MotoNews.pl
  

Przygasający zegarek po włączeniu świateł - porada

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Kiedyś był taki wątek, (z góry przepraszam Klubowe Zrzędy ) nie chciało mi się szukać go i utworzyłem nowy.Jeżeli komuś przeszkadza ten przygasający zegar to podam instrukcję. Konstruktorowi nie przyszło na myśl, że będziemy jeździć cały rok na światłach. I wkurzał mnie że w dzień nic nie było widać .Właśnie zrobiłem tak, że nie przygasa po włączeniu świateł. Odkręciłem lampę z zegarkiem i sprawdziłem kiedy i gdzie oraz jaki prąd dochodzi i okazało że jak przełączę stacyjkę i włączę światła to dodatkowo idzie prąd niebieskawym przewodem odciąłem go i teraz po zapaleniu świateł zegarek mi nie przygasa.
  
 
Brawo
  
 
A co w nocy ?
  
 
Cytat:
2008-05-28 17:36:46, SlawekH pisze:
A co w nocy ?


w nocy się nie patrzy na zegarek tylko na drogę i tak bardzo nie przeszkadza (chyba). Można przedłużyć ten kabelek dać konektory i załączać ręcznie
  
 
Generalnie tez mnie wkurzalo to przygasanie i w ostatni weekend zrobilem to samo;] Tyle tylko ze kabel ktory przeciolem to od strony zegara do wtyczki ma kolor szary a potem za wtyczka przechodzi w czerwony

W nocy zegar nie przeszkadza ani troche
  
 
a ja mam zegar non stop
  
 
A ja w złomgunie mam wogóle kichę! Włączenie świateł = przyciemnienie wyświetlacza radia i temp.zew. do tego stopnia, że w słoneczny dzień nic, a nic prawie nie widać. Rozwiązania brak... no chyba, że pstrykacz jakiś.
  
 
Cytat:
2008-05-28 19:44:16, piotr_ek pisze:
A ja w złomgunie mam wogóle kichę! Włączenie świateł = przyciemnienie wyświetlacza radia i temp.zew. do tego stopnia, że w słoneczny dzień nic, a nic prawie nie widać. Rozwiązania brak... no chyba, że pstrykacz jakiś.

To badziewie...

  
 
Cytat:
2008-05-28 19:44:16, piotr_ek pisze:
A ja w złomgunie mam wogóle kichę! Włączenie świateł = przyciemnienie wyświetlacza radia i temp.zew. do tego stopnia, że w słoneczny dzień nic, a nic prawie nie widać. Rozwiązania brak... no chyba, że pstrykacz jakiś.



to ja w megane mam jeszcze lepiej- właczenie silnika=włączenie świateł(automatycznie)=przyciemnienie przycisku od właczonej klimy. (w sloneczny dzien nigdy niemoglem dojsc czy klima jest włączona czy nie-zamieniłem diode z czerwonej na niebieską i problem rozwiązałem).
  
 
A ja zegarek to mam na ręku...
A na ten na górze nie patrzę wcale, bo patrzę na droge.
  
 
Cytat:
2008-05-28 21:02:43, Gacolot pisze:
A ja zegarek to mam na ręku... A na ten na górze nie patrzę wcale, bo patrzę na droge.



A na ten na ręku to oczywiście tylko na postoju patrzysz
Ale masz rację! Zlikwidować wszelkie wskaźniki, wyświetlacze, displeje, światełka i inne duperele rozpraszające uwagę!
  
 
i lusterka! w końcu jeździ się do przodu, co nie? :p
  
 
Cytat:
2008-05-28 19:44:16, piotr_ek pisze:
A ja w złomgunie mam wogóle kichę! Włączenie świateł = przyciemnienie wyświetlacza radia i temp.zew. do tego stopnia, że w słoneczny dzień nic, a nic prawie nie widać. Rozwiązania brak... no chyba, że pstrykacz jakiś.


wybebesz radio i odłącz zółty lub pomaranczowy przewód z napisem ill(illumination) albo sprawdz miernkiem gdzie pojawia sie plus na kostce od radia po włączeniu swiateł i go zniszcz
  
 
Cytat:
2008-05-30 17:14:59, Kula69 pisze:
wybebesz radio i odłącz zółty lub pomaranczowy przewód z napisem ill(illumination) albo sprawdz miernkiem gdzie pojawia sie plus na kostce od radia po włączeniu swiateł i go zniszcz



Nic to nie zmieni, bowiem w dzień będzie widział idealnie, naromiast w nocy będzie mi wyświetlacz po oczach walił. I tak źle... i tak nie dobrze! A i wyświetlacz od radia zintegrowany jest z wyświetlaczem temperatury. Przygasa wszystko! Du*a i tyle!
  
 
Piter a nie masz w radiu opcji DIMM ?
Tym można regulować przygasanie wyświetlacza.
A jak nie to chlastaj kabel i dodatkowy mały knefelek
Coś za coś
  
 
Cytat:
2008-05-30 17:39:43, krzychu_ch pisze:
Piter a nie masz w radiu opcji DIMM ? Tym można regulować przygasanie wyświetlacza.



Fabryczne radio w reno jest dostosowane do fabrycznej instalacji w tymże reno. Jest jak jest i tak ma niestety być... Zresztą kto w dzień we Francji świateł używa? Zresztą jest to prosty kaseciak philipsa zrobiony za zamówienie reno. Składa się z 3 elementów: radio, wyświetlacz, sterowanie przy kierownicy. Skonsytruowany jest tak sprytnie, że bez wyświetlacza nie zadziała.
  
 
Ha
A co powiecie na to, że podświetlenie zegarów i przygasanie komputera działa tylko po zmroku ?
  
 
Cytat:
2008-05-30 18:25:02, DeeJay pisze:
Ha A co powiecie na to, że podświetlenie zegarów i przygasanie komputera działa tylko po zmroku ?



A to byśmy musieli kupić jakieś nowe auto, postawić je na parkingu strzeżonym i nim nie jeździć jak Ty!
  
 
Ja również załatwiłem sprawe przygasającego zegarka.Z tym ,żę nie ucinałem przewodu z wtyczki.Wyciągnołem kabelek razem z konektorkiem i zaizolowałem koszulką termokurczliwą.To przez zapobiegliwość-w nocy okaże się czy nie razi po oczach.U mnie przewód jest koloru szarego.
Jeśli komuś chciało by się w to bawić ,to można w obwodzie p. szarego, zamontować fotorezystor i jakiś układ zmrokowy.
  
 
Cytat:
2008-07-05 15:33:49, gafcio pisze:
Ja również załatwiłem sprawe przygasającego zegarka.Z tym ,żę nie ucinałem przewodu z wtyczki.Wyciągnołem kabelek razem z konektorkiem i zaizolowałem koszulką termokurczliwą.To przez zapobiegliwość-w nocy okaże się czy nie razi po oczach.U mnie przewód jest koloru szarego. Jeśli komuś chciało by się w to bawić ,to można w obwodzie p. szarego, zamontować fotorezystor i jakiś układ zmrokowy.


....albo podłączyć zegar do ogólnego podświetlania wskażników. Wówczas można by regulować intensywność świecenia "ogólnym" potencjometrem od jasności.

Ale... szkoda zachodu. Ja mam ten szary odcięty, zegar świeci "na maxa" i nie razi [przynajmniej mi nie przeszkadza] .