MotoNews.pl
  

Błędy 13, 89, 17; sondy lambda

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,

Od jakiegoś czasu dręczy mnie migający "check" (Oma B FL, X30XE). Po odczytaniu błędów, mam nast. kody: 13 i 89. Wg TIS-a dotyczą one obydwu sond lambda (przerwa w obwodzie, choć w innych źródłach znalazłem inne ich tłumaczenie). Teraz pytanie: która sonda jest która? Tzn, która to jest sensor nr 1, a która nr2?
Z braku czasu oddałem samochód mechanikom, wcześniej sprawdzając miernikiem jak mniej więcej działają sondy (na gnieździe ECU); jedna mniej więcej działała, napięcie drugiej wynosiło max 150mV (nie pamiętam teraz na których pinach). Chłopaki męczyli się ze 2 dni, sprawdzając, wymieniając sondy itd; miało być już OK, a dalej lipa. Dodam, że check zaczyna migać podczas przekroczenia ok 2000 obr, po nagrzaniu, najczęściej podczas zmiany biegu, gaśnie po odpuszczeniu gazu. Poza tym, kontrolka nie świeci ciągle, tylko pulsuje - czy to normalne? W poprzedniej omedze X25XE kontrolka jak się już zaświeciła to świeciła normalnie, bez pulsowania. Po ostatniej interwencji elektryków mam jeszcze jeden błąd, nr 17 (czujnik spalania stukowego nr 2); i też mam pytanie, który jest który?

Pozdrawiam!
  
 
Czy jest gassss?
  
 
Zapomniałem napisać - gasssu niet.
Aha... poza tym, samochód wydaje się jeździć normalnie, spalanie w miarę OK (wg kompa 9-11l, głównie trasa).
  
 
Hmmm, przydała by się solidna diagnostyka. Dziwne to "miganie" checka.
Cytat:
Dodam, że check zaczyna migać podczas przekroczenia ok 2000 obr, po nagrzaniu, najczęściej podczas zmiany biegu, gaśnie po odpuszczeniu ga

Ciśnienie paliwa dobre ?
  
 
I tu jest problem - brak dostępu do solidnej diagnostyki.
Co do ciśnienia, hmm, nie wiem, ale coś mi chłopaki wspominali o tym, że mieli w międzyczasie jakiś błąd związany z regulatorem ciśnienia paliwa
  
 
Wiesz, trzeba by go było pobadać, zrobić parę testów i będzie wiadomo czego brakuje.
  
 
Jutro jadę na "reklamację", zasugeruję sprawdzenie ciśnienia paliwa. Możliwe, że złe ciśnienie paliwa może pośrednio powodować takie błędy?
Podobno odczyty z sond są też w normie (jeździli z laptopem i fejsem).
W sumie to czarno widzę tą naprawę, pozostaje jedynie ASO, na którym też już się zawiodłem, a później trzeba będzie liczyć na siebie i pomoc z forum
  
 
Chłopaki wymiękają... Jutro zabieram samochód w stanie niezmienionym.
Pytanie: czy na próbę mogę podstawić motronica z X25XE?

Pozdrawiam!
  
 
Witam. ja mam problem (tak stwierdzil mechanik) z sonda... jak wczytal blad powiedzial ze za male napiecie w sondzie... check sie zapala nie zaleznie czy autko jest zimne czy rozgrzane czy stoje czy jade... moje pytanie jest takie: czy musze wymienic cala sonde czy wystarczy przewody?(o ile jest to mozliwe)
pozdrawiam Łukasz
  
 
Ze bład wyswietli to nie znaczy odrazu ze cos jest padniete.
Trzeba wpierw sprawdzic połaczenie miedzy czujnikami.
Czy jego interfejs jest sprawny w 100% bo zdarzaja sie takie ze wyswietlaja bledy czujników bo tych czujników nie maja parametrów w swojej bazie. I czy przypadkiem ECU nie jest strzelony w twoim aucie bo takie cos tez widziałem bo sam takie cos miałem.
A jak mryga Check przy dodawaniu gazu to napewno zły odczyt mieszanki bierzacej z ta w jakiej ma sie miescic według komputera.


[ wiadomość edytowana przez: homer171 dnia 2008-12-30 20:57:07 ]
  
 
jak moge to sprawdzic i gdzie? bo szczerze w tym wszystkim jestem zielony
  
 
Wpisz "kody błędów"....
  
 
po dluzszej nieobecnosci odwiedzilem mechesa ale on twierdzi ze kodow nie pamieta... za to ja sam odczytalem kody tylko nie wie jak co i gdzie... tzn. policzylem ile razy mruga i tyle... po prostu nie wiem jak to do zebrac w calosc...
moze ktos mi pomoze...
a wiec odczytalem cos takiego:

2*2*2*3*3*3*38*38*38

gdzie * to dluzsze mrugniecie checka...
pozdrawiam...
Łukasz..
  
 
Dzieki, juz wiem...
Dzis wymienilem sonde... Mialem jakas made in japan...
kupilem NGK i smiga... obroty wrocily do normy a ze spalaniem zobaczymy wkrotce...
pozdrawiam...
  
 
A tak po kilku miesiącach wracając do mojej sprawy Zacząłem więcej jeździć łamagą i przypomniałem sobie o żółtej lampce - błędy 13 i 89 obecne cały czas (tylko te dwa). W międzyczasie świrował jeszcze czujnik położenia wału - wymieniony. Sondami to mogę już za psami rzucać - to nie to. Podmieniałem czujniki temp., przepływomierz i ECU - to nie to. W końcu zrobiłem jako takie pomiary. Zaczynając od sond:
- przy obrotach jałowych pracują, choć w nie pełnym zakresie (od 0 do ok. 600-700mV);
- przy ok. 3000 obr/min. praktycznie stoją w okolicy napięcia ref. (500-600mV).
Spaliny (na biegu jałowym):
- HC 240ppm;
- CO 1,5%;
- CO2 14,8%;
- O2 0,05%;
- AFR 13,10;
- Lambda 0,95-0,96.
Tak więc nie zaciekawie.
Przy wyższych obrotach (ok. 3000), wartości trochę spadają (HC do ok. 220-215, reszta nie pamiętam). Nie do końca wierzę analizatorowi z PZM, ale może nie przekłamuje poza granicę błędu.
Pomiar ciśnienia na listwie:
- obroty biegu jałowego: 3,3bar (chyba za duże?), przy wyższych obr. nieznacznie spada do ok. 3,2bara. Zdjęcie wężyka podciśnienia z regulatora nie powoduje zmiany ciśnienia (a chyba powinno wzrosnąć, dobrze myślę?). Czyżby on? Jakieś pomysły, ktoś, coś...?
  
 
Podmieniłem wczoraj regulator ciśnienia paliwa i już się ucieszyłem... Jednak check czuwa i się zaświeca, co prawda po przejechaniu dłuższego dystansu, ale jednak. Przy okazji sprawdziłem wszystkie podciśnienia, szczelności dolotu itp., są OK. Pozostała mi jeszcze do wymiany pompa paliwa i silnik. Jeszcze jedno - czy wskazanie 1,6-1,7l/h na postoju jest OK?
  
 
co do regulatora ciśnienia na listwie

po ściągnięciu wężyka ciśnienie paliwa powinno spaść

(jak zwiększa się obciążenie silnika to zwiększa się też podciśnienie
w kolektorze, które ma powodować zwiększenie dawki paliwa
przez zwiększenie ciśnienia paliwa na listwie)... ale formułka

co do spalania na biegu jałowym to w R6 24v daje się zejść
do 1.0 l/h, sądzę, że podobnie powinno być w V6
  
 
Cytat:
2009-04-19 20:24:09, marekcaramba pisze:
co do regulatora ciśnienia na listwie po ściągnięciu wężyka ciśnienie paliwa powinno spaść (jak zwiększa się obciążenie silnika to zwiększa się też podciśnienie w kolektorze, które ma powodować zwiększenie dawki paliwa przez zwiększenie ciśnienia paliwa na listwie)... ale formułka co do spalania na biegu jałowym to w R6 24v daje się zejść do 1.0 l/h, sądzę, że podobnie powinno być w V6


Tak... w sumie logiczne
No nic, w sobotę podstawię jeszcze pompę, jak na razie nie mam możliwości sprawdzenia ciśnienia na samej pompie. A może te wszystkie sondy są do d..? Czy w grę wchodzi jakiś zamiennik, czy jeśli kupować to tylko oryginał?

Pozdrawiam, Tomek
  
 
Sprawdź masę na silnik i sprawdź jakie masz ładowanie, ewentualnie poczyść wszystkie kable odpowiedzialne za to.
  
 
Cytat:
2009-04-20 21:48:52, Mariosomegos pisze:
Sprawdź masę na silnik i sprawdź jakie masz ładowanie, ewentualnie poczyść wszystkie kable odpowiedzialne za to.


Masy sprawdzałem jakiś czas temu (OK), ale sprawdzę raz jeszcze, jak i to ładowanie...

T