Blaszki

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Hey

Może troche głupie pytanie mam.
Wiem że obecnie blachy w samochodach są już dobre i takie tam. Ale dręczy mnie czy np: po odbiorze nowego samochodu nie podjechać do punktu gdzie jeszcze dodatkowo zabezpieczają samochód przez niespodziewanym atakiem rudej. Czy jest to konieczne czy darować sobie dodatkowy wydatek ??

  
 
odpowiem Ci krótko: zapomnij o tym
teraz karoserie we współeśnie produkowanych pojazdach są cynkowane (ale nie wszędzie chyba) i mają po około 10 lat gwarancji na perforację nadwozia (Toyota ma 12) więc to chyba jest zbędne
ale nie wiem co rozumiesz pod słowem "zabezpieczenie przed korozją" kiedyś widziałem na warsztacie jak kilkuletnie golfy IV itp miały konserwowane podwozie...
są jeszcze jakieś elektroniczne zabezpieczenia do ochrony przed korozją (zwykle mają to jakieś poldki i nowsze maluchy) tylko nie wiem czemu to zwykle pojazdy z tymi urządzeniami najwięcej się rozlatują
  
 
dzięki za informacje czyli troche kasy zostanie w kieszeni ))
  
 
Daruj sobie stary takie wywalanie kasy.

Alan pisze "teraz karoserie we współeśnie produkowanych pojazdach są cynkowane (ale nie wszędzie chyba)" - z tego co wiem, Ford nie cynkuje całosci blach w Focusie, stosuje inne zabezpieczenia, reszta marek (wartych kupienia) cynkuje.

Teraz nawet podwozia nie trzeba zabezpieczać, a raczej nie będziesz jeździł autem przez 15-20 lat. No chyba że czekasz, aż stanie się klasykiem
  
 
Z tym podwoziem to sie tak bardzo nie rozpedzajcie. Ja niestety co jakiś czas przycieram spodem i dobrze jest co jakiś czas sprawdzić czy nic złego sie nie dzieje. Warstwe cynku można uszkodzić a w tedy rdza może sie pokazać.
  
 
Cytat:
2003-07-23 09:45:50, jackal pisze:
Teraz nawet podwozia nie trzeba zabezpieczać, a raczej nie będziesz jeździł autem przez 15-20 lat. No chyba że czekasz, aż stanie się klasykiem


No właśnie. Podwozia są zabezpieczane specjalnym lepiszczem bitumicznym czy czymś takim.
Ja też wrzucę kamyczek do Twojego ogródka - zapomnij o zabezpieczaniu jeszcze z jednego powodu. Pogadaj dobrze w ASO i przeczytaj jeszcze raz umowę. Niektóre firmy cofną Ci gwarancję na blachy jeżeli dodatkowo zabezpieczysz antykorozyjnie auto poza ASO. Zresztą się nie dziwię bo dodatkowe wrzucenie szczeliwa antykorozyjnego na podwozie faktycznie spowoduje ... szybszą korozję jeżeli auto jest już zabezpieczone. To o czym myślisz można zrobić ale jak masz wózek sprzed 8-10 lat. Tyle w temacie.
  
 
Potwierdzić muszę słowa Micaja, w skodzie też tak jest...
  
 
Cytat:
2003-07-23 08:59:14, Krasnoludek pisze:
Hey

gdzie jeszcze dodatkowo zabezpieczają samochód przez niespodziewanym atakiem rudej.





noo przed atakiem "rudej" to nikt Cie nie zabezpieczy...na każdych swiatłach sie to może stać......
  
 
Zabezpieczenie anty-rdza mozna sobie darować ale ja zastanawiam się nad nadkolami na tył do Yarisa bo ta blacha strasznie jest głośna jak jedzie się bo żwirku