączenia świateł długich. I jak sie przypatrzysz tej wiązce, to zauważysz, że jest tam wtyczka, którą się wkłada w gniazdo żarówki H4. Czyli sterowanie tym elektromagnesem odbywa się właśnie poprzez podanie plusa na niego przy załączeniu świateł długich. Dodatkowo w tym rozwiązaniu producent zastosował jeszcze diodę blokującą i możliwość konfiguracji do różnych instalacji samochodowych (akurat mam właśnie identyczny zestaw na warsztacie).
PS. Nie wiem, czy można kupić same palniki bez przetwornic i zestawu okablowania.
  
 
Ano wlasnie :/ ech palnik sie kupi, ale te okablowanie juz nie bardzo, bede musial nad tym posiedziec i pomyslec, bo jezeli jest sterowane tym +12V to trzeba tylko zrobic odpowiednią instalke pod to, a powiedz mi, elektromagnes zalacza sie tylko jak jest podawane +12V czy zmienia swoje polozenie bez powrotnie (az do nastepnego przelaczenia) ?
  
 
Ale ty kombinujesz potwornie! Elektromagnes przyciąga palnik w położenie ze świateł krótkich w długie po podaniu 12V z gniazda żarówki H4. Po przełączeniu na światła mijania pozbawiasz go napięcie i palnik na małej sprężynce się cofa. Wielka filozofia! I faktycznie trzeba strasznie myśleć nad dodatkową instalacją! Dwa kabelki w gniazdo żarówki i po kłopocie. Cała instalacja do elektromagnesu.
Ty sie lepiej rozglądnij, czy faktycznie można kupić same te palniki z mechanicznym przełączaniem...
  
 
heheh :p no to dam Ci zagadke swiatla w mk6 dzialaja na zasadzie takiej:

1. Manetka w przod(na stale) = dlugie swiatla na stale -> wylaczaja sie wtedy swiatla drogowe !

2. Manetka do siebie (chwilowe mrugniecie) = mruganie dlugimi czyli zarowka h4 dwu wluknowa swieci, wluknem swiatel krotkich i dlugich na raz!

Jak z tego mozna latwo wywnioskowac, kiedy wlaczymy na pozycje 1, czyli swiatla dlugie na stale to wylaczy sie zarnik !

HA! mam Cie

A oto link do palnikow: Klikuś 1
klikuś 2

[ wiadomość edytowana przez: Assmen dnia 2008-05-28 14:22:39 ]
  
 
O rany! aleś mnie złapał!!! Niesamowicie wręcz! Faktycznie zagadka trudniasta do bólu strasznego!
No to ci podam wyjaśnienie. Zgodnie z instrukcją podłączenia z zestawu. I zgodnie z prostą logiką i znajomością problemu.
1. Palniki są zasilane z dodatkowej instalacji poprzez przekaźnik. Czyli podłączasz się bezpośrednio do akumulatora.
2. Do załączania świateł służy sygnał świateł mijania pobierany choćby z gniazda żarówki.
3. Do przełączania palników ze świateł mijania na długie służy napięcie świateł długich z tego samego gniazda żarówki.
4. Aby światła nie gasły po przełączeniu ze świateł mijania na długie, czyli po zaniku napięcia na styku świateł mijania w gnieździe żarówki, producent zastosował proste rozwiązanie w postaci DIODY wpiętej odpowiednio między złącze świateł mijania, a złącze świateł długich. I dzięki niej, nawet po załączeniu świateł długich, palniki nie zgasną.
Przy "mruganiu" długimi takiego problemu nie ma, bo sam stwierdziłeś, że świecą wtedy też mijania.
CBDO
Amen.
PS. Dalej chcesz mnie na czymś złapać?
  
 
AAA chceee! :p bo ja sie pytam jak to zrobic u mnie, a nie jak to zrobil ktostam, no nic ide planowac jak Cie tu zagiąć !!!

PS. Pozdro