[SWAP] RS2000

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam... powoli zabieram sie za przekladke rs2000 do mojego cabrio mk5 z 92 roku, obecnie jest tam ziutek 1,6 z wew. edisem...

mam kilka pytan do osob ktore juz swapowaly kiedys rs2000

jak wyglada sprawa wiazki bo tego sie najbardziej boje... czy wystarczy ze silnikowa wepne w miejsce starej wiazki silnikowej z 1,6?? i bedzie to normalnie hulało?? (przynajmniej tak jest we fiescie)
czy alternator w zetecu jest taki sam jak w RS?? to samo sie tyczy pompy wspomagania?? poduszka silnika moze zostac z 1,6 jest taka sama ?? aha i chce to spiac ze skrzynia zwykła tzn nie mtx75, silnik powinien sie chyab zwawiweej krecic bowkoncu caly zamach i sprzeglo bedzie sporo lzejsze... z gory dizke iza odpowiedz i pomoc
  
 
na zwykłej wg mnie bedzie gorzej to chodzić bo dłuższa jest. a co do alternatora to nie wiem, ale pompa wspomagania jest już inna. W RS masz ją na dole, w Zetecu na górze.
  
 
dobry temat bo sam bede po wakacjach chcial zrobic swapa tak samo na RSa do cabrio mkV zamiast 1.6, najwyzej podskocze do darasa i pogadamy jak bedziesz po bo w sumie daleko nie mam ale bede wiedzial co kupic oprocz silnika zeby zrobic to za jednym razem .
  
 
Darku spinaj ze zwykła od 1,8
  
 
ja kupilem calego zeby nic nie zabraklo ...
  
 
nikt tu nie swapowal ??:>
  
 
Witam! Nie swapowałem ale wiem... Sanki/ kołyska musi być od RSa, wiązka nie zgodzi Ci się (komputer ma inny wtyk i masz nie jedną a 2 cewki zapłonowe) ale to nie problem. Wydzierasz komputer ( w nogach pasażera) ściągasz nadkole i wyciągasz wiązkę i w to miejsce ładujesz nową. Pytasz o poduszkę ale nie bardzo wiem o którą Ci chodzi. Co do sprzęgła (jak dobrze zrozumiałem, że ma zostać od 1.6) to wielka lipa, za duża moc i moment obrotowy silnika co spowoduje bardzo szybkie spalenie sprzęgła i będziesz odczuwał że silnik wchodzi na obroty a samochód nie jedzie. Pozdroo i miłego swapowania! Ja jesli nie sprzedam swego Cabrio do wakacji to po też będzie N7A


[ wiadomość edytowana przez: krysti612 dnia 2008-05-13 17:38:30 ]

[ wiadomość edytowana przez: krysti612 dnia 2008-05-14 21:56:27 ]
  
 
dla ścisłości to 2 cewki
i chyba skrzynka bezpieczników jest inna
na pewno inne są półosie i przeguby
chłodnica i jeszcze coś by się znalazło
  
 
Pytaj Zajaca, on 1.6 swapowal, tyle ze CVH, ale moze da Ci kilka wskazowek. Skrzynie na Twoim miejscu bym zmienil, na krotszej lepiej przyspieszal bedzie wiazke od silnika musisz zmienic napewno, ale podmianka powinna przejsc bez wiekszych problemow...

-----------------
-----------------
"eskorty na tym forum wyginą kiedyś jak dinozaury,
ale fanów tego samochodziku nigdy nie braknie... "
(on-driver)

spot małopolski:
"(...) szkoda tylko, że nie było żadnego Escorta."
-----------------
  
 
tak jak pisze kolega krysti612
Jak masz dawcę całego to nie masz najmniejszego problemu, z wiązką także, wyciągasz całego kompa z rs'a wraz z wiązką i to wszystko zakładasz do cabrio analogicznie jak leci w eresie, skrzynia wiadomo inna, skrzynka bezpieczników zostaje nie musisz nic tam grzebać, w wziązce która będzie leciała od kompa pod maskę wtyczki są wszystkie prawie inne więc nie będzie problemu z poźniejszym złożeniem, a jak się boisz że się nie połapiesz to poznakuj w jakiś sposób je sobie

Ja w swoim, wymianiałem sanki, silnik ze skrzynią + osprzęt typu chłodniaca, hamulce, wydech itd, komp i wiązka i tyle w skrócie
  
 
Cytat:
2008-05-13 22:38:24, ZajaC23 pisze:
(...) Ja w swoim, wymianiałem sanki, silnik ze skrzynią + osprzęt typu chłodniaca, hamulce, wydech itd, komp i wiązka i tyle w skrócie



a ja generalnie nie widze jakis wiekszych roznic w porownaniu do mojego poprzedniego, fabrycznego RSa, oprocz braku dachu oczywiscie

-----------------
-----------------
"eskorty na tym forum wyginą kiedyś jak dinozaury,
ale fanów tego samochodziku nigdy nie braknie... "
(on-driver)

spot małopolski:
"(...) szkoda tylko, że nie było żadnego Escorta."
-----------------
  
 
dzieki wielkie

przede wszystkim własnie mi chodzilo o wiazke silnika czyli calosc ktora włąsnie idzie od kompa do wszystkich czujnikow na motorze i łączy sie z wiazka komory silnika na scianie grodziowej...

a o jakie sanki wam chodzi ?? bo ja mam mk5 i skrzynia wisi tylko na 3 poduszkach przynajmniej w rs ie?? a obecnie skrzynie mam z 1,8 a sprzeglo w 1,6 i 1,8 jest takie same weec powinno wytrzymac i tak mam zamiar zrezygnowac z 17" na rzecz jakis miejszych kolek wiec nie powinno byc juz takich oporow na kola

ahas i jeszcze jedno da rade wyjac sam silnik bez sciagania skrzyni?? tzn czy jest tam na tyle miejsca przy podluznicy ?
  
 
Darku napewno da rade, skoro w Fiestach da sie wyjać silnik bez skrzyni (zetec) to i w Escorcie da rade. zapewne bedziesz musiał zdjać koło pasowe i w góre
  
 
tzw. SANKI czyli to coś od spodu samochodu do czego przykręcasz wahacze, listwę kierowniczą, stabilizator. A wygląda to tak:

a co do sprzęgła w RSie nie wytrzyma!! Konstruktor aby obliczyć sprzęgło musi poświecić dużo czasu. Wiem bo sam liczyłem!! Najważniejszym parametrem do obliczeń jest moc i moment silnika. 1.6 ma 90KM i 134Nm, 1.8 105KM i 153Nm lub 130KM i 162Nm natomiast 2.0 150KM i 198Nm(co do momentu RSa nie jestem pewien) Jak dla mnie nie ma to porównania i zapomnij Kolego że polatasz na tym sprzęgle 10 tysięcy.... Nie dla jaj ktoś siedział i liczył to sprzęgło a ktoś inny je wyprodukował Pozdrooo

[ wiadomość edytowana przez: krysti612 dnia 2008-05-14 22:12:14 ]
  
 
no spox zobaczymy jak sie wysra to wsadze mtx- a

a sanki sa konieczne do zmiany ?? roznia one sie wogole czyms ?? bo niestety ale juz ich nie mam ;/
  
 
Cytat:
2008-05-14 22:42:46, daras84 pisze:
no spox zobaczymy jak sie wysra to wsadze mtx- a a sanki sa konieczne do zmiany ?? roznia one sie wogole czyms ?? bo niestety ale juz ich nie mam ;/



lape maja dodatkowa.

-----------------
-----------------
"eskorty na tym forum wyginą kiedyś jak dinozaury,
ale fanów tego samochodziku nigdy nie braknie... "
(on-driver)

spot małopolski:
"(...) szkoda tylko, że nie było żadnego Escorta."
-----------------
  
 
co do sprzęgła wytrzyma, w 1,6 16v jest takie jak w Fieście xr2i/RS Turbo i dawało rade bez problemów przy mocy 170KM 210Nm urzywajac auta do 1/4 mili wiec jak bedziesz normalnie jeździł to wytrzyma swobodnie.
  
 
a ta łapa do czego miała słuzyc :>
  
 
witam, w sumie juz moge oficjalnie powiedziec ze SWAP powoli sie zaczyna... autko i silnik jest u mechanika, i na pewno bede mial pare pytan odnoscie czescxi itp.... a wiec zaczne odrazu: jak to jest z piastami czy trzeba je wymienic i czy moje przeguby podejda pod półośki z RS-a??Obecnie jest MKV 1.6Efi 91r ... z góry dzieki za odpowiedz....

[ wiadomość edytowana przez: wyspa19 dnia 2008-06-18 21:12:00 ]
  
 
Cytat:
2008-06-18 21:10:38, wyspa19 pisze:
i czy moje przeguby podejda pod półośki z RS-a??



przeguby pod półośki z RS-a?? Ty chłopie wiesz co piszesz?? piasty zostaw wymień całość przeguby z półośkami razem