MotoNews.pl
6 (mk7 td) Górne położęnie pierwszego tłoka (214209/45)
  

(mk7 td) Górne położęnie pierwszego tłoka

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czy ustawienie wału na trzpieniu ustawczym odpowiada górnemu położenie pierwszego tłoka. Jeżeli tak to czy w dieslu można to sprawdzić przy pomocy pręta. Widziałem jak znajomy w benzynowym tak ustawiał górne położenie tłoka. Pytam ponieważ w końcu muszę sprawdzić ustawienie rozrządu ponieważ od początku gdy kupiłem essa pali mi w granicach 9 litrów bez względu na styl jazdy. Czy nieprawidłowe ustawienie rozrządu może aż w takim stopniu wpływać na spalanie. Zapala bez problemy, przyspiesza dobrze, termostat w porządku, wtryski wymieniłem, EGR zaślepiłem, wydaje mi się że jedynie jest trochę mułowaty do momentu optymalnej pracy turbiny (2200-2300 obrotów) ale może to tylko moje odczucie ?
  
 
prawie tak ma byc kolo 8 w miescie jak sie nie jezdzi jak emeryt
  
 
Tylko 9 litrów to jest średnio. Odcinki jakie robie to minimum 13 km. Ostatnio robiłem 3 razy po 200 km i na 55 litrach zrobiłem 700 km. To trochę za dużo.
  
 
Dużo bez dwóch zdań! W mieście powinien brać 6, a zimą do 7. Na trasie 5 do 5,5.

W TD ustawieniu wału korbowego przy użyciu trzpienia odpowiada górnemu położeniu pierwszego i czwartego tłoka.
W związku z tym, tak jak dobrze kombinujesz, można ustawić rozrząd i pompę bez trzpienia, a tylko obserwując tłok. Można to zrobić np. przy zdjętej głowicy, ale nie warto zdejmować głowicy, żeby ustawić pompę. Za pomocą pręta, czy jak to było w komarku - śrubokręta, jest dość ciężko, bo nie ma bezpośredniego dojścia do tłoka. Otwór od świecy żarowej wpada do komory wirowej i nie ma szanas na znalezienie tam tłoka.
Ale jest mozliwosć przez otwór po wykręconym wtryskiwaczu. Tłoka przez ten otwór też nie widać, ale widać za to otwór pomiędzy tłokiem a komorą wirową. Sam nie mając trzpienia ustawczego miałem ten sam problem i wykorzystałem właśnie tą opcje. Przez ten malutki i wązki otwór w komorze wirowej włożyłem cieniutki drucik, który dotknął tłoka. Obracając delikatnie wałem bezbłędnie można było wyczuć kiedy drucik sie lekko unosi, a później opada wskazując GMP. Ustawiłem kółka rozrządu i pompy i wszystko jest ok.
Uwaga. Trzeba dokładnie włożyć bolec w koło szczególnie pompy. Bolec musi wejść dość głęboko, ok 3 cm. Kiedyś wkładałem bolec do oporu i myślałem, że jest ok, ale po włożeniu trochę cieńszego okazało się, że to jednak nie był koniec i ustawienie nie było odpowiednie.
Powodzenia.

[ wiadomość edytowana przez: DoktorB dnia 2008-06-10 10:01:38 ]
  
 
A czy złe ustawienie zapłonu może aż tak wpływać na spalanie ?
  
 
moze bo cisniesz wiecej a nie idzie jak trzeba.
  
 
?
  
 
?
  
 
up