MotoNews.pl
  

Wilgoć a zapalanie na gazie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam dziwny problem po każdym intensywnym opadzie deszczu. Mianowicie nie chce zapalić na LPG, a jak już zapali, to strasznie przerywa i strzela w gaźnik. Ogólnie objawy jakby przestawiony zapłon lub przebite przewody. Jednak na benzynie zapala bez większych zarzutów. Po przejechaniu ok 10 km, gdy wszystko się nagrzeje i wysuszy, to na gazie pracuje już należycie. Czy ktoś potrafi to wytłumaczyć?
  
 
Granturismo - bede beznadziejnie nudny - kabelki i tylko kabelki.... na benzynie jeszcze ci odpali ale do gazu potrzebuje naprawde dobrej iskry.....
W sumie ciekawostka wydawało by sie ze gaz łatwiej zapalić......
  
 
KABLE WN i nic więcej. Popieram kolegę
  
 
Ze sie spytam jako niewtajemniczony,Majchal czy te WN to jakies specjalne oznaczeni kabli??
  
 
Cytat:
2003-07-22 21:49:41, Frycek pisze:
Ze sie spytam jako niewtajemniczony,Majchal czy te WN to jakies specjalne oznaczeni kabli??


To jest zaczerpnięte z sloganu elektroników -np. trafo WN, - WN oznacza Wysokie Napięcie

Czym sie różni blondynka od żarówki ??

.............

żarówka ciągnie napięcie

a blondynka na kolanach.......
  
 
dobry kawał
  
 
witam, moj poldek jest teraz w beznadziejnej sytuacji, wczoraj po calej dobie opadow, krecilem az wykrecilem caly akumulator, dalem do ladowania na cala noc. przed chwila, zdjalem kopulke, a tam suchutenko,wyjalem kabelek od cewki, a tam mokro, poczyscilem szmtaka ile sie dalo, i nic. wiec to musza byc kable WN pewnie, bo od czasu kiedy kupilem, poldka (rok), zawsze mial problemy przy wilgoci (jak juz odpalil to strzelal). no a teraz ani rusz, nawet na benzynie.
moje pytanie: czy kable WN obejmuja polaczenie z cewka?
czy jesli je kupie i wymienie, to ten kabel do cewki w srodku bedzie suchy, czy tez cewke nowa kupowac?]

prosze o pomoc
  
 
najpierw sprawdź elementy układu zapłonowego... zielony, cewkę zapłonową, cewkę w aparacie, moduł.

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
Cytat:
2003-12-15 14:33:06, gruen pisze:
moje pytanie: czy kable WN obejmuja polaczenie z cewka?
czy jesli je kupie i wymienie, to ten kabel do cewki w srodku bedzie suchy, czy tez cewke nowa kupowac?]

prosze o pomoc


W sklad zestawu do GLE wchodzi 5 kabli czyli ten aparat cewka znajduje sie w komplecie. Polecam firme Madbryt. Zakup cewki zostaw na koniec, najpierw spraw sobie kable
  
 
popieram przedmówce

najpierw sproboj wymienić kable a jeeszce pisesz ze w w stykach masz wode wiec i napewno wszystkoi zaśniedziałe proponuje ci wiec podzczas wymiany kabli WN wyczyścić wszystko dokładnie ja jeszce pozmarowałem wszystko specjalnym smarem antenowym aby mi nie zasniedziały ponownie

wykonałem taką operacjie opisaną w innym poscie i silniczek pali mi prześlicznie jak w lecie
  
 
Ja mialem podobne objawy w swoim polonezie. Po opadach nie dalo sie go zapalic, a jesli zapalil to gasl przy probie wejscia na obroty. Przyczyna byla rozbita kopulka aparatu zaplonowego. Wiec moze u Ciebie wystarczy tylko wymiana kopulki...
pozdrawiam
  
 
W moim poprzednim poldku miałem podobnie - w czasie deszczu zawsze były problemy (nawet po wymianie kopułki). Co ciekawe, po owinięciu kopułki folią, problem zniknął. Wobec tego jeździłem już później tylko z owiniętą kopułką - może mało profesjonalnie to wyglądało, ale było skuteczne.
  
 
c.d. ...
probowalem czyscic cokolwiek, ale taka tu zawieja sniezna tu byla, ze jeszcze bardziej silnik pokrylo sniegiem, wilgocia,
zadzwonilem po taxe, oczywiscie przez kabelki nic nie dalo sie zrobic, no to na pych..asfaltu troche zdarlismy i NIC, holowanie skonczylo sie u autoelektryka, niech juz oni sie o to martwia, choc zal mi zostawiac poldka w cudzych rekach (wygladam z przezwyczajenia przez okno), jutro ok. 12 mam dzwonic, czy juz zrobiony.
powiedzialem im zeby mi WN wymienili, i obadali cewke, bo kabel z niej wychodzacy w srodku mokry.
chlopaki sporo aut codziennie robia, zaklad zajmujacy sie tylko autoelektryka, to powinni zaradzic.

ps. kopulke otwieralem, byla ok i suchutka.
  
 
Witam. W moim poldku wystepował podobny problem. Przy deszczowej aurze miałem problemy z odpalaniem na gazie, auto potrafiło przerywać zanim dobrze nagrzał się silnik.

Okazało sie, że problem tkwi w kopułce zaołonowej. Od wewnątrz gromadziała się wilgoć. Probowałem różnych sposobów, ale skuteczne okazało sie dopiero spryskanie wnętrza kopułki specjalnym środkiem chemicznym zapobiegającym osadzaniu sie wilgoci. Od tej pory zaden deszcz nie straszny dla mej czerwonej strzały.

Pozdrawiam Wszystkie FSOAutiklubowiczki i FSOAutoklubowiczów.
Daber
  
 
Czesc!
Moj samochodzik nie chce mi teraz odpalac rano na gazie ponizej +5 stopni.wymienione sa swiece, kableWN, kopolka, palec i filtr powietrza. Myslalem ze to normalne ale z tego co sie tu na forum dowiedzialem to raczej nie...
Co moge jeszcze zrobic zeby mu to przeszlo???
  
 
to uruchamiaj silnik na benzynie tak jak został do tego stworzony a dopiero później przełączaj na gaz (paliwo alternatywne)
Mój pali w zimie na gazie ale tylko jeśli w butli jest odpowiednia ilość gazu (powyżej 1,4) ale i tak przeprowadzam rozruch na benie
  
 
a wiec wymienili mi swiece, WN, membrane w chlodnicy - 130 zl w sumie.
jednak co zauwazylem podczas jazdy, gdy puszczam gaz na biegu silnik jakby leciutko przerywal - czy to moze byc cos z zaplonem ?(mozliwe ze w nim tez cos szperali)

pozdrowka
  
 
ja bym sprawdził zapłon...
  
 
Cytat:
gdy puszczam gaz na biegu silnik jakby leciutko przerywal - czy to moze byc cos z zaplonem ?



..byla przesunieta kopulka, tzn kolo przekrecil kopulke w prawo czy lewo, i juz jest wszycho ok.o co biega, nie wiem.
  
 
Witam,
odswiezam watek bo moj bolid znow dopadla wilgoc.
Jakis rok temu poldi stal dobe w czasie gdy byla bardzo duza wilgotnosc. No i nie zapalil. Myslalem, ze przewody...wiec kopulka z przewodami do domku...suszenie i nic. Za dwa dni jak juz bylo sucho odpalil na dotyk. Wymienilem wtedy przewody, swiece i kopulke. Myslalem, ze pomoglo. Do czasu. Dzis znowu to samo. Postal 12h na lekkim deszczu, ale za to byla duza wilgoc i nie zapalil. Ani na lpg ani na benzynie.
Powiedzcie co moze byc przyczyna ? Mysle, ze to nie przewody, bo suszenie nic nie daje. Jak go uruchomie to planuje porzadnie go rozgrzac a nastepnie spryskac aparat, cewke, modul i przewody jakims srodkiem wypierajacym wode. Co polecacie ?
Juz niedlugo poldi chyba nie bedzie stal w garazu bo bede zmienial lokum wiec chcialbym problem wyeliminowac.

pozdrawiam,
Krzysiek