 DoktorB Escort 180 Nm Szczecin | Dużo bez dwóch zdań! W mieście powinien brać 6, a zimą do 7. Na trasie 5 do 5,5.
W TD ustawieniu wału korbowego przy użyciu trzpienia odpowiada górnemu położeniu pierwszego i czwartego tłoka.
W związku z tym, tak jak dobrze kombinujesz, można ustawić rozrząd i pompę bez trzpienia, a tylko obserwując tłok. Można to zrobić np. przy zdjętej głowicy, ale nie warto zdejmować głowicy, żeby ustawić pompę. Za pomocą pręta, czy jak to było w komarku - śrubokręta, jest dość ciężko, bo nie ma bezpośredniego dojścia do tłoka. Otwór od świecy żarowej wpada do komory wirowej i nie ma szanas na znalezienie tam tłoka.
Ale jest mozliwosć przez otwór po wykręconym wtryskiwaczu. Tłoka przez ten otwór też nie widać, ale widać za to otwór pomiędzy tłokiem a komorą wirową. Sam nie mając trzpienia ustawczego miałem ten sam problem i wykorzystałem właśnie tą opcje. Przez ten malutki i wązki otwór w komorze wirowej włożyłem cieniutki drucik, który dotknął tłoka. Obracając delikatnie wałem bezbłędnie można było wyczuć kiedy drucik sie lekko unosi, a później opada wskazując GMP. Ustawiłem kółka rozrządu i pompy i wszystko jest ok.
Uwaga. Trzeba dokładnie włożyć bolec w koło szczególnie pompy. Bolec musi wejść dość głęboko, ok 3 cm. Kiedyś wkładałem bolec do oporu i myślałem, że jest ok, ale po włożeniu trochę cieńszego okazało się, że to jednak nie był koniec i ustawienie nie było odpowiednie.
Powodzenia.
[ wiadomość edytowana przez: DoktorB dnia 2008-06-10 10:01:38 ] |