Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() bratyslaw LOB SYMPATYK Omega 3.0 V6 Parczew | 2008-06-16 20:51:43 Witam,
Od jakiegoś czasu dręczy mnie migający "check" (Oma B FL, X30XE). Po odczytaniu błędów, mam nast. kody: 13 i 89. Wg TIS-a dotyczą one obydwu sond lambda (przerwa w obwodzie, choć w innych źródłach znalazłem inne ich tłumaczenie). Teraz pytanie: która sonda jest która? Tzn, która to jest sensor nr 1, a która nr2? Z braku czasu oddałem samochód mechanikom, wcześniej sprawdzając miernikiem jak mniej więcej działają sondy (na gnieździe ECU); jedna mniej więcej działała, napięcie drugiej wynosiło max 150mV (nie pamiętam teraz na których pinach). Chłopaki męczyli się ze 2 dni, sprawdzając, wymieniając sondy itd; miało być już OK, a dalej lipa. Dodam, że check zaczyna migać podczas przekroczenia ok 2000 obr, po nagrzaniu, najczęściej podczas zmiany biegu, gaśnie po odpuszczeniu gazu. Poza tym, kontrolka nie świeci ciągle, tylko pulsuje - czy to normalne? W poprzedniej omedze X25XE kontrolka jak się już zaświeciła to świeciła normalnie, bez pulsowania. Po ostatniej interwencji elektryków mam jeszcze jeden błąd, nr 17 (czujnik spalania stukowego nr 2); i też mam pytanie, który jest który? Pozdrawiam! |
omegolotC30NE Czerwin | 2008-06-16 21:08:14 Czy jest gassss? |
![]() bratyslaw LOB SYMPATYK Omega 3.0 V6 Parczew | 2008-06-16 21:16:55 Zapomniałem napisać - gasssu niet.
Aha... poza tym, samochód wydaje się jeździć normalnie, spalanie w miarę OK (wg kompa 9-11l, głównie trasa). |
![]() bratyslaw LOB SYMPATYK Omega 3.0 V6 Parczew | 2008-06-16 21:31:14 I tu jest problem - brak dostępu do solidnej diagnostyki.
Co do ciśnienia, hmm, nie wiem, ale coś mi chłopaki wspominali o tym, że mieli w międzyczasie jakiś błąd związany z regulatorem ciśnienia paliwa ![]() |
omegolotC30NE Czerwin | 2008-06-16 22:34:10 Wiesz, trzeba by go było pobadać, zrobić parę testów i będzie wiadomo czego brakuje. |
![]() bratyslaw LOB SYMPATYK Omega 3.0 V6 Parczew | 2008-06-16 22:47:42 Jutro jadę na "reklamację", zasugeruję sprawdzenie ciśnienia paliwa. Możliwe, że złe ciśnienie paliwa może pośrednio powodować takie błędy?
Podobno odczyty z sond są też w normie (jeździli z laptopem i fejsem). W sumie to czarno widzę tą naprawę, pozostaje jedynie ASO, na którym też już się zawiodłem, a później trzeba będzie liczyć na siebie i pomoc z forum ![]() |
![]() bratyslaw LOB SYMPATYK Omega 3.0 V6 Parczew | 2008-06-19 22:47:26 Chłopaki wymiękają... Jutro zabieram samochód w stanie niezmienionym.
Pytanie: czy na próbę mogę podstawić motronica z X25XE? Pozdrawiam! |
![]() MionicK LOB SYMPATYK Opel Omega B Kraków | 2008-12-30 10:35:07 Witam. ja mam problem (tak stwierdzil mechanik) z sonda... jak wczytal blad powiedzial ze za male napiecie w sondzie... check sie zapala nie zaleznie czy autko jest zimne czy rozgrzane czy stoje czy jade... moje pytanie jest takie: czy musze wymienic cala sonde czy wystarczy przewody?(o ile jest to mozliwe)
pozdrawiam Łukasz |
homer171 LOB SYMPATYK Esesman Wrocław | 2008-12-30 20:53:58 Ze bład wyswietli to nie znaczy odrazu ze cos jest padniete.
Trzeba wpierw sprawdzic połaczenie miedzy czujnikami. Czy jego interfejs jest sprawny w 100% bo zdarzaja sie takie ze wyswietlaja bledy czujników bo tych czujników nie maja parametrów w swojej bazie. I czy przypadkiem ECU nie jest strzelony w twoim aucie bo takie cos tez widziałem bo sam takie cos miałem. A jak mryga Check przy dodawaniu gazu to napewno zły odczyt mieszanki bierzacej z ta w jakiej ma sie miescic według komputera. [ wiadomość edytowana przez: homer171 dnia 2008-12-30 20:57:07 ] |
![]() MionicK LOB SYMPATYK Opel Omega B Kraków | 2009-01-02 19:46:10 jak moge to sprawdzic i gdzie? bo szczerze w tym wszystkim jestem zielony ![]() |
![]() PiotrS LOB WETERAN LO016 Gdańsk | 2009-01-02 22:34:39 Wpisz "kody błędów".... ![]() |
![]() MionicK LOB SYMPATYK Opel Omega B Kraków | 2009-01-15 18:29:19 po dluzszej nieobecnosci odwiedzilem mechesa ale on twierdzi ze kodow nie pamieta... za to ja sam odczytalem kody tylko nie wie jak co i gdzie... tzn. policzylem ile razy mruga i tyle... po prostu nie wiem jak to do zebrac w calosc...
moze ktos mi pomoze... a wiec odczytalem cos takiego: 2*2*2*3*3*3*38*38*38 gdzie * to dluzsze mrugniecie checka... pozdrawiam... Łukasz.. |
![]() MionicK LOB SYMPATYK Opel Omega B Kraków | 2009-01-16 17:45:21 Dzieki, juz wiem...
Dzis wymienilem sonde... Mialem jakas made in japan... kupilem NGK i smiga... obroty wrocily do normy a ze spalaniem zobaczymy wkrotce... pozdrawiam... |
![]() bratyslaw LOB SYMPATYK Omega 3.0 V6 Parczew | 2009-04-05 21:39:11 A tak po kilku miesiącach wracając do mojej sprawy ![]() - przy obrotach jałowych pracują, choć w nie pełnym zakresie (od 0 do ok. 600-700mV); - przy ok. 3000 obr/min. praktycznie stoją w okolicy napięcia ref. (500-600mV). Spaliny (na biegu jałowym): - HC 240ppm; - CO 1,5%; - CO2 14,8%; - O2 0,05%; - AFR 13,10; - Lambda 0,95-0,96. Tak więc nie zaciekawie. Przy wyższych obrotach (ok. 3000), wartości trochę spadają (HC do ok. 220-215, reszta nie pamiętam). Nie do końca wierzę analizatorowi z PZM, ale może nie przekłamuje poza granicę błędu. Pomiar ciśnienia na listwie: - obroty biegu jałowego: 3,3bar (chyba za duże?), przy wyższych obr. nieznacznie spada do ok. 3,2bara. Zdjęcie wężyka podciśnienia z regulatora nie powoduje zmiany ciśnienia (a chyba powinno wzrosnąć, dobrze myślę?). Czyżby on? Jakieś pomysły, ktoś, coś...? ![]() |
![]() bratyslaw LOB SYMPATYK Omega 3.0 V6 Parczew | 2009-04-19 19:51:01 Podmieniłem wczoraj regulator ciśnienia paliwa i już się ucieszyłem... Jednak check czuwa i się zaświeca, co prawda po przejechaniu dłuższego dystansu, ale jednak. Przy okazji sprawdziłem wszystkie podciśnienia, szczelności dolotu itp., są OK. Pozostała mi jeszcze do wymiany pompa paliwa i silnik. Jeszcze jedno - czy wskazanie 1,6-1,7l/h na postoju jest OK? |
![]() marekcaramba (S) LOB MODER Jeep XJ, 2xAudi A8Q Warcz, 20 km od Gdańska na S | 2009-04-19 20:24:09 co do regulatora ciśnienia na listwie
po ściągnięciu wężyka ciśnienie paliwa powinno spaść (jak zwiększa się obciążenie silnika to zwiększa się też podciśnienie w kolektorze, które ma powodować zwiększenie dawki paliwa przez zwiększenie ciśnienia paliwa na listwie)... ale formułka ![]() co do spalania na biegu jałowym to w R6 24v daje się zejść do 1.0 l/h, sądzę, że podobnie powinno być w V6 |
![]() bratyslaw LOB SYMPATYK Omega 3.0 V6 Parczew | 2009-04-20 19:35:38
Tak... w sumie logiczne ![]() No nic, w sobotę podstawię jeszcze pompę, jak na razie nie mam możliwości sprawdzenia ciśnienia na samej pompie. A może te wszystkie sondy są do d..? Czy w grę wchodzi jakiś zamiennik, czy jeśli kupować to tylko oryginał? Pozdrawiam, Tomek |
![]() Mariosomegos LOB MEMBER Omega-Monaro, Omega ... Parczew | 2009-04-20 21:48:52 Sprawdź masę na silnik i sprawdź jakie masz ładowanie, ewentualnie poczyść wszystkie kable odpowiedzialne za to. |
![]() bratyslaw LOB SYMPATYK Omega 3.0 V6 Parczew | 2009-04-20 22:32:49
Masy sprawdzałem jakiś czas temu (OK), ale sprawdzę raz jeszcze, jak i to ładowanie... T |