MotoNews.pl
0 Dlaczego płyn chłodniczy ma kolor brązowy? (21486/0)
  

Dlaczego płyn chłodniczy ma kolor brązowy?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Szanowni Koledzy
Przed zimą, gdy kupiłem auto, zmieniłem płyn chłodniczy. Gdy go spuszczałem miał dziwny brązowy kolor. Wyglądało to tak jak woda w kranie po dłuższej jej nieobecności. Przepłukałem nieco układ i zalałem świerzego płynu (o kolorze niebieskim).
Prawdopodobnie nie udało mi się całkowicie obiegu toteż nowy płyn po niedłygim czasie także zmienił kolor.
1. Może ktoś z Was mogłby mi coś poradzić?
2. Skąd ten brązowy kolor? Nie sądzę, że poprzedni właściciel używał płynu o takim kolorze, a może to po (pomarańczowym) borygo?
3. Jak prosto sprawdzić, czy to aby nie uszczelka pod głowicą?
Będę bardzo wdzięczny za wszelką pomoc
  
 
Po prostu wypłukujsze kamień z chłodnicy. Sprawdź po rozgrzaniu czy cała powierzchnia chłodnicy jest równomiernie ciepła. Jeżeli nie to musisz albo płukac chłodnicę albo ją wymienić - zależy czy grzeje Ci się silnik.
  
 
Spokojnie..spokojnie. ja mysle, ze to nic takiego i jestem tego prawie w 100% pewien. Otoz mialem identyczne objawy jak Piotr. Zlalem caly plyn chlodniczy, przeplukalem chlodnice woda z specjalnym srodkiem do czyszczenia chlodnic i po wymianie po okolo 2 tygodniach bylo to samo. Plyn przed wlaniem mial kolor niebieski - Dynagel -, a pozniej zmienil sie na zolty. Temperatura silnika ok, w zimie stosunkowo sie szybko grzeje, a w lecie sie nie przegrzewa. Nie zamierzam sie tym wcale przejmowac i Wam tez tak radze. Rjsunset
  
 
Piotr_W - jakby Ci wywaliło uszczelkę pod głowicą, albo pękł blok, to robiłbyś jadąc zasłonę dymną.
A tak... trzeba się wyluzować
  
 
Dzięki
Myślicie że nie należy się przejmować rdzawym kolorem płynu chłodniczego?
  
 
U mnie jest to samo, kojarzy mi się to z jakimś rdzewieniem w układzie chłodniczym(może tak częst wspominana tu pompa wodna?) , podobno te alkohole w płynie mają zapobiegać rdzewieniu.
  
 
Muszę dodać, że w poprzednim Espero z silnikiem 1.8 płyn miał właściwy kolor (niebieski). Stąd mój niepokój
  
 
Nie chciał bym być upierdliwy, ale w moim Tico z 1997 toku jak włałęm różowy płyn tak po roku jest wciąż różówy, jak w swoim Espero rok temu znieniłem na Elfa też jakiś taki pedalski różowy to kolorek wciąż jest pedalski....
Skoro robi sie brążowa zupa to coś się dzieje co może mieć przykre skutki za jakiś czas dopiero....... nie wiem może i za dwa lata ale cos na pewno nie jest do końca w porządku.
  
 
Jasne nic nie powstaje bez przyczyny. Zgodze sie z Toba. Moj znajomy mial cos takiego przez pare lat i nic sie nie stalo - potem zmienil samochod...wg mnie na gorszy.
Mozna spekulowac - skad ta rdza...czy co to moglo by byc? Chlodnica rdzewieje od srodka? Rurki...przeciez ich znaczna ilosc to guma...jest jeszcze cos po drodze?
  
 
Maćku, zgodzę się z Tobą, że coś nie jest tak. Pytanie tylko co? Jeśli nie znajdę przyczyny to przyjdzie mi jeździć do skutku, aż sprawdzi się przysłowie "Madry Polak po szkodzie:
rjsunset, chłodnica nie jest aluminiowa?
  
 
Jasne - masz racje chlodnica jest z aluminium, dlatego nalezy wlewac plyn do chlodnic aluminiowych - teraz chyba wszystkie takie sa. Aluminium jak sie utlenia przypomina raczej bialy prszek niz rdze...
  
 
Piotr a jaki wcześniej miałeś płyn? zielony???? Jeżeli tak to niczym się nie przejmuj.... normalka
Ja u siebie miałem zielony, spuściłem autko całą noc stało bez pompy wody co mogło wyciekło, reszte wydmuchałem....nalalem pedalsko różowego...i po 2 godzinkach pracy zrobił się brązowy

po czym walnął mi rozrząd jeszcze raz wszystko zwalałem tym razem znowu wszystko wydmuchałem , nalałem zielonego.....i znowu jest brązowy.

w espero zawsze troche starego płynu zostanie - musiał byś przelać układ parenaście razy aby zielony był zielony a różowy różowy

ważne aby płyn był świeży i niezamarzał.....a kolor olej
  
 
tak zrobię
  
 
Piotrze_W zgadzam się z Tomkiem-Mydlowskim.....
Płyn nigdy nie zejdzie tak do końca z układu.........
Też to przechodziłem i denerwowałem się że coś jest nie tak,
bo dwa dni po jego wymianie, jego kolor znowu stawał się lekko
brunatny (stosuję koncentrat MOBILa, oczywiście w odpowiednim
rozcieńczeniu)..........
Myślę więc, że nie masz się czym przejmować.
  
 
czyzby to tylko zabawa kolorami...?? Przyzbaje przy wymianie zostaje znaczna czesc plynu, ale zeby ona wplywala tak bardzo na zmiane koloru...
  
 
A ja myślę, że jadnak tak............
Chyba że chłodnica jest zasyfiona do potęgi.......
Innych przyczyn nie widzę........
  
 
Dzięki chłopaki
Z Waszych postów wynika, że nie ma się czym przejmować, bo to norma w naszych autach . Wobec tego pozostają mi inne rzeczy do zrobienia takie jak:
1.Wymienić pasek (w razie potrzeby rolkę) rozrządu
2.Wymienić uszczelkę pokrywy zaworów
3.Wymienić uszczelkę miski olejowej
4.Wymienić oring aparatu zapłonowego
5.Wymienić sworzeń lewego przedniego koła
6.Wymienić nadkole koła tylnego prawego
7.Wymienić kopuły amortyzatorów przednich
8.Wymienić Tuleje gumowe tylne wahacza przedniego prawego i lewego
9.Ustawić rozbieżność kół przednich
10.Wymienić oleje i płyny
-Olej skrzyni biegów
-Płyn do wspomagania
-Płyn hamulcowy i sprzęgłowy
11.Słabo hamuje prawe tylne koło
12.Wymiana amortyzatorów

Mam już prawie wszystko zakupione, więc pozostaje znaleźć dobry i tani warsztat , w którym mi to zrobią. Jak to zrobię to nareszcie wyprowadzę auto "na prostą", pozostanie mi jedynie kosmetyka (pranie tapicerki, założenie pokrowców, poprowadzenie przewodu z gniazdem zapalniczkowym do baażnika i inne drobiazgi) A potem jeździć, jeździć, jeździć,...
  
 
Potem znajdzie sie zawsze cos...ale z czasem jak juz sie wszystko naprawi to przechodzi sie w kolejne stadium....np tuning
  
 
rjsunset, ja go jednoczesnie tuninguje
Właściwie to sprawiam aby był wygodniejszy (o ile to możliwe ). Szczególną uwagę przywiązuję do bezpieczeństwa. Może kiedyś będę mógł opublikować zdjęcia to się pochwalę

[ wiadomość edytowana przez: Piotr_W dnia 2003-07-30 20:19:04 ]
  
 
[quote]
2003-07-29 16:39:37, Piotr_W pisze:
Dzięki chłopaki
Z Waszych postów wynika, że nie ma się czym przejmować, bo to norma w naszych autach . Wobec tego pozostają mi inne rzeczy do zrobienia takie jak:
1.Wymienić pasek (w razie potrzeby rolkę) rozrządu
2.Wymienić uszczelkę pokrywy zaworów
3.Wymienić uszczelkę miski olejowej
4.Wymienić oring aparatu zapłonowego
5.Wymienić sworzeń lewego przedniego koła
6.Wymienić nadkole koła tylnego prawego
7.Wymienić kopuły amortyzatorów przednich
8.Wymienić Tuleje gumowe tylne wahacza przedniego prawego i lewego
9.Ustawić rozbieżność kół przednich
10.Wymienić oleje i płyny
-Olej skrzyni biegów
-Płyn do wspomagania
-Płyn hamulcowy i sprzęgłowy
11.Słabo hamuje prawe tylne koło
12.Wymiana amortyzatorów


Witam
ta lista to dla mnie osobiście szok mnie by to zrujnowało.


PZDR