Wdmuchuje mi olej do filtra 1,3- dzis zgasla kontrolka oleju

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
JAK W TEMACIE filtr mam teki okragly wdmuchuje mi olej do filtra i tam gdzie sie wlewa olej tez wdmuchuje i czsem widac taka maz koloru kawa z mlekiem. co to moze byc?
zapomnialem silnik 1,3 96' - oplaca sie to robic czy po prostu dalej jezdzic


i jeszcze prosba jak wygladaja silent bloki i gdzie dokladnie sa jakby mozna bylo na foto?

[ wiadomość edytowana przez: Arden dnia 2008-06-04 21:04:07 ]

[ wiadomość edytowana przez: bociansan dnia 2008-06-05 21:37:19 ]
[ powód edycji: tytułu wątku nie piszemy wielkimi literami ]

[ wiadomość edytowana przez: Arden dnia 2008-06-08 00:17:06 ]
  
 
uf uf
  
 
dobre pytanie, miałem podobnie to wyczyściłem dokładnie te gumowe węże którymi szedł razem z parami paliwa i ustąpiło mi to zjawisko w znacznym stopniu. Nawet gdzieś o tym pisali. Sprawdz ile masz w tych wężach syfu bo jeśli są w miarę drożne to problem będzie raczej bardziej skomplikowany.
  
 
Maź na korku oleju jest objawem obecności wody w oleju (wody lub wilgoci). Niektórzy twierdzą, że ma to związek z jakością oleju ale chyba nie do końca tak jest. Najczęściej tak jest kiedy samochód pokonuje krótkie trasy i nie zdąży "złapać" temperatury (raczej zimą). Skontroluj czy układ chłodzenia jest szczelny, czy nie ubywa płynu. Wyrzucanie oleju do filtra może być powodem przytkania mazią któregoś z węży np. odpowietrzenia skrzyni korbowej. Może też być uszkodzony separator oleju lub "odma" ale nie jestem pewien czy w silniku 1,3 takie coś występuje.
  
 
mam cos podobnego i 2 razy do roku czyszcze wszystkie wężyki... RZeczywiście pokonuje krótkie oodcinki i mam kiepski mineralny olej...a zauważyłem że w ciągu ok 8 mies ubyło mi ze szklanke płynu chłodniczego
  
 
też tak mam, ale to olałem. Pisałem nawet kiedyś o tym na forum to ktoś mi odpisał, że to mogą być przedmuchy w silniku. Po prostu nieszczelny silnik i dlatego wybija olej. Szczerze to w moim aucie nie opłaca się już tego robić (popychacze, uszczelki czy inne cuda do wymiany są - przynajmniej tak mi ktoś pisał). Koszt około 700-1000zł.

pozdrawiam
  
 
smutne to lecz prawdziwe - silnik koledze sie kończy
 
 
OJ OJ szkoda bo nawet fajnie mi sie nim jezdzi mimo ze nie mam wspomagania
a z ukladu chlodzenia faktycznie ubywa mi plynu
a robic silnika to juz sie raczej nie oplaca
  
 
Ja to wogóle żaluje ,że kupiłem 1.3 !!! Szkoda kasy w niego ładować. Cieszę sie tylko że jeszcze jedzie i nie "staje" mi na drodze. Zawory klepią gorzej jak silnik diesla ale przynajmniej ten silnik jest "prosty " jak w malczanie i szczerze mówiąc niewielka różnica w przyspieszaniu,ale plusem jest więcej miejsca.
Tak więc niech sobie hlapie olejem,płynem czy czym tam chce. Najważniejsze że jedzie
Pozdrawiam
  
 
Z TYM PRZYSPIESZENIEM I GLOSNOSCIA TO RACJA ale robie 100km po miescie za 20 zl
dzisiaj dgasla mi kontrolka oleju i nie chce sie zapalic - teraz chyba kupie passata b 4 tdi
co do mojego escorta to srednio co 2tyg cos sie psuje. nie nadazam z naprawami.
  
 
co to moze oznaczac ze raz mi sie zaswieci kontrolka oleju a raz nie w momencie gdy odpalam auto?
  
 
mnie tez sie dzialo tak z kontrolka.......i bylo malo oleju w silniku.............tez mam 1.3.........
  
 
Cytat:
2008-06-08 19:43:31, Arden pisze:
co to moze oznaczac ze raz mi sie zaswieci kontrolka oleju a raz nie w momencie gdy odpalam auto?



moze czujnik cisnienia oleju do wymiany..
  
 
w tych silnikach sie robi masło maślane z oleju mineralnego..może poprostu już masz za mało oleju bo teoretycznie jeżeli sie zagęstrza i wypycha go to i ubywa pomału
Chyba że sie myle
  
 
no i padlo sprzeglo nie moge wrzucic zadnego biegu...
obstawiam ze to docisk no ale zobaczymy jak mechanik sie za to wezmie -(jak dotad zadnego takiego co chcialby to zrobic nie znalazlem) a sam tego nie zrobie bo to juz przekracza moje mozliwosci ...
qrcze ostatnio to srednio co tydzien lub dwa cos sie psuje...


[ wiadomość edytowana przez: Arden dnia 2008-06-15 12:05:45 ]
  
 
jak padło sprzęgło ,pedał nie wpadł Ci przypadkiem w podłogę
  
 
nie pedal dziala ale chodzi lekko i biegi wbijam uzywajac duzej sily,
pierwszy bieg zeby wrzucic musze zgasic samochod wbic i zapalic i od razu jechac bo go ciagnie jak zatrzymam nabiegu to go szarpie i gasnie
  
 
podciągnij linkę ,masz śrubę na pedale
  
 
sprobuje
dzieki