| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
---Edi--- Renault Kangoo Łódź | 2008-06-05 19:10:40 witam Was wszystkich,
urodził mi se owy problem w Escorcie a mianowicie po włożeniu nowego aku do auta i przy normalnej jeździe jest on rozładowywany do 0 w przeciągu 2 dni. Sprawdzałem pobór proądu przy wyłączonym silniku i wyszło 70mA a także przy włączonym silniku sprawdzałem napięcie na aku i jest rzędu 14,3-14,1 w zależności od obciążenia. Może ktoś miał taki problem i jest mi w stanie podpowiedzieć, czym może być spowodowane rozładowywanie się aku podczas jazdy. W autku był robiony rozrusznik( wszystko nowe części) jeżeli to cokolwiek ma współngo z ładowaniem, a patrząc po kablach jak idą do alternatora i z powrotem ma. Prosiłbym Was o jakieś podpowiedzi co jeszcze i jak sprawdzić, oraz jeśli wiecie jak usunąć tą dość poważnie przeszkadzającą usterkę. Z góry wielkie dzięki. |
kris-kzn Ford Escort MK5 105KM Łódź | 2008-06-05 21:44:48 może za krótkie dystanse pokonujesz i nie nadąża naładować takiego dużego akumulatora ?? |
bociansan Renault Megane Bydgoszcz | 2008-06-05 21:47:27 może po prostu akumulator jest wadliwy, bo skoro ładowanie jest i napięcie w normie to może coś z nim nie tak?! |
toradek Sympatyk FEFK Ford Escort XR3i 1.8 ... Łódź | 2008-06-05 22:23:25 Sprawdź akumulator miernikiem z obciążeniem (są takie specjalne w każdym warsztacie elektrycznym). Później można myśleć dalej ![]() |
---Edi--- Renault Kangoo Łódź | 2008-06-05 23:49:02
kolego aku ma 4dni z czego 2 dni jazdy a reszte stoi
Mierzone kolego i aku wyrabia, jako nowy trzyma parametry supeer. Zastanawia mnie jak sprawdzić czy alternator daje prąd do aku, bo sprawdzenie samego napięcia że przy włączonym silniku jest wyższe na aku nie daje pewności że jest on ładowany Przynajmniej mnie się tak zdaje a jesli sie mylę to mnie wyprowadźcie z błędu. Dodam jeszcze że aku i alternator bez rozbierania i zdejmowania był sprawdzany w firmie zajmującej się naprawami rozruszników, alternatorów itd i nawet oni stwierdzili że napięcia są dobre ino nie mierzyli prądów, gdyż sam nie wiem czemu |
toradek Sympatyk FEFK Ford Escort XR3i 1.8 ... Łódź | 2008-06-06 00:02:25 Jeśli napięcie masz takie jak napisałeś, to nie ma możliwości, żeby nie było ładowania. Teoretycznie można odpiąć klemę i sprawdzić prąd - ale lepiej tego nie robić przy elektronice samochodu. Jak sesja się skończy - można pomyśleć i posiedzieć przy autku |
nowypn Sympatyk FEFK Ford Escort MKIV, Fo ... Górki/Sztum | 2008-06-07 14:17:37 Witam
Sprawdź jeszcze kierunek wirowania wirnika alternatora - jest oznaczony strzałką na którejś łopatce wiatraczka - raz się spotkałem z taka sytuacją że wirnik chodził w drug.ą stronę niz powinien i historia była podobna. A poza tym to możesz włączyć szeregowo między alternatorem a kablem do aku amperomierz o dużym zakresie - powiedzmy 40A i pozapalać światła itp. i zobaczysz czy płynie prąd i w którym kierunku. Pozdrawiam |