(mk7 td) Górne po³o¿ênie pierwszego t³oka

  
Sortuj wg daty:
rosn±co malej±co
Czy ustawienie wa³u na trzpieniu ustawczym odpowiada górnemu po³o¿enie pierwszego t³oka. Je¿eli tak to czy w dieslu mo¿na to sprawdziæ przy pomocy prêta. Widzia³em jak znajomy w benzynowym tak ustawia³ górne po³o¿enie t³oka. Pytam poniewa¿ w koñcu muszê sprawdziæ ustawienie rozrz±du poniewa¿ od pocz±tku gdy kupi³em essa pali mi w granicach 9 litrów bez wzglêdu na styl jazdy. Czy nieprawid³owe ustawienie rozrz±du mo¿e a¿ w takim stopniu wp³ywaæ na spalanie. Zapala bez problemy, przyspiesza dobrze, termostat w porz±dku, wtryski wymieni³em, EGR za¶lepi³em, wydaje mi siê ¿e jedynie jest trochê mu³owaty do momentu optymalnej pracy turbiny (2200-2300 obrotów) ale mo¿e to tylko moje odczucie ?
  
 
prawie tak ma byc kolo 8 w miescie jak sie nie jezdzi jak emeryt
  
 
Tylko 9 litrów to jest ¶rednio. Odcinki jakie robie to minimum 13 km. Ostatnio robi³em 3 razy po 200 km i na 55 litrach zrobi³em 700 km. To trochê za du¿o.
  
 
Du¿o bez dwóch zdañ! W mie¶cie powinien braæ 6, a zim± do 7. Na trasie 5 do 5,5.

W TD ustawieniu wa³u korbowego przy u¿yciu trzpienia odpowiada górnemu po³o¿eniu pierwszego i czwartego t³oka.
W zwi±zku z tym, tak jak dobrze kombinujesz, mo¿na ustawiæ rozrz±d i pompê bez trzpienia, a tylko obserwuj±c t³ok. Mo¿na to zrobiæ np. przy zdjêtej g³owicy, ale nie warto zdejmowaæ g³owicy, ¿eby ustawiæ pompê. Za pomoc± prêta, czy jak to by³o w komarku - ¶rubokrêta, jest do¶æ ciê¿ko, bo nie ma bezpo¶redniego doj¶cia do t³oka. Otwór od ¶wiecy ¿arowej wpada do komory wirowej i nie ma szanas na znalezienie tam t³oka.
Ale jest mozliwosæ przez otwór po wykrêconym wtryskiwaczu. T³oka przez ten otwór te¿ nie widaæ, ale widaæ za to otwór pomiêdzy t³okiem a komor± wirow±. Sam nie maj±c trzpienia ustawczego mia³em ten sam problem i wykorzysta³em w³a¶nie t± opcje. Przez ten malutki i w±zki otwór w komorze wirowej w³o¿y³em cieniutki drucik, który dotkn±³ t³oka. Obracaj±c delikatnie wa³em bezb³êdnie mo¿na by³o wyczuæ kiedy drucik sie lekko unosi, a pó¼niej opada wskazuj±c GMP. Ustawi³em kó³ka rozrz±du i pompy i wszystko jest ok.
Uwaga. Trzeba dok³adnie w³o¿yæ bolec w ko³o szczególnie pompy. Bolec musi wej¶æ do¶æ g³êboko, ok 3 cm. Kiedy¶ wk³ada³em bolec do oporu i my¶la³em, ¿e jest ok, ale po w³o¿eniu trochê cieñszego okaza³o siê, ¿e to jednak nie by³ koniec i ustawienie nie by³o odpowiednie.
Powodzenia.

[ wiadomo¶æ edytowana przez: DoktorB dnia 2008-06-10 10:01:38 ]
  
 
A czy z³e ustawienie zap³onu mo¿e a¿ tak wp³ywaæ na spalanie ?
  
 
moze bo cisniesz wiecej a nie idzie jak trzeba.
  
 
?
  
 
?
  
 
up