Mega Dziwny problem??

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam Was. Pewnie i tak nikt mi nie pomoże ale spróbuję spytać. Otóż kupiłem e38 735i 96 rok i jeżdżę nią już 2 miesiące do wczoraj. Jechałem sobie i nagle jak się później okazało pękł wąż ten co idzie z bloku do nagrzewnicy. Mianowicie wymieniliśmy wąż, przy okazji jak już płyn zleciał to i w jego miejsce przyszedł nowy. Mieliśmy problem aby odpowietrzyć bete. Cały czas wywalało wode wlewem jak i śrubą i myślę że już się udało ale na 1000% to też nie jestem pewny. Weszło cuś ponad 10L płynu do obiegu - wydaje mi się że dużo ale poziom pokazuje że jest ok. Ale teraz powstał problem natomiast OGRZEWANIE W AUCIE CAŁY CZAS GRZEJE NA MAXA!!! Co się mogło stać. Wąż oczywiście jest na swoim miejscu (nie pomnieszaliśmy go z innym - dla wyjaśnienia) włączam na klimatroniku 16 stopni czy 32 stopnie to ogrzewanie cały czs grzeje na maxa!! jak załączę klimę to zimne leci tylko ze środkowych nawiewó a z góy i z dołu bucha żar. Prosze o pomoc. Czy jest to objaw że jest zapowietrzona czy coś innego się sypło. Bardzo proszę o pomoc.
  
 
Co do odpowietrzenia auta nie byłbym taki pewien. BMW ma specyficzny układ chłodzenia i naprawdę ciężko jest go odpowietrzyć. Co do ogrzewania proponowałbym sprawdzić panel klimatronika lub regulator przepływu "jeża" może w tym tkwi twój problem. Mogłeś też uszkodzić nagrzewnicę w momencie gdy ci plyn zlecial...
  
 
problem częściowo rozwiązany - padły elektrozawory od nagrzewnicy co dodatkowo spowodowało spalenie bezpiecznika od klimaanlage i lufthaizung.
  
 
Okazało się że faktycznie elektrozawory są popsute oraz w kiepskim stanie technicznym. Gumki były porpzrywane oraz pełno korozji. Jak podłączyliśmy na krótko po wyjęciu elektrozaworów nie działały tak jak powinny i leciał bymek z oporników. Dodatkowo awaria ta spowodowała spalenie bezpiecznika nr 7 od klimaanlage i lufthaizung. Prawdopodobnie popsuły się one na otwartym obiegu nagrzewnicy co dało efekt grzania bez względu na ustawiania na panelu, dodatkowo cały czas był efekt zapowietrzonej chłodnicy - gotowało płyn i wyrzucało go. Oczywiście jak to bywa na szybko nigdzie nie mogłem dostać tych elektrozaworów do siódemki ale mój mechanik wpadł na pomysł aby przerobić od piątki. (w zasadzie z dwóch zrobić jeden) Udało sie. przełożyliśmy tylko same elektrozawory z tłoczkami i tym plastikiem z wtyczką chociaż wtyczka jest inna ale również 3 pin. Po założeniu jest efekt lecz następne pytanie się pojawiło. Przerabiając wtyczkę (obciąłem starą i dałem tą od piątki) musiałem złączyć kabelki ale obie wtyczki mają te 3 piny różnie rozmieszczone. W obu przypadkach są opisane 1+, 2-, 3- lecz jeśli tak połączymy wedłuk opisów na wtyczkach to tylko zgodny będzie plus (1+) a 2- podajdzie z 3-, i odwrotnie. (łącząc sugerując się aby były w tym samym miejscu patrząc z profilu wtyczki) lecz wtedy jak już wspomniałem kolory drucików 2- i 3- będą odwrotnie połączone więc postanowiłem połączyć według kolorów drucików i raczej jest wszytko ok. Pytanie w skrócie brzmi: co by było jakby pin 2 był zamieniony (niprawidłowo połączony) z pinem 3??? czy wtedy grzanie ciepłe było by na 16 stopni a zimne leciało na 32 stopnie ustawiając na panelu czy byłby inny objaw np. odwrotnie prawo lewo???
oto kilka fotek z naprawy:





  
 
Poszukaj schematu i wszystko będzie jasne.