MotoNews.pl
8 Aparat zaplonowy (21420/12)
  

Aparat zaplonowy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam mały problem z ustawieniem przerwy na platynkach , jak ustawie tyle ile powinno być czyli od 0,35 do 0,45 silnik pracuje cholernie nie równo normalnie nim rzuca , jak zrobiłem 0,1 chodzi jak pszczólka , zaplon jest ustawiony łancuszek rozrządu naciągniety , czyli jest cos walnięte czy taki jego urok ?
  
 
mozliwosci jest kilka(przynajmniej z mojego doswiadczenia).Moze byc zuzyta krzywka w aparacie (malo prawdopodobne),uszkodzony(zuzyty przerywacz),lub co sie czesto zdarza jest luz na plytce z lozyskiem w aparacie (to to do czego jest przykrecony przerywacz)wtedzy w czasie pracy silnika walek ma luz na boki(patrzac od gory) i nie jest zachowana przerwa taka jak ustawiona.po wymianie i regulacji nalezy ustawic kat wyprzedzenia zaplonu_to tez ma wplyw na rowna prace silnika.ale z obisanych objawow ja sprawdzilbym plytke z lozyskiem.Powodzenia.
  
 
Problem jest taki że cały aparat jest noje ma może 3 miechy Wojtas
 
 
ktos potrafi wytłumaczyc jak sie ustawia momet wyprzedzenia zaplonu??
  
 
jak ustawic momet wyprzedzenia zaplonu przy pomocy lampy stroboskopowej??
  
 
Prosze bardzo

Ustawianie zapłonu:
Do sprawdzania ustawienia zapłonu służą znaki
ustawcze znajdujące się na
pokrywie rozrządu, i znak na kole napędowym
wału korbowego odpowiadający ZZ (zwrotowi zewnętrznemu)
w 1. i 4. cylindrze.
W tym celu należy:
1. Zacisk „ + " stroboskopu połączyć z końcówką
„ + 5" cewki zapłonowej, a zacisk „masy" z ujemną
końcówką akumulatora.
2. Pomiędzy świecę 1. cylindra i przewód wysokiego
napięcia 1. cylindra wprowadzić końcówkę redukcyjną, umożliwiającą podłączenie lampy stroboskopowej.
3. Pokryć kredą znak na kole wału korbowego,
uruchomić silnik i skierować migający strumień
światła na znak ; jeżeli zapłon jest ustawiony
prawidłowo, kreska znajduje się naprzeciw znaku
2 na pokrywie rozrządu (przy prędkości obrotowej
biegu jałowego silnika).
Jeżeli znaki nie pokrywają się, należy unieruchomić
silnik i, po zwolnieniu nakrętki mocującej rozdzielacz,
obrócić go o odpowiedni kąt. W celu zwiększenia
kąta wyprzedzenia zapłonu należy obudowę
rozdzielacza obrócić w kierunku przeciwnym do
ruchu wskazówek zegara, natomiast w celu zmniejszenia
— w kierunku zgodnym. Po zmianie położenia
rozdzielacza należy ponownie sprawdzić ustawienie
zapłonu.
Pozdr.
  
 
swietnie tego potrzebowalem !! smigam wykorzystac info !