Problem z ładowaniem aku

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam Was wszystkich,
urodził mi se owy problem w Escorcie a mianowicie po włożeniu nowego aku do auta i przy normalnej jeździe jest on rozładowywany do 0 w przeciągu 2 dni.
Sprawdzałem pobór proądu przy wyłączonym silniku i wyszło 70mA a także przy włączonym silniku sprawdzałem napięcie na aku i jest rzędu 14,3-14,1 w zależności od obciążenia.
Może ktoś miał taki problem i jest mi w stanie podpowiedzieć, czym może być spowodowane rozładowywanie się aku podczas jazdy.
W autku był robiony rozrusznik( wszystko nowe części) jeżeli to cokolwiek ma współngo z ładowaniem, a patrząc po kablach jak idą do alternatora i z powrotem ma.
Prosiłbym Was o jakieś podpowiedzi co jeszcze i jak sprawdzić, oraz jeśli wiecie jak usunąć tą dość poważnie przeszkadzającą usterkę.
Z góry wielkie dzięki.
  
 
może za krótkie dystanse pokonujesz i nie nadąża naładować takiego dużego akumulatora ??
  
 
może po prostu akumulator jest wadliwy, bo skoro ładowanie jest i napięcie w normie to może coś z nim nie tak?!
  
 
Sprawdź akumulator miernikiem z obciążeniem (są takie specjalne w każdym warsztacie elektrycznym). Później można myśleć dalej
  
 
Cytat:
po włożeniu nowego aku do auta


kolego aku ma 4dni z czego 2 dni jazdy a reszte stoi
Cytat:
Sprawdź akumulator miernikiem z obciążeniem


Mierzone kolego i aku wyrabia, jako nowy trzyma parametry supeer.

Zastanawia mnie jak sprawdzić czy alternator daje prąd do aku, bo sprawdzenie samego napięcia że przy włączonym silniku jest wyższe na aku nie daje pewności że jest on ładowany
Przynajmniej mnie się tak zdaje a jesli sie mylę to mnie wyprowadźcie z błędu.
Dodam jeszcze że aku i alternator bez rozbierania i zdejmowania był sprawdzany w firmie zajmującej się naprawami rozruszników, alternatorów itd i nawet oni stwierdzili że napięcia są dobre ino nie mierzyli prądów, gdyż sam nie wiem czemu
  
 
Jeśli napięcie masz takie jak napisałeś, to nie ma możliwości, żeby nie było ładowania. Teoretycznie można odpiąć klemę i sprawdzić prąd - ale lepiej tego nie robić przy elektronice samochodu. Jak sesja się skończy - można pomyśleć i posiedzieć przy autku
  
 
Witam
Sprawdź jeszcze kierunek wirowania wirnika alternatora - jest oznaczony strzałką na którejś łopatce wiatraczka - raz się spotkałem z taka sytuacją że wirnik chodził w drug.ą stronę niz powinien i historia była podobna. A poza tym to możesz włączyć szeregowo między alternatorem a kablem do aku amperomierz o dużym zakresie - powiedzmy 40A i pozapalać światła itp. i zobaczysz czy płynie prąd i w którym kierunku.
Pozdrawiam
  
 
Jest taki stary sposób na sprawdzenie akumulatora...jeśli dysponujesz odrobiną czasu najlepiej na noc zdjąć kleme minusową oczywiście bateria musi być naładowana na maxa...jak przyjdziesz rano do samochodu i aku będzie rozładowany znaczy ze bateria siedzi...jeśli nie znaczy ze coś jest z ładowaniem ewentualnie jest pobór prądu gdzieś w instalacji najczęście po cichu rozładowuje akumulator radio alarm czasami podgrzewanie tylnej szyby i takie pierdółki..aaa możesz też zobaczyć czy jest pobór prądu leko dotykając zaciskiem masowym do minusa na akumulatorze jeśli bedzie bardzo iskrzyć to znaczy ze gdzies jest pobór minimalne iskrzenie to cały czas pracujący zegarek alarm komputer itp(ten sposób jest raczej nie polecany w samochodach z komputerem i dużą ilością elektroniki).Często zdarza się tak że końcówki przewodów z alternatora się utleniają...sprawdź też czy przewód z akumulatora na rozrusznik i alternator ma czyste końcówki...może podczas montażu rozrusznika nie został dobrze dokręcony przewód na rozruszniku.

Pozdrawiam