MotoNews.pl
  

POMOCY- odkęcenie śruby imbusowej z okrągłym gniazdem

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam serdecznie,
Czy ma ktoś pomysł jak odkręcić śrubę „5” imbusową na obudowie panewki, ktoś już musiał przede mną się do niej dobierać i ma kompletnie okrągłe gniazdo !!, a musze wykręcić panewkę, bo cieknie.(próbowałem nie eleganckiej metody płaskim wkrętakiem i młotkiem, ale nie dało rady).
  
 
może po delikatnej perswazji młotkiem uda ci się nabić imbus o numer większy, albo nabić torxa, troszke większego niż gniazdo, jak nie to rozwierć troche gniazdo i wtedy próbuj nabijać większy imbus lub torx



[ wiadomość edytowana przez: Junit dnia 2008-06-01 17:36:47 ]
  
 
Może z tym torxem to będzie dobre rozwiązanie?, na razie wszystko stoi z powodu jednej śruby, a te gniazdo w śrubie jest kompletnie okrągłe, niema oco zaprzeć klucza –ale porażka.
  
 
u mnie w warsztacie tak robimy jak mamy okrągłe gniazdo najlepiej torx ciut wiekszy od gniazda jak gniazdo jest za małe to rozwiercamy do odpowiednich rozmiarów nabijamy młoteczkiem torx i odkręcamy
  
 
Ja jak rozbieralem silniki (tylko ze panewki byly przeznaczone na zlom) to spawalem do lba ten sruby skreconej normalna srube z lbem 6-cio katnym i później odkręcałem
  
 
ale chyba najszybsze bedzie nabicie torxa wiekszego...jak tak CI sie nie uda to spawanie jakiegos lba od sruby...
  
 
(Nie wiem jak to wygląda, ale skoro masz problemy to pewnie śruba jest w zagłębieniu i mój sposób się nie przyda)

Ja raz naciąłem brzeszczotem łebek śruby i odkręciłem śrubokrętem.
  
 
jeżeli łep śruby nie wystaje to mozna jeszcze rozwiercic tak, aby zniwelować łepek, zdemontować, a potem sama część gwintowana wykręcic już palcami lub kombinerkami